Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Met DHL Tracking check je direct de status van je pakket, wanneer je maar wilt. Onderweg ontvang je automatisch updates per e-mail of pushnotificaties. Ben je niet thuis, of hebben we elkaar gemist? Geen probleem, dan spreken we gewoon een nieuwe bezorgdatum af.
De aflevering van jouw pakket zal volgens voorkeur van de geadresseerde gaan. Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden.
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Mocht uw zending niet binnen 10 dagen na de verwachte levertijd zijn aangekomen, neem dan contact op met uw handelaar of online shop . De handelaar of online shop kan als onze contractpartner een onderzoek starten naar verloren items.
Maximaal 14 dagen. Zodra je pakket in het afhaalpunt is afgeleverd, ontvang je een bericht en na twee dagen sturen we al een eerste herinnering. Wanneer het pakket er na twee weken nog ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Heb je geen kaart met niet-thuiscode en QR-code ontvangen, dan kun je via track en trace je bezorging online in orde maken met behulp van je zendingsnummer en postcode. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op via chat.
Parcel delivery in real time
Your parcel is en route and you'd like to know when the deliverer will be arriving at your door? For selected shipments, we are now offering our DHL live tracking service, allowing you to track your shipment on a live map.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag. Dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres. 2025 DHL eCommerce Benelux (voorheen DHL Parcel Benelux).
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Je maakt je zending eenvoudig zelf aan in My DHL Portal. Vervolgens kun je het verzendlabel downloaden, printen en op het pakket plakken. Je kunt er ook voor kiezen om een brievenbuspakje zonder zelfgeprint label bij ons ServicePoint te versturen. Laat daarvoor de QR-code in je mail of Mijn DHL app zien.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!
Als de bezorger niet thuis is, zal DHL een nieuwe bezorgpoging doen. Als alternatief laat het bezorgbedrijf informatie achter over waar het pakket kan worden opgehaald. Controleer ook de status van de levering via de link naar de DHL-verzendstatus, die we je per e-mail hebben gestuurd in de verzendbevestiging.
Ja, DHL zal u op de dag van levering een tijdslot van 1 uur doorgeven, zodat u het makkelijk kunt regelen.
Als u een zending verwacht en deze is voor een ServicePoint, ontvangt u een e-mail met de naam van het ServicePoint waar u uw zending kunt ophalen, evenals de openingstijden van onze partner. Als u het dichtstbijzijnde ServicePoint wilt vinden zodat u uw levering kunt wijzigen, kijk dan op deze pagina.
Hoe haal ik m'n pakket op bij een DHL pakketautomaat? Als je pakket bij een van onze automaten is bezorgd, sturen we je een mail, sms of bericht in de Mijn DHL app met een unieke afhaalcode. Vanaf dat moment heb je zeven dagen om het pakket op te halen.
Naast onze naam verandert er eigenlijk niets; we blijven doen wat we altijd deden: pakketten en pallets bezorgen en ophalen bij consumenten en zakelijke adressen.
Neem contact op met de klantenservice
U hoeft zich geen zorgen te maken als een pakket niet aankomt op het moment dat u het verwachtte. Meestal is het ergens vertraagd, wat u eenvoudig kunt controleren via onze track-and-trace service. Als de bezorgstatus van uw pakket onduidelijk blijft, neem dan direct contact met ons op.
Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.
Hoewel het zelden voorkomt dat zendingen volledig verloren gaan , onderhoudt DHL Express een robuust netwerk met strikte tracking- en beveiligingsmaatregelen. Als een zending vermoedelijk verloren is gegaan, zal ons DHL Logistics-team een grondige zoektocht uitvoeren om deze te lokaliseren.