Liu Jo (stylized as LIU•JO) is an Italian high fashion company founded by Marchi brothers in 1995 in Carpi, Italy. As of 2022 the company has 160 stores in Italy and another 200 located primarily in Europe.
Liu Jo biedt echt voor elk wat wils. Voel jij een match met dit merk? Kom dan een kijkje nemen in onze shops of op www.Deleye.be. Exclusief label voor diverse gelegenheden!
Misschien wel handig om te weten met betrekking tot Liu Jo sneakers, ze vallen vaak een maatje kleiner dan je misschien zou verwachten. Dus is het altijd een goed idee om net een tikkeltje groter te gaan dan je zou verwachten.
Elegant, kwalitatief en modieus, zo kunnen we het merk Liu Jo het best omschrijven. Dit Italiaanse merk met kenmerkende kledingstukken zet de vrouw in de kijker en volgt de modetrends op de voet.
De Londone Pants van Sessun valt hoog in de taille. De broek heeft een elastische band aan de achterkant en steekzakken.
Ellesse is een merk met sportieve kleding wat werd opgericht in 1959 door Leonardo Servadio. De naam stamt van zijn initialen af, deze zijn “L. S.”.
Italianen zijn traditioneel, gastvrij en warm maar ook heel zeker van hun zaak; Er gaat niets boven hun land, keuken en gewoontes! Dit artikel beschrijft de belangrijkste omgangsvormen die zeer gewaardeerd worden als je je als toerist in Italië begeeft.
Hoe heten de inwoners van Italië? De één noemt Italianen 'i-tal-ja-nen', de ander 'i-ta-li-a-nen'.
Italianen zijn erg stellig voor wat betreft het gebruik van producten uit eigen land, als het op koken aankomt. Italianen hebben een hekel aan Ketchup, beter is (verse) tomatensaus uit de Italiaanse keuken. De traditionele Italiaanse pizza heeft geen ananas, deze vrucht komt van oorsprong niet uit Italië.
Het draait om balans en kleine porties
Italianen stoppen gewoon met eten als ze vol zitten en nemen dan een koffie. Maar ook de ingrediënten van hun dieet zijn uitgebalanceerd: niet te veel vet, net genoeg koolhydraten, veel vis en kip en weinig rood vlees.
'De meeste Italianen idealiseren Nederland als een liberaal land, waar alles goed is georganiseerd en iedereen werk heeft', zegt Arthur Weststeijn, docent Italiaanse geschiedenis en auteur van Nederlanders in Rome in het AD. 'Als Italianen zien hoe Nederlanders zich in Italië gedragen, verbazen ze zich.
De oorsprong van de gewoonte komt waarschijnlijk door de Griekse kolonisatie van Zuid-Italië; de lichaamstaal was vooral belangrijk om elkaars aandacht te trekken op alle niveaus. Andere deskundigen denken dat Italianen een speciale taal ontwikkelen, gemaakt van gebaren en tekens tussen de 14e en de 19e eeuw.
Groen: geen bijzondere veiligheidsrisico's. De kleurcode van het reisadvies voor Italië is groen. Dit betekent dat de veiligheidsrisico's vergelijkbaar zijn met die in Nederland. Lees meer over de coronamaatregelen in de rubriek Corona en gezondheid.
De P staat voor 'principiante' (beginner). Dat wil zeggen dat er hoogstwaarschijnlijk iemand in rijdt die aan het autorijden aan het leren is.
In de stad Rome wonen de meeste Nederlanders (855) met Milaan (567) en Florence (353) op plek twee en drie.
Pizza, het bekendste Italiaans eten.
Het meest bekende handgebaar in Nederland is misschien wel de duim omhoog. Bij ons betekent dat: 'top' of 'heel goed'. Maar in Afghanistan, Iran en bepaalde delen van Italië en dus Griekenland betekent het 'rot op'. In veel Aziatische landen staat het gebaar gelijk aan wanneer wij een middelvinger opsteken.
Italianen beginnen later aan hun diner dan wij Nederlanders, namelijk rond 21.00 uur. Maar dat is ook wel logisch na zo'n uitgebreide lunch. Je hebt dan om 18.00 uur nog geen zin om alweer te gaan eten. Bovendien zijn de Italianen erg laat klaar met werken, waardoor het diner automatisch ook laat is.
Spanje (83,5 jaar) en Italië (83,4 jaar) kennen binnen de EU-28 de hoogste levensverwachting. Inwoners van Bulgarije, Letland en Litouwen zitten met 74,9 jaar zes jaar onder het EU-gemiddelde. In Nederland was de levensverwachting bij geboorte 81,7 jaar.
"Grieken en Nederlanders hebben een klik met elkaar. Nederlanders zijn erg open, zeker vergeleken met Oostenrijkers of Schotten. Dat is belangrijk, want met een open karakter bereik je bij de Grieken het meest. Toon je empathie en interesse, dan kun je gemakkelijk hulp krijgen of worden uitgenodigd.
Desalniettemin, geven de Oeso-data over 2018 duidelijk aan dat Italiaanse huishoudens rijker zijn dan die in Nederland. Maar de Oeso-data zijn totaalcijfers van het land, met alle Italiaanse huishoudens gezamenlijk.