Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Is iDEAL altijd veilig?

iDEAL is gebaseerd op de mobiel bankieren app en internetbankieromgeving en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDEAL net zo veilig is als internet- en mobiel bankieren. Banken werken voortdurend aan de veiligheid van internet- en mobiel bankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Hoe lang duurt terugbetaling iDEAL?

Heb jij de betaling voldaan via iDEAL? Dan storten wij het automatisch terug naar hetzelfde rekeningnummer als waar mee betaald is. Dit duurt circa vier tot vijf werkdagen voordat het bedrag terug op de rekening zichtbaar is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op laagsteprijsgarantie.com

Hoe kan ik mijn geld terug boeken?

Storneren betekent dat u een automatische incasso terugboekt op uw rekening. Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Kan je een betaalverzoek terughalen?

Reacties. Bij een betaalverzoek is er nog niets terug te boeken. Terugboeken (storneren) kan pas als er een overboeking (betaling) heeft plaatsgevonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

iDEAL betaling op je website; hoe werkt dit?

27 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat moet je doen als je online bent opgelicht?

Doe aangifte bij de politie

Voor oplichting via internet heeft de politie een speciaal meldpunt opgericht: het Landelijke Meldpunt Internetoplichting. Hier kunt u ook digitaal aangifte doen. Er moeten wel duidelijke aanwijzingen zijn voor oplichting. Een geschil over een contract pakt de politie niet op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Hoe krijg je je geld terug als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Wat te doen bij verkeerde storting?

Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken. Ken je de ontvanger niet, dan zal je bank aan de bank van de begunstigde de gegevens opvragen van de persoon aan wie je geld hebt overgemaakt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Kan je een betaling terugdraaien ABN AMRO?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan je opgelicht worden via iDEAL?

De Betaalverzoeken met iDeal en de Gelijk Oversteken Service zijn op zich goed beveiligde initiatieven van Marktplaats. Wanneer kopers en verkopers hier gebruik van maken, neemt de kans op oplichting af. Oplichters hebben echter een antwoord bedacht op de twee maatregelen, schrijft Fraudehelpdesk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op emerce.nl

Wat is het voordeel van betalen met iDEAL?

Voor- en nadelen van iDEAL

Als je de regels voor veilig bankieren volgt, is iDEAL een veilig betaalmiddel. De betaling zie je direct in je rekeningoverzicht. Je hoeft geen rekeningnummer en andere gegevens over te typen. Makkelijk betalen via je tablet of smartphone met mobiel iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie is de eigenaar van iDEAL?

Currence iDEAL B.V. (hierna Currence) is de product- en merkeigenaar van iDEAL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Welke banken zijn aangesloten bij iDEAL?

iDEAL wordt ondersteund door de volgende banken: ABN AMRO, ASN Bank, Deutsche Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RBS, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op banken.nl

Is iDEAL eenmalig?

Veel bedrijven lokken consumenten met gratis proefpakketten. Hiervoor moet vaak alleen een klein bedrag voor de verzendkosten worden betaald, wat via een eenmalige iDEAL-betaling kan worden voldaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat kost een betaling met iDEAL?

Het tarief voor iDeal bedraagt €0,15 tot €0,25 per betaling. Voor het laagste tarief moet je veel transacties hebben. Heb je gemiddeld minder dan 250 per week? Dan blijft het tarief op €0,25.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zakelijkbankieren.nl

Kan ik een online betaling terugdraaien?

Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Hoe kan ik een betaling annuleren ING?

Zelf regelen in Mijn ING
  1. Terugboeken (storneren) Klik op de afschrijving van je Betaalrekening en kies 'Terugboeken'
  2. Blokkeren/Deblokkeren. Klik onderaan in je incasso-overzicht op een incassant en kies 'Blokkeer' of 'Deblokkeer'
  3. Weigeren. Klik in je incasso-overzicht op de ingeplande incasso en kies 'Weigeren'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kun je geld terug laten boeken ING?

Klik op de link 'Terugboeken incasso's' in het 'Alles in Mijn ING Zakelijk' gedeelte onderaan de pagina. Of zoek de incasso op in je Af- en bijschrijvingen. Open de incasso die je wilt storneren. Klik op de link 'Naar Incasso's en terugboeken (storneren)' onderaan de beschrijving van de Incasso.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Waar kan ik terecht als ik ben opgelicht?

In de meeste gevallen kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of naar het politiebureau gaan. In sommige gevallen zult u zich elders moeten melden. U kunt zich opgelicht voelen terwijl dat voor de wet geen oplichting is. Als u daarover twijfelt, bel dan 0900 - 8844 (belkosten).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Is je geld verzekerd bij phishing?

Ben je slachtoffer van bankspoofing of WhatsApp-fraude? Volgens de wet hoeven banken de schade niet te vergoeden. Je hebt namelijk zelf het geld overgemaakt. Als je geluk hebt, past de bank 'coulance' toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat als ik opgelicht ben?

In geval van oplichting kun je aangifte doen bij de politie. Aangifte doen is nuttig, maar verwacht er niet te veel van. Echte oplichters zijn vaak al met de noorderzon vertrokken voordat (of zodra) hun praktijken aan het licht komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is internetoplichting verzekerd?

Als u een rechtsbijstandverzekering hebt, dan krijgt in het geval van internetoplichting juridische hulp krijgen. Die hulp krijgt u in principe van een rechtshulpverlener die bij de verzekeraar werkt. Een rechtsbijstandverzekering is namelijk een natura-product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Hoe gaan internet fraudeurs te werk?

Hoe gaat het in zijn werk? Oplichters zoeken hun potentiële slachtoffers vaak via datingsites en -applicaties zoals Tinder, maar ze gebruiken ook e-mail, chat of sociale media zoals Facebook om in contact met je te komen. De eerste kennismaking kan zelfs via telefoon gebeuren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op temooiomwaartezijn.be

Hoe lang kun je terugboeken Rabobank?

Dit heet storneren. Dat kan binnen acht weken na afschrijving. Deze periode geldt voor doorlopende, maar ook voor eenmalige Euro-incasso's. Je boekt de incasso's terug in internetbankieren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Populaire vragen