In de meeste gevallen kun je jouw e-mailadres gewoon blijven gebruiken wanneer je overstapt naar een nieuwe telecomaanbieder. Maar dit is niet altijd het geval. Heb je een e-mailadres dat eindigt op bijvoorbeeld @outlook.com, @hotmail.com, @live.nl, @gmail.com, @icould.com of @yahoo.com?
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken. Het ministerie wil overstappen zo stimuleren.
Ook kan je hier alle instellingen daarvan beheren zoals het wachtwoord of het instellen van een alias. Kan ik mijn e-mailadres van Ziggo behouden als ik opzeg of overstap naar een andere provider? Nee, dat is niet mogelijk.
Tijdens het opzeggen van het abonnement kan je het wijzigen naar e-mail only abonnement.Op deze manier kan je jouw e-mail adressen behouden. De kosten van een e-mail only abonnement zijn €7,50 per maand.
Toegang tot zes maanden na overstap
Internetproviders zijn wettelijk verplicht om hun klanten die overstappen nog een half jaar toegang tot hun e-mailadres(sen) te geven. Dat betekent dat tot nog zes maanden na een overstap een oud e-mailadres gratis te gebruiken is. Mails blijven binnenkomen en u kunt mails versturen.
Kan ik mijn e-mailadres blijven gebruiken? Nadat je abonnement is opgeheven, kan je KPN en Telfort e-mailadressen nog 6 maanden gratis gebruiken.
Het e-mailadres en alle mails in het postvak zijn nu verwijderd.Het hoofd-e-mailadres vervalt alleen als je je internetabonnement opzegt. Vanaf het einde van je abonnement zijn je gegevens dan niet meer beschikbaar.
Gebruik gewoon onze veilige en snelle e-maildienst en blijf dus je [email protected] gebruiken via Ziggo webmail, of via je mailprogramma met de juiste instellingen.
Bij een Ziggo Internetabonnement krijg je tot maar liefst 6 e-mailadressen. Handig als je voor ieder familielid een eigen e-mailaccount wilt instellen. Je hebt altijd en overal toegang tot je eigen online agenda en adresboek.
Accounts toevoegen
Log op uw computer in bij Google. Selecteer rechtsboven uw profielafbeelding of initiaal. Kies Account toevoegen in het menu. Volg de instructies om in te loggen op het account dat u wilt gebruiken.
Jaren geleden is Hotmail.com hernoemd naar Outlook.com. Je kan daarom het mailadres van je mailbox eenvoudig uitbreiden met een nieuw mailadres dat eindigt op outlook.com. Er verandert verder niets aan je mailbox, al je oude mails blijven dus gewoon behouden.
U hoeft hiervoor niets te doen. De prijs van dit abonnement bedraagt € 3,50 per maand. Er verandert voor u verder niets: Uw e-mail adressen, wachtwoord en computerinstellingen blijven hetzelfde.
Mail van Ziggo is veilig.
Jouw contactgegevens kun je gewoon aanpassen door in te loggen in Mijn Ziggo en vervolgens naar "Gegevens" te gaan. Wanneer je een nieuw emailadres aan wilt maken, kun je dit doen door in te loggen in Mijn Ziggo.Vervolgens mag je naar "Producten" en daar kies je voor "Internet".
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk. Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Je sluit altijd een abonnement af voor onbepaalde tijd. En kunt maandelijks opzeggen. Soms geldt er een minimum looptijd, bijvoorbeeld bij een actie met korting. Extra zenders zijn maandelijks opzegbaar.
In Mijn Ziggo onder je producten kun je dit vinden. Als je laatste wijziging aan het abonnement meer dan een jaar geleden was kun je op elk moment opzeggen met een maand opzegtermijn.
Let op: niet je huidige abonnement opzeggen, maar dus omzetten. Je KPN-internetabonnement wordt dan beëindigd, maar je behoudt je e-mailadressen. De kosten van een E-mail Only-abonnement bedragen € 7,50 per maand, en daarvoor krijg je maximaal zes e-mailaccounts met elk tien e-mailaliassen.
Je kunt tot 6 extra accounts aanmaken.
Ook wordt de dienst door een steeds kleinere groep klanten gebruikt.Daarnaast zijn er uitstekende (gratis) alternatieven beschikbaar. Daarom heeft T-Mobile ervoor gekozen om niet door te gaan met de eigen e-maildienst.