Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.
Niet thuis bij de bezorgpoging
Dan probeert de bezorger je pakje bij de buren te bezorgen. Lukt dit ook niet, dan laat de bezorger een kaartje met een 'niet-thuis code' achter. Met deze code kun je zelf, via track & trace, zien op welk PostNL-punt in je buurt het pakje is afgeleverd.
Als je niet thuis bent bezorgt de postbode je aangetekende zendingen volgens de leveringsvoorkeuren die je hebt ingesteld via de My bpost app. Heb je geen leveringsvoorkeuren ingesteld, dan zal de postbode een afwezigheidsbericht in de brievenbus achterlaten.
We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen. Goed om te weten: we bewaren je pakket maximaal een week op het PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Wij bewaren uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna sturen wij het terug naar de afzender. U vindt een track & trace code in uw e-mail en in de PostNL-app.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Is er toch niemand thuis? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren.
Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.
Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
De koerier houdt een pakket wat niet bezorgd kan worden maximaal vijf dagen in bezit.Daarna wordt het pakket geretourneerd.Bij een versproduct, zoals bloemen, is dit twee dagen.
Je pakket wordt een aantal dagen bewaard op een afhaalpunt. Heb je het dan nog niet opgehaald, dan wordt het automatisch teruggestuurd naar bol.com. Voor die tijd ontvang je 2 keer een herinnering per e-mail. PostNL, Budbee pakketkluis en DHL bewaren je bestelling 7 dagen.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
We zullen hieronder uitleggen wat dat inhoudt en waar u op kunt letten. Wat is pakketjesfraude? Een oplichter koopt op internet een product onder een valse naam en kiest voor de mogelijkheid om achteraf te betalen. De oplichter voert het adres in van het slachtoffer.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.
De United States Postal Service, UPS en FedEx bieden allemaal online dashboards aan waar u precies kunt zien welke pakketten (en brieven, in het geval van de US Postal Service) op uw adres worden verwacht . Ze sturen u zelfs e-mail- en sms-meldingen, zodat u op de hoogte blijft.
Bied uw klanten het gemak van avondbezorging! PostNL bezorgt uw pakketten op werkdagen tussen 17:30 en 22:00 uur. Kenmerken van de verzendmethode: Bezorging tussen 17:30 en 22:00 uur
Hoelang blijft mijn pakje beschikbaar in het Afhaalpunt? Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender. Mijn pakje werd geleverd in een Afhaalpunt, maar is terug naar de afzender.
USPS biedt verschillende diensten voor weekendbezorging , waaronder Priority Mail, Priority Mail Express, First-Class Mail, Retail Ground en Media Mail. Priority Mail Express biedt zelfs zondagbezorging op geselecteerde locaties.