Goed nieuws! Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.
Hoe kies ik een afhaalpunt? Kies in het bestelproces voor 'Ophalen bij een afhaalpunt bij jou in de buurt' en selecteer een bol.com afhaalpunt naar keuze. Wil je je bestelling liever ergens anders ophalen? Kies dan voor 'Ander afhaalpunt kiezen'.
Bijna alle artikelen kunnen bij een bol.com afhaalpunt bezorgd worden, op een paar uitzonderingen na: Te grote of zware artikelen, zoals wasmachines, trampolines, televisies etc.
Heb je gevonden wat je zocht? Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres? Ja, alle artikelen behalve groothuishoudelijke artikelen, artikelen van andere verkopers en artikelen zwaarder dan 12 kilo.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging van een groot artikel? Dan laat de PostNL bezorger een briefje voor je achter. Daarmee kun je makkelijk een nieuwe bezorgafspraak maken.
Goed nieuws! Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland en België vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.
verkoop plaza is verkoper bij bol.com. Je bestelt bij deze verkoper een artikel zoals je gewend bent via je vertrouwde account en betaalt aan bol.com. verkoop plaza verstuurt het artikel en regelt de service volgens de voorwaarden op deze pagina.
Veelgestelde vragen Kan ik mijn pakket op een ander adres laten bezorgen? Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld om je pakket op een ander adres te bezorgen.
Afhaalpunten hebben vaak ruime openingstijden en zijn ook in het weekend open. Na betaling sturen we je bestelling naar het door jou gekozen afhaalpunt in een neutrale en discrete verpakking zodat niemand ziet waar en wat je hebt besteld.
Een pakket ontvangen
Op de website waar je iets bestelt, kies je voor de optie 'Ophalen op een PostNL-locatie'. Deze wordt automatisch getoond als de optie beschikbaar is bij de webwinkel. Daarna selecteer je bezorging in de pakket- en briefautomaat. Via track & trace kun je jouw pakket online volgen.
Klanten die niet thuis zijn of bewust kiezen voor het afhalen van hun bestelling, halen hun pakket op bij afhaalpunten in boekhandels, tankstations, tabakszaken en supermarkten.
Tips: Als je nog geen account hebt dan kun je dit tijdens het bestellen aanmaken.
Heb je je bestelling in de PostNL Webshop eenmaal geplaatst, dan kun je die helaas niet meer aanpassen. Je kunt in dat geval het beste een nieuwe bestelling plaatsen. De oude bestelling stuur je gewoon gratis retour.
Ga naar 'account' en zet de 'pushnotificaties' aan. Je krijgt een melding als je pakket onderweg is en je ziet meteen of je de bezorging kunt wijzigen. Heb je de PostNL-app nog niet? Download de app direct en zet de pushnotificaties aan.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen? Nee, om je gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je die wel annuleren.
Ja, je kan een zending laten afleveren op één van de 3.750 DHL ServicePoints/Servicepunt/Parcelshops(afhaalpunt) in Nederland. De ontvanger loopt dan geen risico om de bezorger mis te lopen. Zodra het pakket klaarligt, ontvangt je klant een bericht.
Laat je pakket dan bezorgen bij een PostNL-punt in de buurt. Bij veel webwinkels kun je hier al voor kiezen. Ook als een pakket al onderweg is kunnen we het vaak nog voor je afgeven bij een PostNL-punt.
Verstuur al vanaf € 4,10
Laat je pakket ophalen of geef het af op een PostNL-punt bij jou in de buurt.
In Mijn Post kun je alle post zien die is verstuurd naar jouw adres, behalve: Ongeadresseerde post (folders etc.) Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven. Post die met de hand is gesorteerd.
Kan ik een pakket ophalen bij een ParcelShop? Dit is mogelijk wanneer de afzender ervoor heeft gekozen om jouw pakket te bezorgen bij een ParcelShop. Je kunt het pakketje daar ophalen zodra je een berichtje hebt gekregen dat het pakketje klaar ligt in de shop.
Adres-, contact- en andere gegevens kun je eenvoudig zelf aanpassen in Mijn PostNL: Log in op Mijn PostNL. Ga naar 'Mijn Account', en klik vervolgens op 'Klantinformatie' Op deze pagina kun je je gegevens wijzigen.
Is bol.com betrouwbaar? De webshop bol.com scoort een mooie 7 op een schaal van 10. Dat is een prima score, maar deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen. Controleer ook altijd de reviews en de keurmerk informatie die je o.a. ook via WebshopChecker kunt lezen.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Bol.com is een bedrijf wat mij nooit teleurstelt. Ze komen altijd met een passende oplossing als de levering niet goed is gegaan. Levering is vrijwel altijd op tijd. Ok, ze zijn niet altijd de goedkoopste, maar voor betrouwbaarheid betaal ik graag wat extra's.