Als je als consument of als zakelijke klant vindt dat je klacht niet naar behoren is behandeld, kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (of via www.sgc.nl voor consumenten en via www.thuiswinkel.org voor zakelijke klanten te bereiken).
Stel dat Bol.com niet op tijd levert. Dan heb je een klacht. Even mailen is waarschijnlijk de makkelijkste optie: klantenservice@bol.com.
Bijvoorbeeld UWV, de Belastingdienst, de politie of een gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij de betreffende instantie. Op de website van de instantie staat hoe u een klacht kunt indienen. U kunt ook bellen met de instantie en vragen hoe u een klacht kunt indienen.
Dit doe je door in je klantenvragenoverzicht op de knop 'Start zelf klantcontact' te klikken.Voer een bestelnummer in, kies een onderwerp en artikel en stuur de klant een bericht.
Wanneer je winkel tijdelijk gesloten is, bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent, wordt je telefoonnummer niet aangeboden als contactkanaal. Klanten kunnen je nog wel direct een bericht sturen of contact opnemen met de bol.com klantenservice.
Check de actuele status bij de bestelling in je account. Check ook of de buren je pakket hebben aangenomen. Klopt het dan nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Een klachtenprocedure beschrijft hoe gebruikers, ouders of derden het ongenoegen kunnen uiten en hoe de organisatie ze behandelt en registreert. Zo'n klacht is vaak niet fijn, maar je kan er vaak wel uit leren, je werking bijsturen en de betrokkenheid van de klager op jouw organisatie verhogen.
Leg de zaak dan voor aan een geschilleninstantie of de tuchtrechter. Leg de zaak voor aan een beoordelende instantie, zoals de geschilleninstantie of tuchtrechter. Schrijf een email aan de directie. Vraag hierbij hulp van bijvoorbeeld een klachtenfunctionaris.
Maar er is nog een eenvoudige en gratis stap die je kunt nemen: een klacht indienen bij ConsuWijzer. ConsuWijzer is het loket van de overheid voor consumenten. Het is opgezet door onder meer de Consumentenautoriteit als informatiepunt voor de consument.
Klanten kunnen via bol.com telefonisch contact met je opnemen. De klant krijgt dan een versleuteld telefoonnummer te zien.
Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken. Het is belangrijk om rekening te houden met het volgende: Verpak het artikel goed: waar mogelijk in de oorspronkelijke verpakking.
Zijn er nog rekeningen die betaald moeten worden? Dan kan het zijn dat Achteraf betalen tijdelijk niet beschikbaar is. Betaal deze dan eerst en probeer het daarna nog een keer. Bij artikelen als abonnementen, digitale artikelen als ebooks en sommige elektronische apparaten is Achteraf betalen niet mogelijk.
De betaling gaat via bol.com, maar de bestelling ontvang je rechtstreeks van de externe verkoper. De externe verkoper is verantwoordelijk voor klantenservice, garantie en teruggestuurde artikelen. Als er iets is, neem je rechtstreeks contact op met de externe verkoper.
Als je er nog steeds niet uitkomt dan raden we je aan om via de chat contact met ons te zoeken. Daar kunnen we je vraag beantwoorden tijdens onze openingstijden! Je kan met ons chatten via jouw verkoopaccount.
U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst. Dit heeft een aantal voordelen: u hoeft niet naar de rechter; de procedure is sneller en goedkoper.
Voorwaarden klacht over overheidsinstantie
U heeft niet eerder een klacht ingediend over dezelfde gebeurtenis. U moet uw klacht indienen binnen 1 jaar nadat de gebeurtenis plaatsvond. Er is geen andere manier om uw klacht naar voren te brengen. Bijvoorbeeld via bezwaar.
Een klacht is volgens het woordenboek een uiting van ontevredenheid. Je kunt een klacht indienen als je bijvoorbeeld niet tevreden bent over het gedrag van een medewerker of over de kwaliteit van het onderwijs of een onderwijsvoorziening. Je kunt een klacht indienen die over een individuele kwestie gaat die jou raakt.
Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.
Je moet je klacht eerst hebben gemeld bij de verkoper of dienstverlener. En hij moet een redelijke termijn krijgen om te reageren. Vaak is dit 4 weken.
Wat is een klachtencommissie? Een klachtencommissie doet onderzoek naar ingekomen klachten en beoordeelt die. Meestal bestaat een klachtencommissie uit circa drie deskundigen. Zij hebben kennis op het gebied van zorg en recht en willen graag bijdragen aan het verbeteren van de zorg in Nederland.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.
Kies voor bezorgdienst 'Bezorgafspraak'. Vervolgens kun je daaronder je eigen kenmerk en een track & trace nummer invoeren. Neem voor de bezorgafspraak telefonisch contact op met de klant of stuur de klant een e-mail omtrent de bezorgafspraak.
Je krijgt je geld terug na de verwerking van je annulering
Als je binnen 24 uur nog geen e-mail hebt ontvangen dat wij of onze partner je annulering hebben verwerkt, neem dan contact op. Heb je wel een e-mail ontvangen dat je annulering is verwerkt, dan staat het geld binnen uiterlijk 3 werkdagen weer op je rekening.