Waar is mijn pakket gebleven bij PostNL?

Controleer de status van je pakketGa naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen als je pakketje niet aankomt?

De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Waar is mijn pakket gebleven?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als je pakket niet aankomt bij PostNL?

Vervelend dat de ontvanger je pakket niet heeft gekregen. Hebben de buren of huisgenoten ook niets ontvangen? Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de bezorger

De bezorger is bijvoorbeeld PostNL of DHL. Zij kijken of ze het pakketje kunnen vinden. Lukt dat niet, dan verwijzen ze door of terug naar de webwinkel. Leden van de Consumentenbond helpen we op weg met onze voorbeeldbrieven postbezorging.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

PostNL Pakket- en briefautomaat Ontvangen

23 gerelateerde vragen gevonden

Hoe weet je of PostNL je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wie is aansprakelijk bij verlies van een pakket?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat als ik mijn pakket niet ontvangen heb?

Wanneer uw pakket gemarkeerd is als afgeleverd, maar u heeft niets ontvangen, neem dan direct contact op met de verkoper (niet met de bezorgdienst). De verkoper zal met de bezorgdienst overleggen en u doorgaans vragen om een dag of twee af te wachten, omdat veel pakketjes alsnog aankomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Hoe lang mag een pakket onderweg zijn?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe weet ik of mijn pakket kwijt is?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Is PostNL telefonisch bereikbaar?

Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar is mijn pakket PostNL buitenland?

Heb je iets verstuurd naar het buitenland? Met je track & trace vind je altijd de laatste informatie over je post of pakket. Kies de bestemming, vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wat de status is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat kan ik doen als mijn bestelling niet aankomt?

Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven. Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een ​​nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is een PostNL pakket verzekerd?

Een standaard pakket is niet verzekerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een onderzoek bij PostNL?

Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.kpn.com

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet ontvang?

Een claim indienen

Als uw post of pakket verzekerd was, kunt u mogelijk een verzekeringsclaim indienen. Voor beschadigde of ontbrekende inhoud raden wij u aan om onmiddellijk een claim in te dienen, maar u moet dit uiterlijk 60 dagen na de verzenddatum doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waar is mijn PostNL pakket afgeleverd?

De bezorger levert je pakket af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Daar verandert dus niets aan. Je krijgt van ons een e-mail en een bericht via de PostNL-app over de status van je pakket. Ook op onze website kun je met de track & trace-code zien waar je pakket is afgeleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?

Dit moet u doen als het artikel niet is aangekomen: Informeer eerst de verkoper . Controleer of de bestelling is verzonden binnen de door de verkoper beloofde tijd. U kunt de bestelling annuleren als dat niet het geval is. Betwist alle kosten die op uw creditcardafschrift staan ​​als een artikel nooit aankomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is aansprakelijk als een pakket verloren gaat?

Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten

Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat als je een PostNL pakket niet ontvangt?

Pakket past door de brievenbus

Daar kun je het beste als eerste navraag doen. Heb je toch nog niet je pakje? Meld die bij de webshop. Zij nemen contact op met PostNL en informeren je verder.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Wie is verantwoordelijk als een pakket niet aankomt retour?

'Het retour zenden van een op afstand gekochte product komt voor risico van de consument. Het is daarom verstandig om op een manier te verzenden dat er bewijs is dat iets ter verzending is aangeboden. Indien een pakket onverhoopt niet aankomt, dan is de consument zelf aansprakelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoeveel vergoedt PostNL?

Verstuur je pakket verzekerd binnen Nederland. Het pakket wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

Heeft u een brief of pakket niet ontvangen? Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht. De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Is je pakket verzekerd met track en trace?

Track en trace geldt voor verstuurde standaard pakketten die groter zijn dan brievenbusformaat. Track en trace brengt echter niet mee dat sprake is van een verzekering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Populaire vragen