Bij een PostNL-puntDan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace.Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Een zending weigeren doe je als volgt:
Vul de track & trace-code van de zending in en je postcode. Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt.
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Nee dat is niet verplicht. Bij een pakketpunt kijken ze ook alleen of het adres van de begunstigde er goed op staat, dus postcode, huisnummer etc. Het nadeel is wel, dat mocht er iets fout gaan, de post het pakket niet naar jou kan terugsturen.
Als u een retourbericht ontvangt ondanks dat u het juiste adres hebt, is het mogelijk dat de ontvanger is verhuisd, de post heeft geweigerd of een probleem had met zijn adres waardoor de vervoerder de uitgaande post niet kon bezorgen. Het is het beste om rechtstreeks contact op te nemen met de ontvanger of het postkantoor om het probleem op te lossen .
Bij een PostNL-punt
Dan kun je het pakket aan de balie weigeren of het doorgeven via de app of je track & trace.Daarna sturen we het pakket terug naar de afzender. Haal je je pakket niet op bij het PostNL-punt? Dan sturen we het na 1 week automatisch terug.
Door een brief of pakket te voorzien van de tekst “Retour afzender” laat u het lokale postkantoor weten dat het pakket terug moet naar de oorspronkelijke afzender .
Wanneer dat gebeurt, bieden Postal standards opties voor het weigeren van post. Domestic Mail Manual (DMM), Sect. 604.8.1.2 en Sect. 507.1.8.2 bieden twee gevallen waarin post kan worden geweigerd wanneer deze wordt aangeboden voor bezorging, of na bezorging. U kunt "Geweigerd" markeren en het ongeopend binnen een redelijke termijn retourneren .
In de meeste gevallen worden pakketten die door de ontvanger worden geweigerd, teruggestuurd naar de afzender . Dit verschilt echter per bedrijf. Sommige koeriersbedrijven nemen contact op met de afzender en houden het pakket in hun depot totdat de situatie is opgehelderd.
Wilt u geen reclamepost meer van ze ontvangen? Dan moet u dat per brief of e-mail direct bij de afzender aangeven via het recht van bezwaar. Als u ongewenste geadresseerde reclamepost ontvangt van bedrijven of organisaties waarmee u geen klantrelatie heeft, kunt u deze wel tegenhouden via een Postfilter-registratie.
Markeer “RETOUR NAAR AFZENDER.” Dit instrueert de postbode om de post terug te sturen naar degene die het heeft verzonden. U kunt ook “NIET OP DIT ADRES” schrijven om de afzender te laten weten dat de ontvanger is verhuisd.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
Schending van het briefgeheim
Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.
Onderwerpen zijn onder meer leveringsproblemen en klachten over USPS-medewerkers of -faciliteiten. Bel 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) of TTY: 711. Zoek uw lokale postkantoor om met uw stationsmanager te spreken.
Plak een NEE-NEE-sticker of NEE-JA-sticker op uw brievenbus. Bedrijven mogen dan geen reclame zonder uw adres erop bezorgen. U kunt zo'n sticker bij uw gemeente ophalen of aanvragen. In sommige gemeenten hebt u geen sticker meer nodig.
Als de ontvanger van het pakket het niet meer wil, is het het beste om hem te vragen het pakket bij aflevering te weigeren. De koerier zal het pakket dan retourneren en wij zorgen ervoor dat het naar u wordt teruggestuurd .
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
Indien wij de post niet op het aangegeven adres kunnen bezorgen, gebruiken wij het retouradres dat op het poststuk staat en proberen wij het terug te sturen naar de afzender .
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Op elke zending met een barcode (dat is een rij met streepjes die kunnen worden gescand) moet een retouradres staan. Het kan namelijk zijn dat het bezorgadres onbekend is. Of dat het adres niet meer leesbaar is. Soms wil de ontvanger het pakket niet ontvangen.
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Post versturen zonder je als afzender bekend te maken is niet strafbaar, maar het kan serieus kwaadaardig zijn. Dat merkten wij dinsdag toen een collega routineus een envelop opende die een ondefinieerbaar poeder bleek te bevatten.