Opzegtermijn. Alle providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Alleen voor zakelijk internet zijn hier uitzonderingen op. Wanneer u bijvoorbeeld wilt dat het abonnement wordt beëindigd op 1 december dan dient de opzegging uiterlijk op de laatste dag van oktober binnen te zijn bij uw provider.
Dit doe je via de website van je provider of vraag ernaar bij de klantenservice. In alle andere gevallen is de opzegtermijn 1 maand. De opzegtermijn begint op de dag dat je jouw contract opzegt. Zeg je per 6 januari op, dan moet je provider het contract uiterlijk per 7 februari beëindigen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen.Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Wettelijke opzegtermijn 1 maand
Tijdens een verlenging mag u het abonnement altijd opzeggen. Maar u kunt wel een opzegtermijn hebben. Uw abonnement stopt dan na die termijn. De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Het abonnement is maandelijks opzegbaar.
Wat is mijn opzegtermijn? Meestal is dit 1 maand, dat ligt aan je abonnement. Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract.
Vraag altijd om een schriftelijke bevestiging. Stel, je hebt via internet een abonnement afgesloten. In dan geval moet je dat abonnement dus óók online kunnen opzeggen. Dat kan bijvoorbeeld via een opzegformulier op de website van het betreffende bedrijf of de dienstverlener, of per e-mail.
Aanbieders kunnen uw abonnement ook stilzwijgend voor onbepaalde duur verlengen. Ook dan heeft u een opzegtermijn van ten hoogste 1 maand. Alleen bij tijdschriften die minder dan 1 keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal 3 maanden.
Automatische verlenging
Vaak spreekt u af dat het abonnement na de einddatum automatisch wordt verlengd. Dit staat in uw contract of in de algemene voorwaarden. Tijdens deze verlenging kunt u opzeggen wanneer u wilt. U mag dus geen nieuw jaarabonnement krijgen.
Verhuist je Ziggo abonnement niet met je mee? Dan kan je gemakkelijk opzeggen via het opzegformulier. Heb je toch een vraag? Bel gratis via 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief).
Een abonnement is een overeenkomst tussen een leverancier van een bepaald product of dienst en een afnemer daarvan, de abonnee. Een bepaald product of dienst wordt periodiek geleverd, vaak in ruil voor betaling door de abonnee. In het openbaar vervoer wordt een abonnement ook wel een propositie genoemd.
Dit betekent dat u 1 maand van tevoren uw contract moet opzeggen. Het gaat om een kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de 1e van de volgende maand. Stel: u wilt per 1 april uit dienst, dan moet u uw contract uiterlijk voor 1 maart schriftelijk opzeggen.
Providers die maandelijks opzegbare abonnementen aanbieden zijn Lebara, Ben, Budget Mobiel Simyo, Tele2, Youfone en KPN.
Voor elk nieuw abonnement ga je een contract aan voor onbepaalde tijd met een minimale looptijd van 1 of 2 jaar. Na afloop van deze periode wordt het contract automatisch maandelijks verlengd. Houd rekening met 1 maand opzegtermijn. Wil je binnen de contractperiode je abonnement opzeggen?
Ontslagen worden
Uw werkgever moet zich houden aan een opzegtermijn. Deze hangt af van de duur van uw contract. Hoe lang u in dienst bent. En of u nog in uw proeftijd zit.
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen.
minder dan 5 jaar in dienst: 1 maand opzegtermijn; 5 tot 10 jaar in dienst: 2 maanden opzegtermijn; 10 tot 15 jaar in dienst: 3 maanden opzegtermijn; 15 jaar of langer in dienst: 4 maanden opzegtermijn.
Wat gebeurd er als ik niet verleng? Als je je huidige abonnement niet verlengt en je contract wel afloopt, loopt je abonnement gewoon door. Vanaf dit moment is je abonnement maandelijks opzegbaar. Houd er wel rekening mee dat eventuele kortingen op je abonnement verlopen aan het einde van de looptijd van het contract.
In Mijn Ziggo onder je producten kun je dit vinden. Als je laatste wijziging aan het abonnement meer dan een jaar geleden was kun je op elk moment opzeggen met een maand opzegtermijn.
Alle Ziggo-klanten kunnen hun abonnement kosteloos opzeggen omdat het kabelbedrijf per augustus de algemene voorwaarden gaat veranderen.
Dat kan natuurlijk, gewoon kosteloos.Je hebt hiervoor 14 dagen bedenktijd. Kom je er niet uit? We helpen je graag.