Kunt u een terugbetaling krijgen van het postkantoor?

U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen van PostNL?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen?
  1. Zoek je ordernummer op. Die bestaat uit een combinatie van 7 cijfers en letters (bijvoorbeeld: 1AB2CDE). Het nummer staat in de omschrijving op je rekeningafschrift.
  2. Chatbot Daan helpt je met terugvragen van je geld. Daan staat voor je klaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe kan ik een vergoeding krijgen voor een vermist pakket van PostNL?

De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud van het pakket en de gekozen verzendoptie. Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe kan ik inklaringskosten van PostNL terugvragen?

Inklaringskosten betaald aan de webshop

Dan moet de webshop dat aan ons doorgeven. Dat gaat niet altijd goed. Daardoor vragen je misschien om inklaringskosten te betalen, terwijl je al btw betaald hebt. Als dit gebeurt, kun je voor aankopen met een waarde tot € 150 de btw terugvragen aan de webshop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoeveel vergoeding krijg je maximaal als de aangetekende post die jij verstuurde kwijt raakt?

De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Online een USPS-terugbetaling aanvragen (binnenlands)

41 gerelateerde vragen gevonden

Wat gebeurt er als PostNL je pakketje kwijt raakt?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is aansprakelijk als mijn post niet is aangekomen?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Hoe kan ik inklaringskosten terugvorderen?

Particulieren kunnen inklaringskosten terugvragen als hun pakket geretourneerd wordt naar de afzender of als het terug wordt gestuurd naar het buitenland. De procedure vereist vaak dat je contact opneemt met de vervoerder die de inklaringskosten heeft berekend en dat je bewijs levert van de retourzending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op parcelparcel.com

Kan ik PostNL aanklagen?

Klacht indienen als verzender post

Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is die post niet bezorgd, verkeerd bezorgd, beschadigd of veel te laat? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gebeurt er als je een pakket weigert?

Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL aansprakelijk voor gevolgschade?

Koninklijke PostNL is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade (onder andere gederfde inkomsten, veilingkosten, vertraging(en) etc.), tenzij in deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijk anders is bepaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie is aansprakelijk bij verlies van een pakket?

Hoewel de bezorger de taak heeft om het pakket af te leveren en de ontvanger op de hoogte te houden van de voortgang, draagt een webwinkel de verantwoordelijkheid om het pakket bij de consument te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoeveel vergoeding krijg ik als mijn pakket verloren is?

Pakketten vergoeden we op basis van het gewicht. Deze vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en wettelijk vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland.Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op synthforum.nl

Hoe kan ik geld terugkrijgen?

Geld terugvragen via middeling kan als u sterke verschillen hebt in uw jaarinkomens over 3 jaar. U kunt dan belasting terugkrijgen. Daarvoor doet u een verzoek om middeling. De laatste periode waarover u kunt middelen is 2022, 2023, 2024 omdat de middelingsregeling per 1 januari 2023 is vervallen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Wie is verantwoordelijk voor het verlies van post?

U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden. U bent de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoeveel schadevergoeding PostNL?

PostNL erkend dat zij aansprakelijk is voor het vermiste pakket. De hoogte van de schadevergoeding betreft de kern van het geschil. Op grond van artikel 9.3 onder b AVP bedraagt de aansprakelijkheid ten hoogste € 500,– waarbij geldt dat de afzender bewijs moet overleggen van de waarde van de inhoud.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Is PostNL aansprakelijk voor kwijtraken pakket?

Hoewel de manier waarop de consument het pakket ter verzending heeft aangeboden afwijkt van de normale gang van zaken is PostNL toch aansprakelijk voor het zoekraken en moet het de consument de gevraagde vergoeding betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Wat als PostNL je pakket kwijt is?

Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt. De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe kun je een klacht indienen?

U dient uw klacht in beginsel schriftelijk in bij het OM. Het is verstandig om in uw brief te vermelden over wie of over welke afdeling u klaagt. Beschrijft u verder precies wat er is gebeurd en wanneer. Voor een goede afhandeling van uw klacht heeft het OM uw naam, adres, telefoonnummer en handtekening nodig.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op om.nl

Kan je invoerkosten terugkrijgen?

Met andere woorden, zijn invoerrechten aftrekbaar? Helaas is het antwoord op deze vraag nee. Invoerrechten terugvragen is niet mogelijk. De enige import kosten die je kunt terugvragen is de btw die je over je zending hebt betaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op import4you.nl

Hoe kan ik bezwaar maken tegen de inklaringskosten van PostNL?

De inklaringskosten kloppen niet

Zijn de inklaringskosten berekend op basis van de verkeerde waarde, en kun je dat aantonen? Dan mag je natuurlijk bezwaar maken. Dit kan tot 6 weken na ontvangst van je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan ik weigeren douanekosten te betalen?

Als de ontvanger de zending weigert of weigert te betalen, is de afzender uiteindelijk aansprakelijk voor mogelijke btw en invoerrechten inzake de zending.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fedex.com

Waarom is PostNL niet aansprakelijk?

In principe is het postbedrijf niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte pakketten.Dit geldt echter niet wanneer een pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd. In dat geval zal het postbedrijf de waarde vergoeden die de consument bij het verzenden heeft opgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtswinkeleindhoven.org

Is het strafbaar om post achter te houden?

In Nederland heeft iedereen recht op eerbiediging van het brief- en telecommunicstiegeheim, behalve als de wet dat toestaat of als de rechter er toestemming voor geeft. Ieder heeft het recht op eerbiediging van zijn brief- en telecommunicatiegeheim.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandsegrondrechten.nl

Waar blijft mijn post bij PostNL?

Controleer de status van je post

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen

  Vorige artikel
Wat maakt onsterfelijk?
Volgende artikel  
Is een staande bokszak goed?