De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Deze kun je zelf wijzigen naar een persoonlijke code.
Druk op 'Instellingen'. Druk op het tabblad 'Simkaart'. Druk naast 'Pincode' op 'Tonen' (in de app druk je hier op het oogje). Je ziet nu wat de pincode van je simkaart is.
De standaard pincode is 0000. Heb je de pincode veranderd, waar ik vanuit ga, en je hebt te vaak de verkeerde pincode ingevuld dan is de pukcode je redding. De pukcode staat op jouw mijn Simpel (app). Instellingen, simkaart en instellingen.
In het kort: elke simkaart heeft een pincode. Voer je die net iets te vaak verkeerd in? Dan gebruik je een pukcode om de simkaart te ontgrendelen.
Bij het venster van Sim vergrendeld moet je in iOS 11 en ouder kiezen voor Ontgrendel – en niet OK, want dan kun je niet bellen of gebeld worden. Vervolgens toets je de viercijferige code van je sim-kaart in (die standaard vaak 0000 is) en pas dan tik je op OK.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
Deze bestaat uit vier cijfers. De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd.
Tik op 'Instellingen'. Tik op 'Beveiliging'. Tik op 'Schermvergrendeling'. Tik op 'Pincode'.
De standaard pincode van je kaart is 0000. Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je sim te ontgrendelen.
De PUK-code staat op het kaartje dat bij je simkaart kwam, waar ook de eerste pincode van de simkaart op staat. Je kunt hem ook opvragen bij je provider. Kijk daarvoor op de website van je provider.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Op apparaten zonder Touch ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegangscode'. Tik op 'Zet code aan'. Voer een zescijferige toegangscode in. Of tik op 'Toegangscodeopties' om over te schakelen naar een viercijferige numerieke code, een aangepaste numerieke code of een aangepaste alfanumerieke code.
Als je je pincode niet meer weet, of deze 3x fout hebt ingevoerd, heb je de pukcode nodig voor het deblokkeren van je simkaart. De pukcode heb je samen met je pincode bij je simkaart ontvangen.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.
Het klantnummer vind je in My Vodafone → Log in in My Vodafone. Vervolgens zie je het klantnummer bovenin vermeld (rechts). Via de app kun je hiervoor naar het kopje producten gaan. Lukt het niet om in te loggen, neem dan even contact met ons op.
Je telefoon opnieuw opstarten
Als uw telefoon is vastgelopen met het scherm ingeschakeld, houdt u de aan/uit-knop ongeveer dertig seconden ingedrukt om het opnieuw op te starten.