De ANVR helpt je graag! Ben je al op reis? Meld je klacht direct (in deze volgorde) bij de betrokken dienstverlener (bijv.hotel), de reisleiding of als deze niet aanwezig of bereikbaar is, bij de organisator in NL.
Veelgestelde vragen
De TUI reisleiding staat 24 uur per dag, 7 dagen per week online in het Nederlands via onze TUI app voor je klaar. Ook met klachten en opmerkingen kun je hier eenvoudig terecht of telefonisch of via sms. Zij zullen altijd proberen om je probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie voor Consumentenzaken bedragen: € 52,50. Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. U krijgt het volledige klachtengeld terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt.
ANRV. De Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) is de belangenorganisatie van de Nederlandse reiswereld. Ook controleert de ANVR reisorganisaties zoals reisbureaus, vakantieparken en touroperators op kwaliteit.
ANVR-reisondernemingen zijn aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), SGRZ (garantiefonds voor de zakelijke markt), Stichting Garantiefonds Specialistische Touroperators (GGTO), Stichting VZR Garant of hebben een vergelijkbare garantieregeling.
SGR is een non-profit organisatie, gevestigd in Rotterdam. Wij zijn opgericht in 1983 met als doel om reizigers te beschermen tegen faillissementen. SGR ontzorgt de reiziger door garant te staan voor vooruitbetaalde reisgelden wanneer de reiziger een reis geboekt heeft bij een aangesloten organisatie.
Vragen en contact
Voor vragen kunt u contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord op telefoonnummer 070 310 53 71. Of stuur een e-mail naar [email protected].
Heeft u een klacht over een product of dienst en komt u er met het bedrijf niet uit?Dan kunt u een geschillencommissie inschakelen. Een geschillencommissie adviseert en bemiddelt, of doet een uitspraak. U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst.
Je moet je klacht eerst hebben gemeld bij de verkoper of dienstverlener. En hij moet een redelijke termijn krijgen om te reageren. Vaak is dit 4 weken.
Een klacht over bijvoorbeeld arbeidsomstandigheden of arbeidsuitbuiting kunt u via de website van de Nederlandse Arbeidsinspectie indienen. Ook als u een klacht heeft over het optreden van de Inspectie, kunt u op de website een digitaal contactformulier invullen.
Bijvoorbeeld UWV, de Belastingdienst, de politie of een gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij de betreffende instantie. Op de website van de instantie staat hoe u een klacht kunt indienen. U kunt ook bellen met de instantie en vragen hoe u een klacht kunt indienen.
U kunt tot precies tien jaar na het handelen of nalaten van de zorgverlener een klacht indienen. Is datgene waarover u wilt klagen langer dan tien jaar geleden gebeurd, dan is de klacht verjaard.
TUI annuleert jouw vakantie geboekt via de website, TUI.nl of het Customer Services Center. TUI stuurt jou een e-mail met daarin de bevestiging van de annulering, in deze e-mail staat een link naar je myTUI account, waar je het restitutieformulier kan terugvinden. Vul het restitutieformulier in met jouw bankgegevens*.
Je ontvangt binnen 10 werkdagen de terugbetaling. Gaat het om een los TUI vliegticket dan ontvang je de terugbetaling binnen 7 dagen.
De diensten van een ombudspersoon of -dienst zijn gratis.
Als u zoekt op naam van de ondernemer in de Adressengids Ondernemers, ziet u bij welke commissie de ondernemer, over wie u een klacht heeft, is aangesloten. Geeft De Geschillencommissie u gelijk, dan krijgt u het betaalde bedrag terug van de ondernemer.
Een geschillencommissie kan u helpen bij het oplossen van een klacht als u er met een bedrijf niet uitkomt. Een geschillencommissie adviseert, bemiddelt of neemt een beslissing over een klacht. U heeft ook altijd de keuze om het conflict aan de rechter voor te leggen.
Leg de zaak dan voor aan een geschilleninstantie of de tuchtrechter. Leg de zaak voor aan een beoordelende instantie, zoals de geschilleninstantie of tuchtrechter. Schrijf een email aan de directie. Vraag hierbij hulp van bijvoorbeeld een klachtenfunctionaris.
Over het algemeen wordt dit soort klachten naar behoren opgelost. onterecht zijn alle andere klachten. Het zijn klachten die niet direct over het product of de dienst gaan, bijvoorbeeld over de gevolgen voor de klant, of het zijn productklachten die buiten de garantie vallen.
Alle merken van TUI Nederland zijn aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). De SGR staat garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld, zodat in het geval van een faillisement of financiële problemen van uw reisorganisatie u uw geld terug krijgt.
SGR staat voor 'Stichting Garantiefonds Reisgelden'. Het is een non-profit organisatie in Rotterdam die garant staan voor vooruitbetaalde reisgelden van consumenten. Daarvoor moet je wel geboekt hebben bij aangesloten reisorganisaties.
Dat is omdat elke aanbieder van pakketreizen in Europa verplicht is aangesloten bij een verzekering of garantiefonds, zoals de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), het grootste van Nederland.