De klant klikt op 'Download het retourlabel', print deze uit en bevestigt het etiket op het retourpakket. Wanneer je gebruik maakt van de bol.com retourservice, kunnen je klanten hun retourzending via PostNL en bpost ook zonder uitgeprint etiket inleveren bij het pakketpunt. Let op! Dit kan alleen bij PostNL en bpost.
Hoe kies ik een afhaalpunt? Kies in het bestelproces voor 'Ophalen bij een afhaalpunt bij jou in de buurt' en selecteer een bol.com afhaalpunt naar keuze. Wil je je bestelling liever ergens anders ophalen? Kies dan voor 'Ander afhaalpunt kiezen'.
Bij bijna alle PostPunten van bpost bezorgen we je bol.com pakketjes. Hou er rekening mee dat je bestelling soms 1 tot 2 werkdagen later wordt geleverd dan de vermelde levertijd.
Wij werken samen met PostNL, Parts Express en Dynalogic. Dynalogic bezorgt de grote toestellen, PostNL en Parts Express bezorgen de rest.
Goed nieuws! Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland en België vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.
Het hoofdkantoor (hoofdvestiging) van Bol.com staat in Utrecht en het distributiecentrum vind je in Waalwijk. Sinds 2010 worden ook Belgische klanten bediend. Ook deze zijn meer en meer gaan kopen.
Via bol.com brengen nu 50.000 winkels hun producten aan de man. Het aantal artikelen is inmiddels gegroeid tot 41 miljoen, meldt het dochterbedrijf van Ahold Delhaize donderdag. Sinds 2011 is bol.com behalve een webwinkel ook een platform voor andere verkopers.
Klanten die niet thuis zijn of bewust kiezen voor het afhalen van hun bestelling, halen hun pakket op bij afhaalpunten in boekhandels, tankstations, tabakszaken en supermarkten.
Ga met je pakje, waarop reeds een verzend- of retouretiket kleeft, naar een Pakjesautomaat in je buurt. Scan de code op je verzendetiket of toets de barcode manueel in. Steek het pakje in de locker die automatisch opengaat. Als de locker te klein is, duw je op het scherm op 'Meld een probleem' en sluit je de locker.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een PostNL of DHL punt in de buurt! Zoek hier de winkel bij jou in de buurt.
Hoe werkt het voor de klant? Klanten krijgen bij het afronden van een bestelling automatisch de mogelijkheid om te kiezen voor een afhaalpunt*. Dit is gratis voor alle klanten. *Bepaalde artikelen zijn uitgesloten van levering op afhaalpunten, bijvoorbeeld artikelen met licht ontvlambare stoffen.
Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.
Ga in je account op bol.com naar Mijn bestellingen. Klik bij de desbetreffende bestelling op Details bestelling. Klik vervolgens op Retour melden. Via deze weg kun je een retouretiket uitprinten waarmee je de bestelling kosteloos kunt retourneren.
Een pakket terugsturen via DPD is heel eenvoudig. Je kunt gebruik maken van een online retourenportaal 'Return My Parcel', zelf een retourlabel maken voor je klant of het pakket op laten halen. Uiteraard kun je gebruik maken van ons uitgebreide Europese Pickup parcelshop netwerk.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen. Bij het inrichten van jouw retourproces heb je 2 opties. Je kunt gebruik maken van de bol.com retourservice, of je kunt een eigen retourservice hanteren.
Met ruim 4000 bemande en onbemande afhaalpunten in heel Nederland en 1000 punten in België, zit er namelijk altijd een in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.
En verzendt iemand een pakket naar je toe? Ook dan kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen bij één van onze PostNL-punten. De verzender kan het pakket online frankeren en kiest daarbij voor het versturen naar een PostNL-punt.
Bol.com heeft geen plannen om fysieke winkels te openen. Dat zegt Margaret Versteden, directeur marketing en platforminnovatie, in een interview in EtailTrends. “Zeg nooit nooit, maar dat is onze expertise niet”, zegt Versteden.
In 1999 werd Bol.com in Nederland opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann. Dat is nog terug te zien aan de naam: 'Bol' is de afkorting van Bertelsmann On-Line.
We verwachten dat je op werkdagen bereikbaar bent tussen 9.00 en 17.00 uur. We tonen je telefoonnummer dan ook alleen tijdens deze uren aan klanten. Wil je jouw openingstijden verruimen, omdat je bijvoorbeeld ook 's avonds of in het weekend open bent?
Is bol.com betrouwbaar? De webshop bol.com scoort een mooie 7 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.
Supermarktconcern Ahold koopt online boekenverkoper Bol.com. Private equityfondsen Cyrte en NPM Capital doen afstand van hun belang voor 350 miljoen euro. Mede-oprichter en -eigenaar Daniël Ropers is intussen blij dat hij zijn aandelen kwijt raakt. Ahold maakte de overname maandagochtend bekend.
Bol.com is in handen van mediaconcern Bertelsmann.