De instellingen van het toestel kunnen een belemmering vormen voor je mogelijkheid om te bellen of gebeld te worden. Controleer of de Vliegtuigstand is ingeschakeld en of je toestel oproepen van onbekende of privé-nummers blokkeert.
Mogelijk bevindt u zich in een omgeving met een zwak signaal, waardoor uw telefoon overschakelt naar een 2G-/3G-netwerk en geen oproepen kan plaatsen of ontvangen, of het pictogram voor een 4G-signaal zonder het HD-pictogram weergeeft. Het wordt aanbevolen om VoLTE in te schakelen en het opnieuw te proberen.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Dit zou betekenen dat je toestel in de niet-storen stand staat. Dit is ook te herkennen aan een maantje die je ziet in het bedieningspaneel (het scherm wat je naar boven kan halen bij iPhone en naar beneden kan halen bij Android). Hier, of in de instellingen van je toestel kan je dit ook uitzetten.
Oplossing: Automatisch kiezen van een netwerk inschakelen.
Druk op Mobiele netwerken. Druk op Netwerkoperators. Als je handmatig netwerken wilt kiezen, druk dan op Handmatig selecteren en wacht even terwijl de telefoon naar netwerken zoekt. Druk op het gewenste netwerk.
1 Oplossing
1) Open de telefoon-app en ga naar Instellingen >> Oproep instellingen >> Meer instellingen/Aanvullende services (afhankelijk van je software-versie) >> Oproepen blokkeren. Staat daar iets aan? Indien ja, dan zet je het blokkeren uit en zou alles het weer moeten doen.
Als je niet kunt bellen met je Galaxy, kan dat liggen aan een defecte simkaart, een probleem met je account of provider, of een instelling van het apparaat.
Als je telefoon direct doorschakelt naar de voicemail is waarschijnlijk de Niet Storen-functie op je toestel actief. Met 'Niet storen' schakel je geluid uit voor oproepen, waarschuwingen en meldingen die je ontvangt terwijl je telefoon vergrendeld is.
Stap 1: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen. Stap 2: Controleer de algemene netwerk instellingen in je mobiele telefoon.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Je sim opnieuw verbinden, helpt dat? Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en switch dan weer terug naar het Vodafone netwerk.
Je ontvangt de oproepen van bepaalde nummers of personen niet meer. Een mogelijke verklaring is dat ze door een filter worden geblokkeerd. We raden je aan om in de instellingen van je iPhone te kijken of die nummers of personen misschien voorkomen op je lijst van geblokkeerde nummers.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Kijk of u bepaalde telefoonnummers hebt geblokkeerd. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten'. Controleer of het doorschakelen van oproepen is ingeschakeld. Ga naar 'Instellingen' > 'Telefoon '> 'Doorschakelen' en zorg dat 'Doorschakelen' is uitgeschakeld.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Wanneer u een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze u nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar u ontvangt hiervan geen melding. Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd. Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd.
Door een nummer te blokkeren kan er met dit telefoonnummer geen contact meer worden opgenomen via een oproep of sms. Alleen het nummer wordt geblokkeerd, dus niet een persoon. Dat houdt in dat je nog steeds met een ander telefoonnummer gebeld kunt worden.
1 Oplossing
Ga eens op het toestel naar instellingen en volg deze stappen. Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
De functie veilige modus is alleen beschikbaar op Samsung smartphones. Met behulp van deze stand kun je je toestel opstarten zonder geïnstalleerde apps van derden. Hierdoor start je smartphone of tablet alleen op met de standaard geïnstalleerde apps zoals contacten, instellingen en berichten.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.