Android-telefoons hebben een Google-account nodig van de gebruiker. Op dit Google-account wordt de back-up van WhatsApp bewaard. Het is dus belangrijk om hetzelfde account te gebruiken bij installatie van een nieuwe telefoon. Er wordt automatisch dagelijks een back-up gemaakt van de gesprekken in WhatsApp.
Je kunt jouw historie van WhatsApp, zoals gesprekken en foto's, overzetten naar een nieuwe telefoon met hetzelfde besturingssysteem als je huidige. Heb je een Android-telefoon, zoals die van Samsung? Dan kun je WhatsApp alleen overzetten naar een nieuwe Android-telefoon. Voor iOS geldt hetzelfde.
Sluit WhatsApp af en verwijder de app helemaal van je telefoon; Download WhatsApp opnieuw uit de Play Store; Installeer de app opnieuw en voer hetzelfde telefoonnummer in; Kies ervoor, zodra de app dat vraagt, om berichten en media uit een eerdere back-up te herstellen.
Als WhatsApp geen back-up vindt, kan dat de volgende oorzaken hebben: Je bent niet ingelogd op hetzelfde Google-account. Je gebruikt niet hetzelfde telefoonnummer als waarmee de back-up werd gemaakt. Je SD-kaart of chatgeschiedenis is beschadigd.
WhatsApp kan reservekopie niet voltooien
Het kan aan de wifi-verbinding liggen, of misschien heb je mobiele data uitgeschakeld. Soms is het probleem niet terug te vinden. Probeer de hele reservekopie te wissen (op iCloud). Begin vervolgens opnieuw met het maken van een reservekopie.
WhatsApp biedt daarmee de mogelijkheid om op meer dan twee apparaten (smartphone en één ander apparaat) tegelijk de berichtendienst te gebruiken. Naast de telefoon waarop WhatsApp staat geïnstalleerd, kunt u het gebruiken op maximaal vier andere apparaten.
Android-telefoons hebben een Google-account nodig van de gebruiker. Op dit Google-account wordt de back-up van WhatsApp bewaard. Het is dus belangrijk om hetzelfde account te gebruiken bij installatie van een nieuwe telefoon. Er wordt automatisch dagelijks een back-up gemaakt van de gesprekken in WhatsApp.
WhatsApp backup Android
Ben je in het bezit van een Samsung of andere Android smartphone? Dan wordt je WhatsApp reservekopie opgeslagen op Google Drive.
WhatsApp stopt op 1 november met de ondersteuning van oude iPhones en Android-telefoons. Wie zo'n oud toestel heeft, moet een nieuwe smartphone kopen om WhatsApp te blijven gebruiken. WhatsApp meldt dat het vanaf 1 november alleen smartphones met iOS 10 of nieuwer en Android 4.1 of nieuwer ondersteunt.
1. WhatsApp overzetten via Google Drive. Wacht eventjes totdat de reservekopie gemaakt is. Doorgaans duurt dit maximaal een aantal minuten.
Op je nieuwe telefoon:
Verbind je telefoon tijdens de set-up met een WiFi-netwerk. Log in met hetzelfde Google account. Kies in de lijst van back-ups de naam van je oude telefoon. Geef aan wat je over wilt zetten.
Alleen de app op je telefoon verwijderen
Als je WhatsApp tijdelijk wilt verwijderen, maar niet je account kwijt wilt, kun je het beste de app verwijderen van je telefoon. Dat is in feite het deactiveren van je WhatsApp account. Die kun je dan op ieder moment weer downloaden en herinstalleren.
Met het gebruik van WhatsApp verdwijnt ook een groot deel van je privacy. De app is immers eigendom van Facebook en zoals we weten is Marc Zuckerberg gek op het verzamelen van data. Bij voorkeur zoveel mogelijk. Goede reden dus om WhatsApp te verwijderen en Zuckerberg het nakijken te geven.
Als je geen mobiel nummer hebt, kun je altijd kiezen voor WhatsApp Web op je tablet, smartphone of pc en berichten, foto's en spraakberichten blijven uitwisselen met je vrienden, zelfs zonder SIM-kaart.
Wanneer je met iemand wisselt van simkaart, ben je dus telefonisch bereikbaar op het nummer van de simkaart maar staat het andere telefoonnummer nog gekoppeld in het Whatsapp account. Het is dus verstandig om via de instellingen van Whatsapp > account > het nummer te wijzigen.
Wanneer er de reservekopie van je WhatsApp vastloopt probeer het volgende: Wi-Fi controleren. Mobiele data. WhatsApp herinstalleren.
Controleer of uw apparaat een wifiverbinding heeft. Zorg ervoor dat uw apparaat up-to-date is. Probeer een reservekopie te maken via een ander wifinetwerk. Als u nog steeds hulp nodig hebt, neemt u contact op met Apple Support.