Je aanvraag voor assistentie dient uiterlijk 48 uur voor vertrek bij ons binnen te zijn. Komt je aanvraag later bij ons binnen, dan doen wij ons uiterste best je alsnog te assisteren. Hou dan wel rekening met een langere wachttijd.
Een afspraak maken. Heb je hulp nodig direct vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron? Mail dan naar [email protected] om een afspraak met een assistent te maken. We helpen je graag.
In principe brengt de passagierassistent je direct naar de gate die verbonden is met het gebouw en neemt daar afscheid van je. Als je hulp nodig hebt bij het instappen, geef dit dan aan. De passagierassistent blijft wachten of komt later terug om je bij het instappen te helpen.
Als je ook assistentie nodig hebt, direct bij aankomst op ons luchthaventerrein, stuur dan een mail naar [email protected]. Wij staan voor je klaar zodra je op de luchthaven aankomt.
Wanneer je assistentie nodig hebt, is het belangrijk dat je dit tijdig laat weten. Maak bij het boeken van je vlucht jouw wensen kenbaar aan de reisagent of aan de luchtvaartmaatschappij. Boek assistentie direct bij het boeken van je vliegticket of reis, of minimaal 48 uur voor vertrek van de vlucht.
Voor assistentie kunt u terecht bij de draaideuren bij de ingang en op de stoep buiten de vertrekhal, waar meldpalen zijn geplaatst. Nadat u bent ingecheckt, kunt u zich aanmelden bij de assistentiebalie naast de incheckbalies op de luchthaven.
Wanneer u een vlucht boekt, kunt u van tevoren aangeven wat voor hulp u nodig heeft. Zo kunt u op het vliegveld assistentie krijgen. De assistent kan u helpen vanaf het moment dat u aankomt op het vliegveld. U kunt bijvoorbeeld hulp krijgen bij het inchecken, of bij het aan boord gaan van het vliegtuig.
Zo is er de BLND-assistentie voor personen die blind of slechtziend zijn, DEAF voor personen die volledig doof zijn en dergelijke meer. DPNA staat voor Disabled Passenger with intellectual or developmental disability Needing Assistance. Binnen deze categorie vallen ook de personen met autisme.
parkeerkosten), krijg je toegang tot de exclusieve Privium Lounges voor en na security en kun je bij veel airlines snel inchecken via de business class check-in. Eerst eens testen? Een proefabonnement van vier maanden Privium Basic is er nu voor €49 en Privium Plus €89.
48 uur voor de vlucht moet u doorgeven welke assistentie u nodig heeft.
- WCHC: reizigers die volledig immobiel en rolstoelgebonden zijn. Deze personen moeten over een eigen rolstoel beschikken en worden begeleid tot aan hun zitplaats op het vliegtuig.
Begeleiding bij verminderde mobiliteit. Onze passagierassistenten begeleiden deze reizigers op het hele Schipholterrein en in het terminalgebouw veilig en op tijd: van de ingang van het luchthaventerrein naar het vliegtuig, van het vliegtuig naar het volgende vervoersmiddel of van vliegtuig naar vliegtuig.
Kun je niet goed lopen en heb je hulp nodig op de luchthaven? Je kunt tot 48 uur voor vertrek je aanmelden voor hulp. Dat kan tijdens het boeken van de vlucht, via Mijn Transavia of via ons Service Centre.
WCHS: passagiers die hulp nodig hebben bij traplopen, die een rolstoel of ander hulpmiddel nodig hebben voor verplaatsing van het vliegtuig naar de terminal, in de terminal of tussen het aankomst- en vertrekpunt van de luchthaven, maar die zichzelf kunnen behelpen in het vliegtuig.
Amsterdam Schiphol heeft drie vertrekhallen. De meeste internationale vluchten vertrekken vanaf vertrekhal 3, hoewel achterin deze vertrekhal ook budgetmaatschappijen als easyJet en Ryanair worden ingecheckt. Vluchten van KLM vind je in vertrekhal 2 en de meeste vluchten van Transavia worden ingecheckt in vertrekhal 1.
Autisme is aangeboren. Autisme gaat niet over. Maar u kunt wel leren om er goed mee om te gaan. De huisarts, het sociaal wijkteam en hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg kunnen u helpen.
Assistentie definities
(v.) Uitspraak: [ ɑsis'tɛn(t)si ] Afbreekpatroon: as·sis·ten·tie keer dat je helpt of geholpen wordt Voorbeelden: 'als vrijwilliger assistentie verlenen in een verzorgingshuis' , 'Als je een handicap hebt kun je assistentie krijgen bij het tanken.
Over het algemeen is het geen probleem om je handbewogen rolstoel mee te nemen in het vliegtuig. Wel dien je dit bij de meeste luchtvaartmaatschappijen minimaal 48 uur van te voren door te geven. Bij een elektrische rolstoel dien je direct na het boeken contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Wanneer je online boek, kost de begeleiding €60 per kind voor een enkele reis, op alle korte/middellange vluchten. Als je op de luchthaven betaalt, kost de begeleiding €75. De service kost €120 per kind voor een enkele langeafstandsvlucht. Op de luchthaven betaal je dan €135 voor een enkele reis.
Begeleiding op de luchthaven
De luchthaven is verantwoordelijk voor assistentie aan passagiers met een mobiliteitsbeperking. Dit geldt op Schiphol voor het afleggen van de afstand tussen het parkeerterrein en/of de NS aankomsthal en de Schiphol vertrek- of aankomsthal.
De passagier assistent helpt begeleidt je indien nodig bij het inchecken van je ruimbagage, bij het dragen van je handbagage (als je geen medereiziger bij je hebt), bij het opbergen van je handbagage in het vliegtuig, en bij het ophalen van je bagage in de bagagehal.
Wat is een PRM
PRM is een afkorting voor Passengers with Restriced Mobility. Dit is een van de snelst groeiende groepen in de luchtvaart.
Kreulen: 'Als je langer dan 30 uur van tevoren een stoel wilt reserveren, geldt de toeslag van 20 euro.Korter dan 30 uur een stoel reserveren, binnen het 'check-in window' noemen we dat, is gratis.
Alleenreizende kinderen
Voor uw kind, maar ook voor u. Met onze Unaccompanied Minor-service begeleiden we alleenreizende kinderen van check-in tot aankomst, tussen 5 en 14 jaar oud is deze service verplicht. Voor kinderen van 15 tot 17 jaar kunt u de service aanvragen.