Hier kunnen mensen de reels terugvinden die je hebt gedeeld. Als je je reels ook deelt in je overzicht, wordt je reel weergegeven in je profielraster. Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt.
Belangrijke feiten over Instagram Reels
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Iemand anders bericht delen in je verhaal
Volg deze stappen om het bericht toe te voegen aan jouw verhalen: Tik onder de foto of video in het overzicht op. Klik op Bericht toevoegen aan je verhaal. Tik op Verzenden naar.
Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio of tekst, of je reel remixen.
Formaat - Met Instagram Reels kun je alleen video's delen.Terwijl je met Stories zowel afbeeldingen als video's kunt delen. Bijschriften - Terwijl je op Instagram Reels een volledig bijschrift kunt toevoegen, kun je bij Stories geen bijschrift toevoegen.
Dat ligt er dan vaak aan dat degene die de story heeft gepost, niet heeft ingesteld dat het gedeeld mag worden. Die instelling vind je in profiel. Ga via het menu rechts bovenin naar Instellingen => Privacy => Verhaal.
Het tabblad Reposts staat dan naast die voor berichten, Reels-video's en foto's waarin gebruikers zijn getagd. Gebruikers van Instagram publiceren al jaren foto's en filmpjes van anderen opnieuw op hun eigen profiel via allerlei apps van derde partijen. Lang niet altijd worden de originele makers daarbij vermeld.
Om een Reel te kunnen downloaden, klik je op het deel-icoontje naast de reageerknop.In het menu staat de optie om de Reel te downloaden.
Als je account openbaar is, komen reels die korter zijn dan 90 seconden in aanmerking om te worden aanbevolen en door meer mensen op Instagram te worden gezien. Videoberichten onder de 15 minuten worden gedeeld als reels.
Tik bovenaan je overzicht op Toevoegen aan verhaal. Voeg je foto of video toe. Kies een foto of video uit je filmrol of tik op Camera om een nieuwe foto of video te maken. Tik aan de linkerkant onder Je verhaal op om het publiek voor je verhaal te wijzigen (bijvoorbeeld Openbaar, Vrienden).
Reels zijn de nieuwste toevoeging aan het videoarsenaal van Instagram en zijn geweldig om korte fragmenten van je werk te laten zien. Elke Reel kan maximaal 90 seconden duren en kan worden gebruikt om meer complexe video's met audio en effecten te maken.
Voordelen van Instagram Reels:
Met Instagram Reels kun je korte, creatieve video's maken die je publiek kunnen boeien en betrekken. Mogelijkheid tot het delen van educatieve content: Instagram Reels is niet alleen voor entertainment, maar ook voor educatieve doeleinden.
Je kan niet zien wie je Reels bekijkt.
Instagram video's op jouw tijdlijn moeten tussen de 15 seconden en 10 minuten duren binnen dit nieuwe format van Instagram. Grotere accounts en geverifieerde accounts kunnen echter video's plaatsen van maximaal 60 minuten. Of deze functie ook voor andere accounts gaat gelden is nog niet bekend.
Nu zijn bijna alle smartphones, zowel Android als iPhone, uitgerust met een standaard schermrecorder. Daarom kun je een Instagram-reel opslaan door deze op te nemen en vervolgens in te korten tot de lengte die je nodig hebt.
Reguliere Instagram Story video's duren maximaal 15 seconden. De lengte van een Instagram video-advertentie is vaak wat langer, maximaal 120 seconden. De minimale resolutie van een Instagram Story video is 1080 x 1920 px met een aspect ratio van 9:16 of 4:5, omdat de video verticaal is.
Open de Instagram app en vind een bericht dat je wilt reposten.Tik op de drie puntjes rechtboven het bericht en kopieer de URL link. Open de Repost: For Instagram app. De gekopieerde post staat automatisch in de inbox.
Het belangrijkste verschil tussen een post en een Story op Instagram is dat posts blijvend in je feed verschijnen, terwijl een Story tijdelijk is en na 24 uur verdwijnt. Dat betekent dat posts doorgaans in de stijl en kwaliteit van je feed moeten passen, terwijl Stories minder kwalitatief kunnen zijn.