Lukt het niet om te betalen? Daar kan een aantal redenen voor zijn: Je creditcard of betaalpas is verlopen.Je hebt de dagelijkse opname- of aankooplimiet van je bank of creditcardmaatschappij overschreden.
Je kunt op de betaalpagina voor een betaalplan kiezen als je reservering aan de volgende criteria voldoet: Je betaalt met een creditcard, bankpas, PayPal, Apple Pay, Google Pay of Airbnb-tegoed. Je betaalt niet met Indiase roepie (INR).
Verhuurders in de VS kunnen 415-800-5959 of 855-424-7262 bellen om met een Airbnb-ondersteuningsmedewerker te spreken.
Je creditcard kan geweigerd worden door drie mogelijke redenen: de instellingen voor je rekening en kaart, onvoldoende saldo, of onjuiste informatie. Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan.
Maar wanneer staat het bij jou op de rekening? We sturen je uitbetaling ongeveer 24 uur nadat een gast in je ruimte is ingecheckt. Als je gast 28 nachten of langer verblijft, ontvang je je uitbetaling voor die reservering in maandelijks termijnen.
De gast heeft de vooraf goedgekeurde reserveringsuitnodiging van de host niet binnen 24 uur geaccepteerd. De ruimte kan nog steeds door de gast gereserveerd worden, maar diegene moet dan wel een nieuwe reserveringsaanvraag indienen.
Airbnb berekend zowel voor jou als verhuurder commissie maar ook voor de verhuurder, wat ze ook wel servicekosten noemen. Voor jou is dit 3% en de voor de huurder gemiddeld 15%.
Soms wordt een transactie geweigerd vanwege onvoldoende saldo. Check in je account of je voldoende saldo hebt om de aankoop af te ronden. Er kunnen specifieke beperkingen voor je kaart gelden, waardoor de transactie geweigerd kan worden.
De kaart werd geannuleerd
Uitgevers van creditcards annuleren de kaart om een aantal redenen. Misschien loop je achter op een betaling of gebruik je de kaart niet regelmatig. De schuldeiser hoeft je niet te melden dat de kaart geannuleerd werd, enkel als er een negatief credit verslag verschijnt.
De Rabo Service Desk kan je verder helpen met betalingen of andere problemen met de creditcard. Je kunt er 24 uur per dag en 7 dagen per week terecht via +31 88 722 67 77.
Contact met Airbnb opnemen
Neem contact met ons op via telefoon, e-mail of chat.
Je verzoek indienen: beschrijf het probleem, voeg indien mogelijk foto's of video's toe en laat de host weten welke oplossing jouw voorkeur heeft. Reactie afwachten: reageert de host niet of wijst die je verzoek af? Dan kun je Airbnb om hulp vragen.
Gasten moeten binnen 48 uur na het maken van de reservering en minstens 14 dagen voor aankomst annuleren om volledige restitutie te krijgen. Als een gast tussen de 7 en 14 dagen voor aankomst annuleert, krijg je 50% van alle nachten uitbetaald. Als een gast daarna annuleert, krijg je alle nachten volledig uitbetaald.
Je kunt je bankrekening en/of creditcard aan je PayPal-rekening koppelen - bij het koppelen van je bank of kaart voer je éénmalig de betaalgegevens in - in het vervolg kies je bij het afrekenen welke betaalmethode je wilt gebruiken zonder dat je hoeft te checken of er wel genoeg saldo op je PayPal-rekening staat.
Je moet je aanmelden met een e-mailadres om PayPal te gebruiken. Je betaalt met je bankrekening, creditcard of een PayPal-rekening waar je tegoed op plaatst. PayPal is voor de koper gratis bij betalingen in euro's.
Voorkom problemen door een verhuurder te kiezen met een responscijfer van 100%, idealiter iemand met de status 'Superhost' (dit staat per accommodatie in het profiel van de verhuurder). Check of de identiteit van de verhuurder is geverifieerd door Airbnb.
"Uw creditcard is geregistreerd in een land dat onze betalingsprovider niet accepteert voor betalingen. Gebruik een creditcard die in een ander land is uitgegeven": Het spijt ons u te moeten informeren dat onze betaalprovider geen kaarten accepteert die in dat land zijn geregistreerd.
Hoe je de kaart kunt activeren is doorgaans zeer eenvoudig en staat beschreven in de begeleidende brief die je ontvangt bij de kaart.
Een reservering betekent niet dat het geld in rekening wordt gebracht. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien.
'Kan transactie niet afronden: kaart verlopen. ' Als u deze foutmelding ziet, is uw kaart verlopen. Gebruik een andere betaalmethode of update uw betaalmethode.
Hoe werkt een creditcard? Met een creditcard betaal je zonder dat het geld direct van je rekening wordt afgeschreven. Je leent als het ware tijdelijk geld van de creditcardverstrekker. Koppel je de creditcard aan je betaalrekening, dan wordt dit bedrag één keer per maand van die betaalrekening afgeschreven.
Als een betaling wordt afgewezen of mislukt, kan dit verschillende redenen hebben. Als er een afboeking wordt overgedragen aan uw bank, zijn er geautomatiseerde systemen die bepalen of de bank deze transactie accepteert.
Hotels zijn niet per se duurder dan een Airbnb.
Als je daarnaast ook nog de servicekosten voor gasten (die kunnen oplopen tot 20 procent van het nachttarief plus schoonmaakkosten) moet betalen, kun je net zo duur uit zijn als bij een hotel.
Je krijgt een nummer en dat nummer staat voortaan op Airbnb en andere verhuurplatforms, waar jij je advertentie hebt staan. Vakantieverhuurders moeten bovendien elke boeking bij de gemeente melden. Op deze manier kan de gemeente nagaan of die zich aan de 60-nachtenregel houden.
Er mag maar aan één partij servicekosten worden toegerekend en voor Airbnb is dat aan de zijde van de verhuurder. Het gevolg hiervan is dat de Airbnb jarenlang onterecht servicekosten heeft berekend aan de Nederlandse consument. De servicekosten die Airbnb vraagt liggen tussen de 15% - 18% van de boeking.