Tikkie is voor iedereen Het enige wat u nodig heeft, is de app op uw telefoon en een Nederlandse betaalrekening. Terugbetalen kan zelfs zonder dat u de app heeft geïnstalleerd.
Kan Tikkie alleen via de app of ook via de computer? Om een Tikkie te versturen heb je een Nederlands IBAN nodig, een mobiel telefoonnummer en de Tikkie-app. Je kunt de Tikkie wel betalen zonder telefoon en app. Als degene het betaalverzoek naar je mailadres stuurt, dan kan je gewoon via Internet Bankieren betalen.
De ontvanger van het betaalverzoek hoeft Tikkie niet te hebben. Hij krijgt via WhatsApp of e-mail een link om via iDEAL te betalen.
In andere woorden: 'Ik stuur je een betaalverzoek'. De mensen die moeten betalen hebben de app zelf niet nodig. Zij tikken op de link en betalen met iDEAL via hun eigen bank. Tikkie is verbonden met het rekeningnummer van degene die het betaalverzoek verstuurt.
Tikkie is een app waarmee je gemakkelijk betaalverzoeken opstelt. Deze kun je versturen via WhatsApp of e-mail naar een persoon die je nog geld verschuldigd is. Zo heb je geen gedoe met het uitwisselen van bankgegevens en kan er met een druk op de knop betaald worden. Gemakkelijk en snel, zonder gedoe!
Ga op uw smartphone naar de App Store of Google Play Store en zoek op 'Tikkie'. Kies voor 'download' om de app op uw smartphone te installeren. Als u zich voor de eerste keer aanmeldt, vraagt de app om uw telefoonnummer en de betaalrekening waarop u uw geld wilt ontvangen.
Een Tikkie kan maximaal € 5.000 bedragen. U kunt een Tikkie link naar meerdere ontvangers sturen. Goed om rekening te houden dat u per dag per IBAN maximaal € 15.000 kan ontvangen.
Wat zijn de limieten van Tikkie? Je betaalverzoek kan niet hoger zijn dan € 750 en je kunt per betaalverzoek maximaal 30 betalingen ontvangen. Per betaalverzoek kunnen vrienden je maximaal € 2.500 terugbetalen. Ook kun je per 24 uur in totaal maximaal € 2.500 ontvangen via Tikkie.
Door in de app een betaalverzoek aan te maken en deze link via bijvoorbeeld WhatsApp of Signal te delen. Bijvoorbeeld na een etentje met een groep of een uitstapje waarbij iemand (alle) kosten vooruit heeft betaald. 'Stuur maar even een Tikkie', zeggen mensen dan. Tikkie is ontwikkeld door ABN Amro.
Tikkie werkt niet goed, wat nu? Verwijder de app en download deze opnieuw. Doet Tikkie het daarna nog niet? App ons via 06 - 13 76 85 28 met wat er misgaat, we helpen je graag verder.
Kosten betaalverzoek
Het versturen en ontvangen van een betaalverzoek is kosteloos. Je betaalt wel de standaard kosten voor het bijschrijven van een Eurobetaling (€ 0,15) op je zakelijke rekening.
Supersnel cashen met Tikkie Terug
Met Tikkie Terug heb je in no-time je geld terug. Je koopt het product, scant de kassabon binnen de Tikkie app en het geld staat gelijk op je rekening. Download de gratis Tikkie app. En, cashen maar!
Open de Tikkie app, vul het bedrag in en waar het voor is.Klik daarna op het blauwe Delen-icoontje rechts onderin het scherm en deel de Tikkie zoals jij wilt. Bijvoorbeeld via Messenger, e-mail of een ander platform.
Laat de QR-code van je mobiel scannen
Maak een Tikkie aan in de app en tik op het QR-code icoontje onderin. De koper hoeft niet in je contacten te staan. 2. De koper scant met zijn mobiel de QR-code op jouw scherm en betaalt direct via de eigen bank.
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening én een Nederlands, Belgisch of Duits mobiel nummer kan Tikkie gebruiken. Het maakt niet uit bij welke bank je zit. Je vrienden betalen altijd eenvoudig via hun eigen bank en iDEAL. Dit moet wel een Nederlandse bank zijn.
Degene die moet betalen ziet na klikken op de betaallink wel je naam die je hebt opgegeven in Tikkie. Hij ziet ook je (achter)naam die bij je rekeningnummer hoort. Na klikken op de bank naar keuze ziet degene óók je IBAN-bankrekeningnummer. Tikkie is wat dat betreft dus niet anoniem.
Met alleen je IBAN nummer en je adres kan iemand nog geen geld van je rekening halen of geld overboeken van jouw naar zijn/haar rekening. Daarvoor heb je nog altijd een toegangscode of verificatiecode nodig of een identiteitsbewijs.
De link in dit betaalverzoek gaat niet naar de website van de bank, Tikkie, iDEAL of transportservice. Dit lijkt alleen maar zo. In werkelijkheid is het een valse website: een zogenoemde phishingsite. De crimineel kijkt daarop mee hoe u uw inloggegevens van de bank invult.
Open de Rabo App en klik op de desbetreffende betaalrekening. Zoek in de rekening naar de afschrijving en klik hierop. Klik onderaan op 'Stuur betaalverzoek'. Controleer het aantal personen.
Hoe lang is de link in het betaalverzoek geldig? Je hebt 2 weken de tijd om je vrienden terug te betalen. Wel zo handig, als een betaalverzoekje net even niet uitkomt.
Met de Rabo betaalverzoek QR code krijg jij veilig en snel je geld binnen. Jouw klant gebruikt namelijk altijd het goede rekeningnummer en factuurnummer. Daarnaast staat het geld direct op je rekening.