Reset je navigatie en wacht met aansluiten op de computer tot het systeem is opgestart. Wanneer je meerdere USB poorten hebt op je compter dan wil het nog weleens helpen om een andere poort te gebruiken. Controleer of je de nieuwste versie van MyDrive Connect of Home hebt geïnstalleerd.
Als je dit foutbericht ziet tijdens het bijwerken van je apparaat of bij het aanmelden op MyDrive, moet je controleren of je apparaat een goede verbinding heeft. Voor het bijwerken van de software, kaarten of flitsers op je apparaat, moet je apparaat verbonden zijn met een Wi-Fi-netwerk.
Doe het volgende als je geen verbinding kunt maken met TomTom Traffic of LIVE Services: Zorg dat je systeem niet aangesloten is op de computer. TomTom Services zijn niet beschikbaar als je systeem aangesloten is op je computer. Zorg dat het delen van informatie is ingeschakeld op je navigatiesysteem.
Probeer het met een andere USB-poort. Soms lukt het niet een verbinding met je computer te krijgen als je een USB-hub gebruikt of een USB-poort die zich op het toetsenbord of aan de voorkant van een desktopcomputer bevindt, of een USB-poort die niet wordt ondersteund door je computerleverancier.
Als je een account hebt bij TomTom ontvang je een e-mail wanneer een nieuwe update beschikbaar is. Een update kan onder andere zijn voor de kaart of GPS. Het is raadzaam om regelmatig de TomTom navigatiesysteem te verbinden met TomTom MyDrive Connect of TomTom Home zodat je beschikt over de nieuwste updates.
Je kunt routes maken en aanpassen met TomTom MyDrive op mydrive.tomtom.com . De door jou gemaakte routes worden opgeslagen in je account en kunnen worden gesynchroniseerd met je navigatiesysteem. Je kunt ook je routes delen - rechtstreeks met vrienden en familie, of met de community op TomTom Road Trips .
Reset je systeem. Houd de Aan/Uit-knop ingedrukt totdat het systeem opnieuw wordt opgestart. Houd de knop ingedrukt tot je de trommels hoort en laat deze los. Dit kan meer dan vijftien seconden duren.
Sluit het navigatiesysteem aan op een andere USB-poort op de computer. Verbind de USB-aansluiting rechtstreeks met een USB-poort op je computer en niet met een USB-hub of USB-poort op een toetsenbord of monitor. We raden aan altijd de originele, meegeleverde USB-kabel te gebruiken.
De updates worden gratis uitgevoerd via de website van TomTom. Bij deze updates dien je wel de code op te geven die je bij aanschaf van de TomTom hebt gekregen. Zo komt er elke 3 maanden een nieuwe kaart beschikbaar om vervolgens jouw kaart op de TomTom ermee te updaten.
Je kunt contact opnemen met TomTom via de e-mail of chat. We koppelen mogelijk je ondersteuningsgeschiedenis en communicatie aan je TomTom-account en kunnen ten minste vijftien jaar kopieën van gesprekken bewaren ten behoeve van de vaststelling, uitoefening of verdediging van een recht in rechte.
Op de support pagina (https://help.tomtom.com/hc/nl/) kun je zoeken naar vragen en antwoorden. Bijvoorbeeld voor het instellen van een product of installeren van updates.
Het wachtwoord van je TomTom-account opnieuw instellen of herstellen. Als je je TomTom-accountwachtwoord bent vergeten, klik je op deze link en volg je de instructies op de pagina: http://www.tomtom.com/account/forgot-password.html .
Probeer het volgende als je tijdens een update een foutmelding krijgt: Zorg ervoor dat je de meest recente versie van MyDrive Connect gebruikt. Zorg dat je navigatiesysteem is verbonden met MyDrive Connect. Zorg voor een stabiele internetverbinding.
Zorg ervoor dat je een werkende internetverbinding hebt op je telefoon en dat Bluetooth is ingeschakeld. Zorg dat je TomTom Touch en je smartphone met elkaar zijn gekoppeld. Zorg dat je TomTom Touch en je smartphone zich dicht bij elkaar bevinden. Tik op je TomTom Touch op de knop om het scherm te activeren.
Mijn computer maakt geen verbinding met de navigatie
Heb je de USB kabel in de computer gedaan, maar er gebeurt niks? Controleer of de nieuwste updates voor Windows of de nieuwste versie van Home hebt geïnstalleerd. Ook kan het helpen om de TomTom te resetten.
Ga naar het hoofdmenu en scrol naar rechts. Open 'instellingen' en klik op 'systeem'. Selecteer 'reset apparaat'. Je TomTom vraagt je 2 keer om je keuze te bevestigen en start daarna opnieuw op.
Het nieuwste paradepaard van TomTom is de Go Discover met 7-inch HD-scherm en een krachtige luidspreker. De Go Discover is TomToms snelste en krachtigste navigatiesysteem ooit.
De TomTom GO Mobile app is gratis te downloaden op mobiele apparaten met de besturingssystemen iOS en Android. Navigatie begint natuurlijk met het selecteren van de bestemming. Binnen TomTom GO Mobile wordt met de optie 'snel zoeken' uw bestemming al gezocht zodra u begint te typen.
Hiervoor heb je nodig: een SD-Kaart en Kaartlezer. Sluit de SD-kaart aan op de computer en kopieer hier de routes naar toe, maakt niet uit waar. Als je de sd-kaart in de tomtom stopt en aanzet krijg je de vraag of je de routes wilt importeren.
MyDrive-app voor Android.