Kun je altijd storneren?

U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je zomaar geld terugboeken?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Wat kun je storneren?

Storneren betekent dat je het afgeschreven bedrag terugboekt naar jouw rekening. Is de incasso langer dan 8 weken, maar korter dan 13 maanden geleden afgeschreven? Neem dan contact met ons op. Als je de incasso hebt teruggeboekt, kun je dit niet meer ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kun je een bedrag storneren?

Vraag uw bank om de automatische incasso te storneren. Of doe dit zelf via internetbankieren. Dit kan meestal via het overzicht van 'incasso's' of 'automatische incasso's'. Boek niet zomaar een betaling terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Waarom kan ik een automatische incasso niet terugboeken?

Een SEPA-incasso Bedrijven kunt u niet terugboeken. Deze kunt u alleen vooraf weigeren of op de dag dat de incasso van uw rekening wordt afgeschreven. Zodra u de terugboeking heeft verzonden, wordt het bedrag de eerstvolgende werkdag op uw rekening bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Zo boek je een incasso terug

18 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik een incasso stoppen?

Je kunt een automatische incasso op twee manieren annuleren. Namelijk door contact op te nemen met het bedrijf en de machtiging in te trekken of door automatische incasso's via je bank te blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op finder.com

Kun je geld terug laten boeken ING?

Klik op de link 'Terugboeken incasso's' in het 'Alles in Mijn ING Zakelijk' gedeelte onderaan de pagina. Of zoek de incasso op in je Af- en bijschrijvingen. Open de incasso die je wilt storneren. Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Wat gebeurt er als je Storneert?

Storneren betekent dat u een automatische incasso terugboekt op uw rekening. Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je een overschrijving ongedaan maken?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Kun je geld terug laten boeken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe lang kun je storneren Rabobank?

Dit heet storneren. Dat kan binnen acht weken na afschrijving. Deze periode geldt voor doorlopende, maar ook voor eenmalige Euro-incasso's. Je boekt de incasso's terug in internetbankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Was deze incasso onterecht?

Als u van mening bent dat een bedrag ten onrechte van uw rekening is afgeschreven, omdat u geen machtiging via digitaal Incassomachtigen, via iDIN Ondertekenen of op papier heeft afgegeven, dan kunt u tot 13 maanden na de afschrijvingsdatum een verzoek indienen bij uw bank om dit te corrigeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op betaalvereniging.nl

Wat is een Incassantid?

Jouw bank zal contact opnemen met de bank van het bedrijf dat geld heeft afgeschreven. Dit is de incassant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang kun je storneren ING?

Dan is het goed te weten dat je dit bedrag eenvoudig kunt terugboeken (storneren). Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat is een onterechte incasso?

Wat is een Melding Onterechte Incasso (MOI)?

De klant heeft het recht om binnen 13 maanden een Melding Onterechte Incasso (MOI) in te dienen bij de bank om het bedrag alsnog terug te krijgen. Bij een MOI bekijkt de bank of de machtiging voor de incasso geldig is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op help.mollie.com

Kan je een betaling terugdraaien ABN Amro?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Is betalen met iDEAL verzekerd?

Als je de regels voor veilig bankieren volgt, is iDEAL een veilig betaalmiddel. De betaling zie je direct in je rekeningoverzicht. Je hoeft geen rekeningnummer en andere gegevens over te typen. Makkelijk betalen via je tablet of smartphone met mobiel iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is iDEAL altijd veilig?

iDEAL is gebaseerd op de mobiel bankieren app en internetbankieromgeving en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDEAL net zo veilig is als internet- en mobiel bankieren. Banken werken voortdurend aan de veiligheid van internet- en mobiel bankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Is SEPA hetzelfde als iDEAL?

Een SEPA Credit Transfer heeft net als iDEAL het voordeel dat het een gegarandeerde betaling is. Dit betekent dat zodra de overboeking op geslaagd staat, deze niet door de consument kan worden teruggedraaid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op internetkassa.nu

Hoe kan ik een bedrag storneren bij ING?

Zelf regelen in Mijn ING
  1. Terugboeken (storneren) Klik op de afschrijving van je Betaalrekening en kies 'Terugboeken'
  2. Blokkeren/Deblokkeren. Klik onderaan in je incasso-overzicht op een incassant en kies 'Blokkeer' of 'Deblokkeer'
  3. Weigeren. Klik in je incasso-overzicht op de ingeplande incasso en kies 'Weigeren'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe lang duurt een terugstorting?

Je kunt zelf kiezen welke betaalpas je kiest voor retourpinnen. Van de winkelier krijg je dan een retourpinbon als bewijs. Het retourbedrag wordt de eerstvolgende werkdag bijgeschreven. Die krijg je op de betaalrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is bij de retourbetaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waarom kan ik niet storneren ING?

Voor (automatische) incasso's gelden andere regels dan voor een betaling die je zelf hebt bevestigd. Bij de afschrijving vind je dus geen knop 'Terugboeken'. Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat gebeurt er als je incasso weigert?

Als de automatische incasso onterecht blijkt te zijn, dan heb je dertien maanden de tijd om het geld terug te boeken. Dit kan alleen via de bank. Let wel op: er kunnen kosten aan verbonden zijn als er wél een rechtsgeldige machtiging door jou is gegeven voor de afschrijving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Hoe lang blijft een incasso in behandeling?

Als de incasso de status 'in behandeling' heeft, zullen wij de incasso van uw rekening afschrijven zodra het saldo op uw rekening weer voldoende is. Dit moet dan wel gebeuren binnen uiterlijk 4 werkdagen (bij SEPA Incasso Algemeen) of 1 werkdag (bij SEPA Incasso Bedrijven) na de oorspronkelijke dag van verwerking.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Populaire vragen