Je kunt jouw e-mailadres dus gewoon blijven gebruiken als je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Je hoeft hiervoor niks te doen. Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @kpn.nl, @kpnplanet.nl, @telfort.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @
In de meeste gevallen betekent een overstap naar een nieuwe dienstaanbieder dat je je e-mailadres gewoon kunt behouden. Maar dit is niet altijd het geval. Hieronder nemen we de verschillende mogelijkheden met je door. Vaak kun je je huidige e-mailadres gewoon blijven gebruiken.
Kan ik mijn e-mailadres blijven gebruiken? Nadat je abonnement is opgeheven, kan je KPN en Telfort e-mailadressen nog 6 maanden gratis gebruiken.
Toegang tot zes maanden na overstap
Internetproviders zijn wettelijk verplicht om hun klanten die overstappen nog een half jaar toegang tot hun e-mailadres(sen) te geven. Dat betekent dat tot nog zes maanden na een overstap een oud e-mailadres gratis te gebruiken is. Mails blijven binnenkomen en u kunt mails versturen.
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren.
Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @outlook.com, @hotmail.com, @live.nl, @gmail.com, @icould.com of @yahoo.com? Dan heb je een provider onafhankelijk e-mailadres. Je kunt jouw e-mailadres dus gewoon blijven gebruiken als je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Je hoeft hiervoor niks te doen.
Log op je computer in bij het Gmail-account waarnaar je wilt importeren. Alle instellingen bekijken. Klik op het tabblad Accounts en import. Klik in het gedeelte 'E-mail bekijken uit andere accounts' op Een e-mailaccount toevoegen.
Bel naar je nieuwe operator en geef het gsm- of vaste nummer in kwestie, de formule waarop je wilt overstappen en de naam van je huidige operator door. Zo kun je je huidige telefoonnummer behouden en je abonnement bij je oude operator laten stopzetten door je nieuwe operator.
Je KPN-internetabonnement wordt dan beëindigd, maar je behoudt je e-mailadressen. De kosten van een E-mail Only-abonnement bedragen € 7,50 per maand, en daarvoor krijg je maximaal zes e-mailaccounts met elk tien e-mailaliassen.
Als u van leverancier wilt veranderen, moet u enkel een contract met een andere leverancier tekenen. U moet uw huidige contract dus niet opzeggen, noch per aangetekende brief, noch per fax of mail. Uw nieuwe leverancier regelt alles.
Je huidige abonnement loopt gewoon door na de einddatum en is dan maandelijks opzegbaar. Zolang het abonnement loopt, hou je de voordelen die daarbij horen.
Wanneer u uw abonnement opzegt nadat uw contractstermijn is verlopen zijn er geen kosten verbonden aan het opzeggen. Om uw contract bij KPN op te zeggen heeft KPN uw mobiele nummer, klantnummer, postcode en huisnummer nodig.
Je kunt tot 6 extra accounts aanmaken.
Een onafhankelijk e-mailadres is niet gekoppeld aan een provider. Dus welke provider je ook hebt of in de toekomst gaat nemen, je (onafhankelijke) e-mailadres verhuist altijd met je mee.
Met 'Verberg mijn e‑mailadres' maak je unieke, willekeurige e‑mailadressen aan die e‑mails naar je persoonlijke e‑mailadres doorsturen. Je hoeft dan niet je echte e‑mailadres te delen als je een online formulier invult, als je je inschrijft voor een nieuwsbrief of als je e‑mails stuurt.
De mobiele providers die gebruik maken van het KPN-netwerk zijn Simyo, Budget Mobiel, Ortel Mobile (geen startpakketten meer te koop), Lebara Mobile, ALDI Talk, AH Mobiel, Kruidvat Mobiel, Jumbo Mobiel (geen startpakketten meer te koop) en Lycamobile.
Vanaf € 25,- /mnd. Met onze Unlimited Data abonnementen kun je zorgeloos en onbeperkt internetten op je mobiel. Dat betekent eindeloos films, series en muziek streamen, online gamen, (thuis)werken via je hotspot en meer.
Meerdere providers is geen probleem mits ze maar niet over het zelfde medium binnenkomen.
Uw aanbieder mag u niet meer dan 2 jaar aan het abonnement vasthouden. Een abonnement van 2 jaar mag wel. Maar de aanbieder moet een goede reden hebben om u zo lang vast te houden. Een korting kan bijvoorbeeld een goede reden zijn.