Net daarom zijn er 1.5-paardstrailers. Die hebben extra ruimte, zodat je paard comfortabel in- en uitgeladen kan worden. Met een 1.5-paardstrailer is het ook mogelijk je paard samen met een veulen te vervoeren.
Met een aanhanger voor 1,5 paard schaft u een geremde tandemas trailer aan waarvan het totaalgewicht bij de meeste merken 1600 kg bedraagt. Algemeen gezien liggen de laadvermogens tussen 830 en 950 kg. De Proline Chamonix weegt met 1500 kg minder zwaar en heeft een capaciteit van 800 kg.
Ook met een B-rijbewijs is het toegestaan om met een paardentrailer te rijden. Hier zitten wel wat haken en ogen aan. De toegestane maximum massa van de auto en de trailer mag niet meer bedragen dan 3.500 kg (lege gewicht + laadvermogen). Hier zit je al snel aan met een paardentrailer.
Ons assortiment bestaat uit de volgende trailers:
Huurprijs 50 euro/dag. 80 euro voor 2 dagen. Weektarief op aanvraag. S45, GROTE ZADELKAMER MET 2 ZADELSTEUNEN ledig gewicht 745 kg, laadvermogen 855 kg, Maximummassa 1.600 kg.
Levensduur. Dankzij de stevigheid en onderhoudsgemak gaat een aluminium paardentrailer veel langer mee dan een trailer uit hout of polyester. De nadelen van een aluminium paardentrailer zijn dan weer dat het prijskaartje beduidend hoger is, en dat aluminium ook zwaarder is dan polyester.
Bij het kopen van een paardentrailer 2 paards kunt u kiezen uit totaalgewichten tussen 2000 en 2700 kg.
Voor 2- en zeker 3-paards trailers is eigenlijk een auto met 4wd ideaal, met een trekgewicht van minimaal 2000kg voor een 2 paards trailer. Grotere stations en MPV's mogen dit soms ook trekken, echter ook dan zult u in onverhard terrein al snel uw grens bereiken.
De meeste paardentrailers hebben een MTM (maximaal toegelaten massa) van meer dan 750 kg. Voor deze trailers dien je een aparte nummerplaat aan te vragen. Bovendien moet je dan ook een extra verzekeringspolis afsluiten. Aanhangwagens met een MTM tot 750 kg zijn gratis verzekerd met het trekkend voertuig.
Dat wil zeggen dat het werkelijke gewicht van de beladen aanhangwagen niet meer dan 75% moet zijn van het werkelijke gewicht van de rijklare en eventueel beladen auto. Voor wat betreft de motor is een koppel (trekkracht) vanaf zo'n 230 Nm en een vermogen van 150 pk of meer een aardige vuistregel.
Voor het rijden met een aanhangwagen of paardentrailer geldt een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op snelwegen. Indien uw aanhanger of paardentrailer zwaarder is dan 3500 kilogram dan geldt een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur.
Een paardentrailer is, voor de verkeerswetgeving, gewoon een aanhangwagen en aanhangwagens mogen met 'van alles' volgepropt worden... Zolang 't maar niet te zwaar, te hoog, te scheef, etc wordt, mag 't allemaal... 'Als het klimaat geen constanten kent, kent het ook geen crisis..'
een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen); een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.
De trailer weegt inclusief laadvermogen niet meer dan de ledige massa van het trekkend voertuig. Een auto van 1300 kilo mag dan een trailer van 1299 kilo, ledig gewicht plus laadvermogen, trekken.
Het rijbewijs E achter B is verplicht voor het rijden met een combinatie waarvan de maximum toelaatbare massa (leeggewicht + laadvermogen) opgeteld meer is dan 3500 kg in geval van een aanhanger waarvan de maximum toelaatbare massa meer is dan 750.
Ja, je kunt met een elektrisch voertuig een paardentrailer trekken. Echter kan dat niet met elke elektrische auto. Er zijn een aantal elektrische modellen die wel aanhangers kunnen trekken. Dan verschilt het nog per model hoeveel trekgewicht het aankan.
Ja, elke 1.5 paardstrailer is geremd.
Als u rijbewijs B hebt, dan mag u rijden met een aanhanger tot maximaal 750 kg (leeggewicht + laadvermogen). Daarnaast mag het totale gewicht van de combinatie (auto + aanhanger) niet zwaarder zijn dan 3.500 kg.
Wat kost een paardenvrachtwagen? € 65.000. Ook hier zit veel verschil in en is wel alles bepalend voor hoe lang uw paardenvrachtwagen mee gaat. Het belangrijkste is de buitenkant, de schil om het zo maar te noemen.
Betonplex, verlijmd multiplex en hardhouten planken worden het meest gebruikt als bodem. De geadviseerde dikte voor een bodem is minimaal 24 mm. Om rotting te voorkomen is het belangrijk om het hout zo waterdicht mogelijk te krijgen.