Op de Nederlandse website followersnet.com kun je erg gemakkelijk meer Instagram-volgers vergaren en Facebook-likes kopen, maar ook Twitter-volgers en YouTube-likes. Voor maar één euro kun je hier al 100 Instagram-volgers kopen; betaal je vier euro, dan krijg je er 1.000.
Volgers kun je heel makkelijk kopen.Zoek 'buy Instagram followers' op Google en je krijgt tientallen resultaten. Voor vijftien dollar kun je al 5000 volgers erbij krijgen. Het hangt van het bedrijf af of je dan echte of neppe volgers krijgt.
TikTok volgers kopen kan dus worden gezien als een manier om je carrière te kickstarten of om een merk snel bekendheid te geven. De wetgeving in Nederland is vrij duidelijk: het is niet strafbaar.
De volgers die je koopt, zullen echt geen producten of diensten van je bedrijf afnemen. Daarnaast kan het kopen van volgers juist als erg onbetrouwbaar overkomen. Wanneer een Instagram pagina met 10.000 volgers op ieder bericht maar 56 likes krijgt, klopt dit natuurlijk niet.
Ja kan niet zien wie je Insta profiel bekijkt. Wel kan je met de likes en reacties zien wie je foto's en filmpjes bekijkt. Bij een Verhaal zie je met de kijkerslijst wie deze heeft gezien. Vaak zijn dat je volgers, maar soms staat er ook een onbekende tussen.
Het kopen van nepvolgers is erg eenvoudig. Er zijn duizenden websites waarop je dit kunt doen. Duur is het ook niet: voor 5000 volgers moet je ongeveer 20 euro betalen.
De kosten van de gesponsorde post zijn afhankelijk van de content (video of tekst, kwaliteit, etc.), het aantal volgers en de engagement rate. De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.
Je doelgroep statistieken zijn niet meer schoon
Nog een goede reden waarom Instagram volgers kopen geen goed idee is, is om je doelgroep statistieken schoon te houden. Wanneer je fake volgers koopt staat dit niet in verhouding met de doelgroep die écht geïnteresseerd is in je account.
Belangrijke note: vrijwel ieder account krijgt er wel eens zo'n soort volger bij. Als je dit een aantal keer ziet hoeft dit niet direct te betekenen dat iemand volgers heeft gekocht. Als de verhouding hoger wordt dan 20/80 in de lijst met volgers dan kun je er van uit gaan dat het gekochte volgers zijn.
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)
Hoeveel volgers heb je nodig om geld te verdienen met Instagram? Om geld te verdienen met Instagram, heb je minimaal 1000 volgers nodig. Met 1000 volgers kun je al tussen de €10,- en €100,- per bericht verdienen. Het exacte bedrag hangt af van de manier waarop je je geld met Instagram verdient.
Omdat je samenwerkingen met bedrijven wil scoren
Wil je jezelf in de kijker spelen bij bedrijven, dan kun je ervoor kiezen om volgers of likes te kopen. Zo laat je zien dat mensen jou weten te vinden en als je blijkbaar zo invloedrijk bent, dan hebben bedrijven je graag in hun influencerspoule.
Instagram statistieken bekijken
Klik dan rechtsboven op de drie streepjes en kies voor statistieken. Hier zie je het aantal bereikte accounts, betrokken accounts en je totale aantal volgers. Zo kun je dus het verloop in je aantal volgers in de gaten houden – bijvoorbeeld nu vergeleken met 90 dagen geleden.
Althans dat lijkt in ieder geval zo. Vanaf de 10.000 volgers toont Instagram jouw volgers per 100-tallen. Dit betekend dat zodra jij 10100 volgers behaald, Instagram jouw volgers aantal weergeeft als 10.1K.
Een bot neemt een aantal engagement taken van je over en zorgt dat je meer likes en volgers krijgt. Taken die door een bot kunnen worden uitgevoerd zijn bijvoorbeeld het volgen van relevante accounts en het liken van – en reageren op posts van relevante Instagram gebruikers.
Instagram en Instagram-gebruikers zijn anno 2023 nog steeds gek op videocontent en dus ook Instagram Reels. Probeer meer betrokkenheid te creëren op je berichten: stel vragen en reageer op reacties. Gebruik hashtags geschikt voor jouw niche. Het gebruik van 11 hashtags zorgt voor de meeste betrokkenheid.
Je post te vaak of juist te weinig
40% van de Instagram-marketeers gaf in het onderzoek van Hubspot aan dat te weinig posten de belangrijkste reden is voor het verliezen van volgers. Tegelijkertijd geeft 33% aan dat te vaak posten hetzelfde effect heeft.