Ja dat kan.
Je hebt zowel het eerste als het tweede toestel nodig om de app te registreren met een QR-code. Het is dus niet mogelijk dit op afstand te doen. Je hebt je 5-cijferige toegangscode nodig om de app op de tweede telefoon of tablet te gebruiken. Zonder die persoonlijke code kun je de app niet registreren met een QR-code.
Bij ING kan dat, vooralsnog, niet: slechts 1 kan de app gebruiken, anderen moeten gebruik maken van hun eigen smartphone, als ze die hebben, of een handscanner.
Als je overstapt van iPhone naar een Android telefoon, kun je je apps niet een-op-een overzetten. Je moet alle apps opnieuw downloaden in de Play Store op je nieuwe Android telefoon. Wel handig: veel apps werken in de cloud. Dit betekent dat als je inlogt met hetzelfde account, je je gegevens op die manier terughaalt.
Meer dan 5.000.000 app gebruikers
Online bankieren doe je eenvoudig met de Rabo App. De app is al meer dan 5 miljoen keer gedownload.
Omdat weinig klanten gebruikmaken van deze service, gaan we hier op 18 september 2023 mee stoppen. Het is vanaf die datum niet meer mogelijk een rekening van een andere bank toe te voegen in Rabo Online Bankieren of de Rabo App.
Er zijn op dit moment geen grote storingen bekend.
Veelgestelde vragen over de app op een nieuw toestel
Toch is het belangrijk dat u elk toestel opnieuw koppelt. Zo weten we namelijk zeker dat u degene bent die de app gebruikt op dit – nog onbekende - toestel. Dus als u wilt bankieren op een nieuwe telefoon, vragen we u om de ABN AMRO app eerst weer te activeren.
Je kunt gemakkelijk en snel je oude gegevens van je Android telefoon overzetten naar je nieuwe Android telefoon via de Google Drive-app. Deze app maakt namelijk back-ups op je telefoon, waardoor je dus gemakkelijk jouw gegevens vervolgens kan overzetten op een nieuwe telefoon en je dus niks verliest.
Afgelopen week is het alweer 10 jaar geleden dat de ING Mobiel Bankieren App werd gelanceerd. Tien jaar na de introductie van de app in 2011 is het aantal gebruikers in 2021 gestegen naar 5,3 miljoen. Dagelijks wordt er zo'n 7,1 miljoen keer ingelogd op de app.
Wanneer kan een En/of Betaalrekening worden geblokkeerd? Als overgeblevene van de En/of Betaalrekening blijft u, na overlijden van de mederekeninghouder, toegang houden tot de rekening. Bij hoge uitzondering kan een En/of Betaalrekening bij het overlijden van een van de rekeninghouders worden geblokkeerd.
Je kunt maximaal 3 Betaalrekeningen op je eigen naam openen. Dus heb je al een Betaalrekening? Dan kan je er nog 2 extra openen. Bijvoorbeeld één extra op je eigen naam en één met een mederekeninghouder.
Ben jij net in het bezit van de nieuwe iPhone 15 of een andere nieuwe telefoon? Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Ga naar de App Store of Google Play.Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'.Druk op download of installeer.
Het overzetten van data duurt gemiddeld 1,5 uur. Dit is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid aan data die je wilt overzetten. Voorbeeld: Als je 64GB aan foto's en videos wilt overzetten dan duurt het overzetten ongeveer 2 a 3 uur. Van Android naar Apple, kan dat?
Apps overzetten van Android naar Android
Stap je over van een Android-telefoon naar een nieuw model, dan maakt Google (de maker van Android) het wisselen zo eenvoudig mogelijk. Na het inloggen met je Google-account krijg je de optie om gegevens van je oude telefoon over te zetten.
Ziet u minstens iOS of iPadOS 15 of Android 9 staan?Dan kunt u de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal, kijk dan of u een update kunt installeren. Als dat niet kan, is uw toestel niet geschikt.
Dit gebeurt in de volgende gevallen: U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.U installeert de app op een nieuw toestel.U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. U heeft drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. U heeft zichzelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft uw profiel geblokkeerd of verwijderd.
Klanten van de Rabobank die op een Androidtoestel de mobiel bankieren-app willen gebruiken moeten voortaan minimaal over Android 8.0 beschikken. Net als ABN Amro ondersteunt Rabobank geen Androidtoestellen meer met Android 7.0 of ouder.
Foutmelding 999/1060
De iDEAL-betaling is niet gelukt. Verwijder de geschiedenis en cookies van je browser (bijvoorbeeld Chrome, Edge, Firefox of Safari).
De Rabobank raadt hen aan om de app handmatig af te sluiten en weer op te starten. Als de app daarna alsnog niet goed werkt, moeten ze de app verwijderen, de telefoon uit- en weer aanzetten en de app opnieuw installeren.