Apple is vooral bekend van zijn reeks Apple Macintosh-computers, de iPod (muziekspeler), de iPhone (smartphone) en de iPad (tablet). Naast hardware ontwikkelt het zelf ook veel software voor het eigen macOS, maar ook voor Windows.
Ecosysteem. Een van de grootste troeven van Apple is het naadloos geïntegreerde ecosysteem. Je iPhone werkt perfect samen met je Mac, iPad, Apple Watch en zelfs Apple TV. Dankzij functies zoals Handoff, Continuïteit en AirDrop kun je zonder moeite schakelen tussen apparaten.
De techreus staat bekend om innovaties als de iPod, iPhone en iPad, en is zo uitgegroeid tot een van de grootste techbedrijven ter wereld.
Het merk is bij iedereen tegenwoordig enorm geliefd, omdat het bouwt op gevoelens die loskomen bij het ontdekken, kopen, en gebruiken van Apple producten. Het bedrijf kapitaliseert op de lifestyle, creativiteit, passie, innovatie, empowerment en ambities van Apple gebruikers.
Apple is het bedrijf achter de iPhone, iPad, Mac, Apple Watch en de andere mooie producten die we op iCulture bespreken, maar ook de vele diensten zoals de App Store, Apple Music, Apple Pay, iCloud en meer.
Apple staat bekend om de gebruiksvriendelijkheid van zijn producten. MacOS werkt intuïtief en alle opties en programma's zijn gemakkelijk te vinden. Zeker als je gewend bent aan Apple's ecosysteem omdat je bijvoorbeeld een iPhone of iPad hebt. Alle producten van Apple werken goed met elkaar samen.
Apple Inc. (voorheen Apple Computer Inc.) is een Amerikaans computer- en consumentenelektronicabedrijf dat bekendstaat om de iPhone, iPad en Macintosh-computers . Apple is een van de grootste bedrijven ter wereld met een marktkapitalisatie van meer dan $ 3 biljoen.
Het succes van Apple is te danken aan een strategische visie die verder ging dan simpele desktop computing en mobiele apparaten en wearables omvatte . Zowel prestaties als design zijn belangrijke drivers van het Apple-merk en het aanhoudende succes ervan.
Amerikaans technologiebedrijf bekend van de iMac, iPhone, Apple Watch en de iPad. Apple Inc. is een Amerikaans technologiebedrijf dat op 1 april 1976 is opgericht (toen met de naam Apple Computer, Inc.) door Steve Jobs, Steve Wozniak en Ronald Wayne.
Apple's iconische branding strategie focust zich altijd op emotie. De merkidentiteit van Apple draait om een levensstijl, innovatie en inspireren. Vanaf het ontdekken tot aan het unboxen van Apple producten komen bepaalde gevoelens los.
De Apple I is Apple's eerste product, ontworpen door Wozniak en verkocht als een geassembleerde printplaat zonder het vereiste toetsenbord, monitor, voeding en de optionele behuizing. Apple Computer Company werd op 1 april 1976 opgericht door Steve Jobs, Steve Wozniak en Ronald Wayne als partnerschap.
De iPhone. Apples bekendste en meest verkochte product is waarschijnlijk de iPhone, een smartphone waarvan de eerste versie in de zomer van 2007 uitkwam.
Een merk gebouwd op innovatie
Een van Apple's grootste verkoopargumenten is de unieke hardware en software. De belangrijkste reden dat ze erin slagen om producten als deze aan te bieden, is omdat ze zich richten op innovatie. Daarmee bedoelen we niet dat ze alleen maar nieuwe producten maken.
Zwakke punten van Apple. Apple Inc. staat bekend om zijn producten van hoge kwaliteit, maar deze zijn duurder dan die van de meeste concurrenten. iPhones, Macs, iPads en andere hardware-items zoals AirPods en de Apple Watch zijn bijzonder prijzig in vergelijking met andere opties met vergelijkbare functies.
De bedrijfsvisie van Apple, 'De beste producten ter wereld maken en de wereld beter achterlaten dan we hem aantroffen', drijft de ambitie van het bedrijf aan om voortdurend te innoveren, om zijn gebruikers betekenisvollere ervaringen te bieden en een positieve impact op de samenleving te hebben.
Apple kreeg zijn naam in de jaren zeventig door oprichter Steve Jobs, die geïnspireerd was door zijn fruitarische dieet en een bezoek aan een appelboomgaard. Hij vond de naam eenvoudig en vriendelijk en stelde het voor dat als niemand met een beter alternatief kwam hij het Apple zou noemen.
Apple verkoopt smartphones, personal computers, tablets, wearables en accessoires, en daarnaast ook een scala aan diensten . iPhones zijn veruit Apple's grootste bron van inkomsten. Apple's services-activiteiten genereren de hoogste brutomarges vergeleken met de productactiviteiten.
Apple heeft in 2012 bij meerdere toeleveranciers misstanden gevonden, waaronder kinderarbeid: het aantal ontdekte gevallen daarvan ligt fors hoger dan in 2011. Bij één leverancier werden zelfs 74 minderjarigen ontdekt.
De gebruikte materialen, bouwkwaliteit en hardware-specificaties van Apple-producten behoren vaak tot de beste in de branche. Dit streven naar excellentie zorgt ervoor dat klanten vertrouwen hebben in de duurzaamheid en betrouwbaarheid van Apple-apparaten, waardoor ze bereid zijn om de hogere prijs te rechtvaardigen.
Deze verwachting bleek gegrond, want Apple is het meest waardevolle bedrijf ter wereld geworden, met een waardering van 3 biljoen dollar in 2022 en het eerste Amerikaanse bedrijf dat vier jaar eerder de grens van 1 biljoen dollar passeerde.
Apple-aandelen worden op de NASDAQ Global Select Market verhandeld onder het tickersymbool AAPL.
De Nederlander Bas Ording, een Nederlandse top-interface designer die 15 jaar bij Apple heeft gewerkt, heeft voor het eerst gesproken over zijn carrière.