Remklauwen kunnen in elke gewenste kleur gespoten worden met originele of eigen logo's onder de blanke lak.
De remklauwen worden na demontage volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt zodat deze gezandstraald kunnen worden. Al het vuil en eventuele lak wordt op deze manier volledig van de remklauw verwijdert. Vervolgens worden deze in de spuitcabine in ieder gewenste kleur gespoten met 2K hittebestendige lak.
Hiervoor kun je speciale remklauw lak gebruiken. Je kunt ze spuiten of schilderen, spuiten vraagt iets meer vaardigheid. Rode remklauwen zijn populair, hoewel de verf er in meerdere kleuren is. Zorg dat je voor verf kiest die hittebestendig is en maak de remklauw schoon en vetvrij voordat je gaat verven.
Uw remklauwen laten spuiten duurt ongeveer 6 uur van begin tot eind. Dus u hoeft alleen maar de kleur door te geven (en/of eventueel de logo's) en wij doen de rest.
Voor het verven van remklauwen, adviseren we een 2K Epoxy Primer te gebruiken. Dit is een professionele 2-componenten grondverf die Epoxy bevat. Hierdoor heeft de primer een etsende werking en beschikt het tevens over roestwerende eigenschappen.
De complete behandeling bij normale standaard remklauwen ( 4-stuks ) voeren we al uit voor € 325,- excl. 21% BTW. De mogelijkheid om de remklauwen niet te lakken in de standaard kleuren, maar te laten spuiten in een gewenste kleur is mogelijk tegen een vanafprijs van € 425,- excl. 21% BTW.
Een felgekleurde remklauw kan een visuele afleiding zijn en de wielen er goedkoop uit laten zien. Verf de remklauw alleen in bijvoorbeeld rood als het een performance remklauw is met tegenoverliggende zuigers.
Remklauwen coaten
Ons team van professionals hebben al duizenden coatings aangebracht en gebruiken altijd top kwaliteit poedercoating. Met het coaten van de onderdelen wordt op vakkundige wijze een speciaal laagje (remklauw-) verf in iedere gewenste kleur rondom het auto-onderdeel gespoten.
Een stroeve remklauw verhoogt zowel het brandstofverbruik als de slijtage en de auto trekt krom. Laat de remklauw vervangen bij de eerste tekenen van een defect.
Meestal wordt de remklauw niet zo warm... maar als je een keer de berg af ragt, dan KAN die wel makkelijk boven de 200 graden worden!
Bekend lid. Geel is onder blauwe en witte lak erg mooi!
Kosten voor het vervangen van een remklauw
Voor het vervangen van een remklauw (voor) moeten eigenaren uitgaan van ongeveer 300 tot 450 euro voor een compacte auto. In de Golfklasse liggen de prijzen iets hoger., het wisselen van een voorste remklauw kost dan tussen de 300 en 550 euro.
Belangrijk! Gebruik een speciaal, tegen hoge temperaturen bestand smeermiddel. De remklauw schoonmaken. Verwijder vuil met behulp van remmenreiniger en een staalborstel.
Niet te hard optrekken, niet te hard rijden en niet te hard remmen. Toch is het laatste de beste oplossing om roest op de remschijven te voorkomen. Niet altijd uiteraard, maar af en toe een beetje pittiger remmen zorgt er wel voor dat de remschijven mooi schoon blijven. Tevens is het goed voor de remblokken.
Remvloeistof tast verflagen aan en moet daarom bij eventueel contact met lak direct met water worden afgespoeld - droogwrijven is niet voldoende. Remvloeistof is brandbaar.
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial. GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen. ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen.
Doorsnee remblokjes gaan tussen de 30.000 en 50.000 kilometer mee. Maar er wordt aangeraden om dit te controleren na 15.000 kilometer.
Remblokken gaan gemiddeld 56.000 kilometer mee
Wanneer remblokken vervangen moeten worden is sterk afhankelijk van de wijze waarop jij de auto gebruikt. Voor remschijven geldt dat ze gemiddeld 110.000 kilometer mee kunnen.
Vaak voorkomende redenen van blokkerende remklauwen zijn: Blootstelling aan vocht en vuil. De verzamelde vervuiling voorkomt dat de zuigers en geleidepennen vrij kunnen bewegen. Vloeistof veroorzaakt corrosie, wat leidt tot blokkeren.
Meestal heeft een remklauw twee verschuifbare remzuigers en worden de remblokken door vloei-stofdruk tegen beide zijden van de remschijf aange-drukt. Een vastzittende remklauw moet worden vervangen, tenzij hij alsnog gangbaar kan worden gemaakt. Bij een vastzittende remklauw gaat de rem slepen.
Neem een doekje met wat remmenreiniger en je onderdelen zijn binnen een paar tellen weer volledig vetvrij. Remmenreiniger is zeer effectief bij het schoonmaken van je remschijven. Maak je remschijven altijd schoon wanneer je je blokken gaan vervangen.
Hoe werkt een remreiniger? Remmenreinigers hebben een ontvettende werking, lossen vuil, olie, vet, smeer- en remvloeistof op en worden gebruikt voor verschillende toepassingen, zoals het reinigen van remmen en andere auto-onderdelen zoals bijvoorbeeld (kogel)lagers.
Oorzaken van piepende remmen zijn montagefouten, onjuiste plaatsing van de remklauwclips, of onjuiste plaatsing van vulplaatjes, die bijgeluiden juist moeten tegengaan. Belangrijk is dat de onderdelen van de remklauw goed gereinigd en gesmeerd zijn.
Het laten vervangen van een set remschijven (voor of achter) inclusief remblokken komt je te staan op gemiddeld tussen € 300 en € 600, afhankelijk van merk en type auto.
Afhankelijk van de rijstijl gaan remblokken volgens Kwikfit zo'n veertig- tot vijftigduizend kilometer mee en remschoenen ongeveer tachtigduizend kilometer. Het vervangen van remblokken of -schoenen kost bij Kwikfit gemiddeld tussen 100 en 110 euro.