Heb je de laatste versie van de app? Als een app geen updates krijgt, wordt de beveiliging ervan niet vernieuwd. Daarom zorgen we dat oude app-versies op enig moment niet meer werken. Update je app daarom regelmatig.
Zet je app op een nieuwer toestel
Dan is je toestel te oud. Maar misschien heb je nog een andere telefoon of een tablet die wel geschikt is. Op een geschikt toestel kun je de nieuwste versie van onze app wel installeren. Dan kun je daarmee inloggen, bevestigen en al je bankzaken doen.
Er is op dit moment geen storing.
Ben jij net in het bezit van de nieuwe iPhone 15 of een andere nieuwe telefoon? Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Ga naar de App Store of Google Play.Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'.Druk op download of installeer.
met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.
Volg de volgende stappen: Ga naar tabje service (rechtsonder in de mobiele app)Klik de chat open. Chat het volgende: 'Identificeren'
Verwijder de app van je mobiele telefoon. Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in. Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor 'Mobiel Bankieren' onder 'Mijn gegevens en instellingen'. Je ziet een overzicht van je toestel(len) en kun je de app eenvoudig blokkeren door te kiezen voor de optie 'Blokkeren'.
Op die manier kan de bankieren app door meerdere gebruikers worden gebruikt en dat op 1 toestel. Ieder met hun eigen rekening. Bij ING kan dat, vooralsnog, niet: slechts 1 kan de app gebruiken, anderen moeten gebruik maken van hun eigen smartphone, als ze die hebben, of een handscanner.
Internetbankieren met Mijn ING en de Mobiel Bankieren App
Je kunt je geldzaken regelen op je computer, op je tablet of je smartphone. Op de computer gebruik je daarvoor Mijn ING.Op je tablet of smartphone gebruik je de onze app. In beide zie je het saldo van je Betaalrekening, je spaarrekening of lening.
Bankieren zonder internet
Wilt u echt niet via internet bankieren, dan kunt u nog terecht bij de bekende grootbanken. Deze banken hebben een kantorennetwerk, daar kunt u naartoe om betaal- en spaarrekeningen te openen en te beheren.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als je je app niet kunt vinden op bepaalde Android-apparaten, is het mogelijk dat die apparaten niet worden ondersteund of worden uitgesloten door je app. Meer informatie over hoe je de ondersteunde en uitgesloten apparaten voor je app bekijkt.
Of je nu geld overmaakt via Mijn ING, jouw saldo checkt via de app, pint in de supermarkt of een online aankoop doet, het is veilig bij ING.
Laat u geen geldig identiteitsbewijs zien als de politie of toezichthouder daar om vraagt? Mogelijk neemt die persoon u dan mee naar het politiebureau voor onderzoek naar uw identiteit.U kunt ook een boete krijgen.
Vrijwel alle moderne Android smartphones (Android versie 6 of hoger) en iPhones (model 7 of hoger met versie iOS 13.2.3 of hoger) hebben dit. Als je smartphone geen NFC-lezer heeft dan kan je op dit moment de ID-check niet uitvoeren.