Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren.
Je ontgrendelt hem door de simcode in te voeren. Deze bestaat uit 4 cijfers en is meestal 0000. Deze voer je in als je de telefoon opstart of als je een nieuwe simkaart in je smartphone stopt. Je kunt de code zelf veranderen naar een code die moeilijker te raden is.
Gaf je 3 keer een foutieve pincode in? Dan is je toestel geblokkeerd en moet je je pukcode gebruiken.Geef de pukcode in en kies daarna een nieuwe pincode. Tip: kies geen te gemakkelijke codes, zoals 1111 of je geboortejaar.
Puk code opvragen
Wilt u niet het risico lopen dat uw simkaar blokkeert? Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven.
Meestal vraagt je mobiele telefoon zelf om de pukcode. Vul je pukcode in zoals je hem in je Ik Ben omgeving ziet. Heb je een pukcode van 7 cijfers terwijl je mobiele telefoon vraagt om 8 cijfers? Vul dan een 0 in voor of na de pukcode.
BASE puk code kwijt
met BASE nummer: 1999; met ander nummer: 0486 19 19 19; vanuit het buitenland: +32 486 19 19 99. Via de My BASE klantenzone of in een BASE winkel.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft.
Je hebt drie pogingen om de juiste pincode in te voeren. Vul je de pin drie keer fout in? Dan wordt de simkaart geblokkeerd. Je kunt met de simkaart dan niet mobiel bellen, sms'en en internetten.
Je vindt je pin- en puk codes terug op het kaartje waaraan je simkaart was bevestigd of op je welkomsbrief.
Blokkeren is helemaal uit. Zowel voor inkomen als uitgaand verkeer. Ook als je de simkaart in een ander toestel stopt kan er niet meer gebeld worden.
Vergrendel je simkaart met een pincode (persoonlijk identificatienummer), zodat er een identificatiecode moet worden ingevoerd voor telefoongesprekken of het gebruik van mobiele data. Om te voorkomen dat anderen je simkaart of eSIM gebruiken voor telefoongesprekken of mobiele data, kun je een simpincode instellen.
Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Zonder je simkaart te ontgrendelen kun je niet bellen en sms'en en heb je geen mobiel internet. Dus het ontgrendelen is noodzakelijk. Je kunt trouwens de code voor je sim-kaart tegenwoordig wijzigen onder Instellingen | Mobiel netwerk | Simpincode (dit was vroeger Instellingen | Algemeen | Telefoon).
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Lees verder hoe je zelf je pas weer kunt deblokkeren. 3x verkeerde pincode bij Geldautomaat, stortingsautomaat of bij contactloos betalen: Je hoeft niets te doen, je pas wordt na 24 uur automatisch gedeblokkeerd.
Als je te vaak een verkeerde pincode ingeeft dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties.
De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd. Het is in beide gevallen verstandig om de code te wijzigen.
Heb je nog geen toegang tot de klantenzone? Vind je pukcode terug door te bellen naar 5000 opties 4 en 1.
De code bestaat uit acht cijfers. Wanneer je de pincode van je SIM niet meer weet, heb je maar liefst negen pogingen om de juiste pukcode in te voeren. Een keer een typfoutje maken is dus niet direct rampzalig.
Hou de volume omhoog-knop, de aan/uit-knop en de start-knop tegelijkertijd ingedrukt. Let op: Als je apparaat geen startknop heeft, hou dan de volume omhoog-knop en de aan/uit-knop ingedrukt. Wanneer het schermmenu verschijnt, laat je de knoppen los.
Beste antwoord door Anonymous
Let wel...je heft daarmee een beveiliging op zodat een ander geen misbruik kan maken van je aansluiting bij bijvoorbeeld diefstal.