Per 1 april 2014 past Ziggo de tarieven aan. Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent.
Een servicenummer heeft een beltarief per minuut (met een maximum van € 1 per minuut) of een beltarief per gesprek (met een maximum van € 1,40). Deze kosten bestaan uit het beltarief en het starttarief. Het standaard beltarief van Ziggo is € 0,13 per minuut met een starttarief van € 0,13 per gesprek.
Vast Bellen
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Bij het vaste telefonie abonnement krijg je een heel stel gratis extra diensten. Denk aan Voicemail, Driegesprek, Doorschakelen en Nummerweergave. Alles om het het thuis bellen nóg relaxter te maken. Bij Vast Bellen krijg je gratis digitale kabeltelevisie erbij.
Voor slechts 15,- per maand bel je onbeperkt naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, én naar vaste nummers in 34 andere landen. Bel je naar het buitenland, dan betaal je per gesprek een starttarief van 0,14 cent inclusief btw.
Waarom verhoogt Ziggo de prijzen? Ziggo krijgt dit jaar te maken met veel hogere kosten, zoals het duurder worden van netwerkapparatuur en een enorme prijsstijging op het energieverbruik van ons netwerk. Daarom wijzigen de tarieven van onze Ziggo-pakketten ook.
Andere redenen voor het behouden van de vaste lijn zijn: dat de mobiele telefoon niet altijd aan staat (21%), het vaste telefoonnummer bekend is bij familie en vrienden (19%), de tarieven lager zijn dan bij mobiel bellen (17%), dat men onbeperkt en gratis kan bellen met de vaste lijn (16%), dat vast bellen een hogere ...
Gesprekstarieven. Gesprekstarieven liggen tussen de €0,10 en €0,15. En soms is het gesprekstarief tussen bellen naar een vaste telefoon of een mobiele lijn verschillend (naar mobiel is dan 3x zo hoog). Belangrijk nog bij vast bellen is de manier van afrekenen; gelukkig gaat dat bij alle providers per seconde.
Sinds1 januari 2012 kunnen UPC klanten gratis naar de helpdesk bellen. Het gratis nummer 1200 is alleen beschikbaar voor klanten die een vaste telefoonlijn van het kabelbedrijf hebben en daarmee bellen. Het gratis nummer voor zakelijke klanten is 1202.
Het was al een bekende scam, oplichterstruc, maar er is toch iets nieuws aan de hand. Tot nu toe was het verhaal: je wordt gebeld, je neemt niet op maar belt het nummer terug en dat kost heel veel geld. Nooit doen dus. Of eerst even het nummer googelen, dat het niet toevallig het nummer van je tante in Marokko is.
Gebeld worden in Nederland
Bij vrijwel alle prepaid providers geldt dat gebeld worden vanuit het buitenland niets kost, zolang je in Nederland bent. Heb je dus gewoon in Nederland een prepaid simkaart gekocht en wordt je hierop gebeld vanuit het buitenland, dan zijn daar in de meeste gevallen geen kosten aan verbonden.
Bij Alles-in-1 Start ontvang je 70+ zenders, bij Alles-in-1 Complete ontvang je 70+ zenders en Movies & Series, bij Alles-in-1 Max en Giga ontvang je 110+ zenders en Movies & Series XL en Ziggo Sport Totaal. Wil je weten welke zenders je allemaal kan kijken? Bekijk het zenderoverzicht.
Gratis nummers (of gratis inbelnummers, als het om telefonische vergaderingen gaat) zijn servicenummers die beginnen met een specifiek nummer, in Nederland bijvoorbeeld 0800. Hieraan herkennen uw bellers dat ze geen telefoonkosten hoeven te betalen om u te bereiken. Een nummer met 0900 nummer is niet gratis.
Op de website kun je via het contactformulier uw vragen, complimenten of klachten kwijt. De expert van Ziggo gaat je dan daarna terug mailen of terug bellen. Je kunt altijd bij een verkoop- of servicepunt langs gaan in de buurt.
Welke kosten mag u bellers naar uw klantenservice laten betalen? Gebruikt u een 0900-, 0906- of 0909-nummer als klantenservice? Dan mag u geen geld vragen voor de informatie die u geeft. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten.
Voor vragen bel je 1200 met je Jumbo Mobiel en volg je het keuzemenu. Je wordt dan herkend als Jumbo klant. Met elke andere telefoon bel je: 06-12001200 (10 cent per minuut).
Ons advies: Tegenwoordig is mobiel bellen een stuk goedkoper dan met een vaste telefoon. Toch kan een huistelefoon wel degelijk heel nuttig zijn zoals je gelezen hebt.
De Consumentenbond is heel duidelijk. Zij zeggen: 'Gebruik je meestal je mobiele telefoon, dan kun je beter stoppen met de vaste telefoon. Dat scheelt, buiten eventuele gesprekskosten, zo'n €60 abonnementskosten per jaar.
De Gigaset AS405 - Duo DECT telefoon - Zwart is de beste huistelefoon van 2022. Deze huistelefoon werkt ontzettend eenvoudig, heeft een helder display en maakt het mogelijk om tot 100 contacten op te slaan in je telefoon.
Ondanks dat een groot deel van de Nederlanders vaste telefonie niet belangrijk vindt, beschikt maar liefst 69% van de Nederlands over een telecompakket waar wél vaste telefonie in zit.
Vast bellen is in de loop der jaren steeds duurder geworden. Doordat de vaste telefoon steeds minder wordt gebruikt worden ook de inkomsten voor de provider minder. Om de netwerken voor vast bellen toch rendabel te houden zijn de beltarieven daardoor fors gestegen.
Voor een internetverbinding via de vaste telefoonlijn heeft u een vaste telefoonlijn nodig, ook al belt u niet vaak met de vaste telefoon. Daarnaast heeft u ook een gepaste modem nodig. U kan het internet zelf aansluiten of een technicus laten langskomen bij uw thuis.