Waar vind ik mijn pukcode? In je klantenzone, onder "Je simkaarten";Op/in de verpakking van je simkaart.
Hebt u geen pukcode meer? Dan kan u een herdruk aanvragen bij uw gemeentebestuur of via deze website . De codes worden dan binnen de 15 dagen opgestuurd naar uw gemeentebestuur.
Wat is een pukcode? Aan je simkaart is ook een Personal Unblocking Key (PUK) code verbonden. Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Zonder je persoonlijke pukcode kun je je simkaart niet deblokkeren; bewaar deze dus altijd op een veilige plek waar je hem makkelijk terug kan vinden. Ook voor het geval als je je inloggegevens van de persoonlijke pagina bij je provider niet meer weet.
Voor de volledigheid nogmaals de stappen om de pukcode zelf te zoeken in 3 stappen: Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Hij is dan niet meer te ontgrendelen en is hierdoor onbruikbaar. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen, via Mijn Simyo of de app. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, met een nieuwe pin- en pukcode.
Je kunt de klantenservice van Vodafone bellen op 1201 via jouw mobiele telefoon met Vodafone abonnement, dit nummer is gratis. Bel je vanaf een vaste telefoon? Bel dan 0800-0094 om in contact te komen.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
088. Handig voor bedrijven met meerdere afdelingen/vestigingen in het land. De beller betaalt nooit meer dan het lokale tarief.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Jouw simkaart is redelijk snel geactiveerd. Dit hoort niet langer dan een paar minuten te duren.
Bel ons dan op 1201 of 0800-0094 (vanaf een vaste lijn). We gaan je helpen!
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Vodafone heeft een hele goede dekking en hoogste theoretische internetsnelheid en eindigt als tweede met de hoogste praktische internetsnelheid. Door het goede netwerk van Vodafone hebben zij als eindcijfer een 7,6 uit 10 gekregen. Dit cijfer is gebaseerd op ons eigen mobiele provider onderzoek.
Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen.
Ik begrijp de vraag niet helemaal goed, maar bedoel je of je nog wel naar jou toe gebeld kan worden door derden? Blokkeren is helemaal uit. Zowel voor inkomen als uitgaand verkeer. Ook als je de simkaart in een ander toestel stopt kan er niet meer gebeld worden.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.