Wat moet ik doen als ik geen printer heb om een retouretiket af te drukken? Als je geen printer hebt, heb je de mogelijkheid om het pakket zonder retouretiket via DHL te retourneren. Breng je retour in de originele verpakking met het originele label naar een DHL servicepunt.
Om je klanten printloze retourlabels aan te bieden heb je een Returnless Pro of Automate account nodig (zie Tarieven pagina). We maken printerloze zendingen aan met behulp van onze koppeling met PostNL Smart Returns. Hiermee maken we antwoordnummer zendingen aan (productcode 2285).
Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.
Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
Maak online je label aan
Check bij de verzender de juiste adresgegevens, vul ze in op Mijn DHL en print je label. Geen printer? Geen probleem! Laat de QR-code zien bij het DHL ServicePoint, dan printen wij 'm voor je.
Controleer dan je printer en printerinstellingen. Mijn PostNL gebruikt de printerinstellingen van je browser. Wanneer je een zending aanmaakt, kies je tussen twee opties: printen met een labelprinter of printen met een A4-printer.
Wil je niet online je label aanmaken? Dan kan je dit ook op een DHL ServicePoint laten doen. Het label kost dan €1 extra. Op een DHL punt kan je alleen labels laten printen voor pakketten binnen Nederland.
Je kunt een zelfklevend Postnl-verzendlabel laten afdrukken op het postkantoor, bijvoorbeeld met de PostNL app of QR-code die je daar laat scannen. Maar als je veel pakketjes verstuurt kun je ze ook zelf uitprinten. Met een A4-stickervel en eigen printer kun je zelf meerdere verzendlabels op een vel printen.
DHL labels waarbij de zendingen worden afgehaald, zijn een halfjaar geldig. DHL labels waarbij de zendingen worden ingeleverd bij een DHL servicepunt, zijn 5 werkdagen geldig.
Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.
Deze code is geldig totdat de bezorger bij jou voor de deur staat. Hoe eerder je kiest, hoe meer bezorgopties je hebt.
Dat kan via de Mijn DHL app, al vanaf €3,95. Ook zónder printer. Online maak je in no-time een verzendlabel aan of je kunt de QR-code laten scannen, dan printen wij 'm voor je. Geef je pakket af bij een verzendpunt in de buurt, en hop – geregeld.
Veelgestelde vragen Hoe krijg ik een verzendlabel voor mijn brievenbuspakje? Je maakt je zending eenvoudig zelf aan in My DHL Parcel. Vervolgens kun je het verzendlabel downloaden, printen en op het pakket plakken. Maar je kunt er ook voor kiezen om het label te laten printen bij ons ServicePoint.
Je kan een verzendlabel wat al een keer gebruikt is niet nog een keer gebruiken voor verzending. Mocht je opnieuw een zending willen versturen naar dezelfde ontvanger, vink dan de zending aan en kies bij de button bewerken voor kopiëren. Er wordt dan een nieuw verzendlabel en zendingsnummer aangemaakt.
Ga naar een PostNL-punt
Wij printen het verzendlabel en verzenden je pakket.
De oorspronkelijke afzender heeft een retouretiket voorzien: Plak het retouretiket op de doos. Breng het pakje naar een Postkantoor, Postpunt, PakjesPunt of Pakjesautomaat van bpost of laat het afhalen.
Verwijder oude adreslabels en plak het DHL retourlabel op de bovenzijde van je pakket. Zorg ervoor dat het altijd goed leesbaar is.
Het verschil tussen DHL en PostNL zit hem voornamelijk in de extra service en de opties. Bij PostNL is de extra service voor een groot deel bij de prijs inbegrepen. Bij DHL betaal je voor extra service en opties. Daarnaast heeft PostNL enkele services die DHL niet heeft, bijvoorbeeld aangetekend versturen.
Hiervoor kan een Zebra printer gebruikt worden om DHL pakketten te versturen. Geschikte modellen zijn de desktop Zebra printers ZD420D en de Zebra ZT220. Als je veel pakketten verstuurt is een Zebra printer voordeliger. Hoewel de aanschafprijs hoger is, zijn de etiketten flink voordeliger.
Met de DYMO LabelWriter 450 kun je zonder inkt etiketten ontwerpen en afdrukken. De LabelWriter is geschikt om 24 uur per dag postzegels te printen via www.digitalepostzegel.nl. Koop frankeertegoed, login op je account bij PostNL en print direct een Digitale Postzegel met de DYMO LabelWriter 450.
Verzenden met QR-code
Voor zendingen binnen Nederland heb je geen printer meer nodig. Kies in de verzendservice voor 'geen printer in huis' en lever je pakket in bij een DHL ServicePoint. Laat de QR-code scannen, dan zorgen wij voor een verzendlabel. Zo geregeld!
Verzendlabel PostNL
De meeste pakketdiensten hanteren een minimaal labelformaat van 100 x 150 mm. Dit formaat wordt bijvoorbeeld gebruikt door PostNL, GLS, DPD en UPS. DHL is de uitzondering wat betreft het formaat. Deze is niet 100 x 150 mm, maar minimaal 100 x 210 mm.
Je kunt je pakket afgeven bij een DHL winkel of in een DHL Pakketautomaat achterlaten om het te versturen. Met 4.000 punten in Nederland is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint.