Wonen in een hotel lijkt erg veel op wonen in een appartement, maar dan met minder kosten, bijvoorbeeld voor de inrichting en een heleboel luxevoorzieningen, zoals een aanwezige vaatwasser, wasmachine en wasdroger. U kunt in een hotelkamer dus perfect in luxe wonen.
De all-inn huurprijzen varieren van €250 tot €4.000 per maand. Op het moment staan er op de site kamers in ruim veertig hotels en b&b's te huur. Diverse ketenhotels hebben zich al aangesloten.
Technisch gezien, ja, je kunt in een hotel wonen ! Je kunt een woning kopen in een resort dat ze verkoopt, of kijken naar een extended stay hotel. Het is echter misschien niet goedkoper dan huur of een hypotheek betalen.
Hoe lang u in een hotel kunt verblijven, hangt af van de richtlijnen van het hotel en eventuele regels die de stad waar u verblijft kan hebben. Als er geen regels zijn die het verbieden en het hotel in kwestie bereid is om een gast voor langere tijd te ontvangen, dan kunt u technisch gezien zo lang blijven als u wilt .
In het algemeen zijn er geen harde regels voor hoe lang je in een hotel mag blijven. Het hangt af van de infrastructuur en de wetgeving van het gebied waar je verlengde verblijven aan wilt bieden.
Met andere woorden: een woning is een woning als je erin woont. Dus ook een woonwagen, een caravan, een woonboot, een barak, zelfs een hotelkamer kan een woning zijn.
Voor inschrijven in het gemeentelijk basisregister personen moet de huurder een hotelovereenkomst of een toestemmingsverklaring hebben. In deze verklaring moet staan dat de gast langer in het hotel verblijft. Als u hieraan niet wil meewerken, kan uw gast zich niet inschrijven op het hoteladres.
Gasten op de kamer
Bij een verblijf in Nederland kan het zomaar voor komen dat er een bekende in de buurt is. Het is aanvaardbaar diegene als gast op de kamer uit te nodigen. Wel verwacht het hotel dan van u dat u uw bezoek aanmeldt bij de receptie. Het hotel weet dan wie er in huis is.
Korte verblijven duren meestal één nacht tot een paar dagen, terwijl lange verblijven weken of zelfs maanden kunnen duren . Elk hotel kan zijn eigen unieke beleid hebben met betrekking tot de maximale verblijfsduur, die kan worden beïnvloed door hun bedrijfsmodel, lokale regelgeving en prijsstrategieën.
Onder langere verblijven en langetermijnverblijven worden doorgaans verblijven van meer dan 20 dagen verstaan, waarbij reizigers voorzieningen nodig hebben die doorgaans niet in een gewone hotelkamer te vinden zijn, zoals een keuken en een wasserette.
Meld uw klacht dan zo snel mogelijk bij een reisleider, host of eigenaar. Zo geeft u de reisaanbieder de kans om uw klacht op te lossen. Hij moet u een gelijkwaardige oplossing bieden. Dus de oplossing moet minstens even goed zijn als wat u met de reisaanbieder had afgesproken.
Gasten die jonger zijn dan 18 jaar hebben toestemming nodig van een ouder/voogd om een kamer te reserveren. Deze ouder/voogd dient bij het inchecken aanwezig te zijn. Zonder toestemming kunnen minderjarige gasten geweigerd worden.
Na 30 dagen wordt u beschouwd als inwoner en als u iemand eruit wilt zetten, is een formele uitzetting vereist.
Een woonhotel is een typisch Haags fenomeen. Het is een clustering van luxe appartementen met toegang tot collectieve voorzieningen. De eerste woonhotels verrezen aan het begin van de negentiende eeuw in Den Haag.
De 1-persoonskamers zijn meestal 2-persoonskamers die maar door 1 persoon gebruikt worden. Je zult dit misschien ook weleens gezien hebben als je zelf een hotelkamer voor je alleen boekt. De meerprijs is dus niet voor een luxere kamer maar gewoon omdat het hotel de prijzen baseert op een bezetting van 2 personen.
Is all inclusive altijd goedkoper? Een all inclusive vakantie kan vaak goedkoper zijn, vooral als je alle kosten voor maaltijden, drankjes en activiteiten meerekent. Doordat alles van tevoren is betaald, heb je meer controle over je budget en kom je minder snel voor onverwachte uitgaven te staan.
minimaal 18 jaar oud zijn.
Zeepjes, shampoo & badschuim
Met stip op één staan de welbekende hotelzeepjes, shampoos en flesjes badschuim. De flesjes zijn dan ook zo klein en schattig: gasten die ze zien móeten ze gewoon hebben. Het is eigenlijk niet zo netjes, maar het is wel een vrij onschuldige vorm van diefstal.
Hotel mag niet zomaar annuleren
Wijzigen of annuleren kan alleen als het vermeld staat in de algemene voorwaarden, als het een kleine wijziging is (bijvoorbeeld een kamer met ander uitzicht) of als jij je niet aan de afspraken houdt (bijvoorbeeld als je de rekening niet op tijd betaalt).
Maak daarom tijdens je verblijf duidelijk dat geld bedoeld is als fooi door er een bedankbriefje bij te leggen. Je kunt ook een fooi achterlaten als je de kamer verlaat. Leg het geld dan zichtbaar onder het kussen of op tafel. Natuurlijk is ook dan een bedankbriefje een goed idee.
Bij de aankoop van een hotelkamer koop je de kamer in volle eigendom en de grond op erfpacht. Een constructie die je veel geld bespaart. Je betaalt nog steeds 21% btw en 12% registratierechten op de kamer, maar slechts 2% registratierechten op de canon (de waarde van het erfpachtrecht).
Als de kamer plaats biedt aan een extra bed, kan het hotel drie gasten toestaan om te verblijven . Kosten voor extra gasten: Hotels kunnen een extra vergoeding vragen voor de derde gast, zelfs als ze een extra bed aanbieden. Vraag het hotel zeker naar hun beleid voor extra gasten om verrassingen te voorkomen bij het uitchecken.
"Hotels zijn niet bestemd om permanent in te wonen maar er is geen regelgeving die een maximum stelt aan de verblijfsduur in een hotelkamer. Dat betekent, dat langer verblijf mogelijk is.
Als je geen woonadres hebt, moet je je inschrijven op een briefadres. De officiële post wordt dan daar naartoe gestuurd. Bijvoorbeeld post van de overheid of van de verzekering. Het is belangrijk om te weten dat je op je briefadres niet mag wonen.
Tijdens de registratie moet de gast belangrijke informatie invoeren op de GRC, zoals de naam van de gast, het telefoonnummer, het doel van het verblijf in het hotel en paspoort- en visumgegevens in het geval van een buitenlandse gast . Het is de verantwoordelijkheid van het personeel van de receptie om de gastinformatie niet aan onbevoegde personen te onthullen.