Controleer of de IMAP-server en -poort correct zijn. De meeste IMAP-poorten zijn 993 of 143. Controleer of de server voldoet aan de technische vereisten voor verbinding via IMAP en SMTP. Je IT-team staat misschien alleen bepaalde IP-adressen toe om verbinding te maken met je inbox.
Langzaam of verbroken internet is de meest voorkomende reden dat de IMAP-e-mailserver niet reageert. Controleer de internetverbinding en volg de stappen voor probleemoplossing om het probleem op te lossen.
Het probleem kan het gevolg zijn van verschillende factoren, zoals een gebrek aan netwerkconnectiviteit, intermitterende of onstabiele netwerkomstandigheden, of een over het algemeen goede internetverbinding die om de een of andere reden de mailserver van uw specifieke provider niet kan bereiken.
De voornaamste reden is de onjuiste installatie-instellingen . Dit is de primaire oorzaak van het onvermogen van Outlook om verbinding te maken met de IMAP-server. U moet het account instellen met de juiste waarden die in elk veld zijn ingevoerd voor een succesvolle verbinding. De firewall en het antivirusprogramma kunnen de client-serververbinding blokkeren.
Selecteer in het venster Accountinstellingen het account dat u probeert op te lossen en selecteer Wijzigen. Controleer in het venster Account wijzigen de instellingen voor Inkomende mailserver en Uitgaande mailserver met die van uw e-mailprovider of het referentieartikel. Als het anders is, werk de instellingen dan bij.
Selecteer in Outlook Web App op de werkbalk Instellingen> E-mail > POP en IMAP . De POP3-, IMAP4- en SMTP-servernaam en andere instellingen die u mogelijk moet invoeren, worden weergegeven op de pagina POP- en IMAP-instellingen.
De foutmelding 'Kan geen verbinding maken met de server' begrijpen
Dit probleem kan door verschillende factoren ontstaan, waaronder netwerkproblemen, een server die tijdelijk niet beschikbaar is of downtime ondervindt, problemen met de verbinding die verband houden met de gebruikersinstellingen en -configuraties .
Voer in het menu Geavanceerde instellingen de gegevens van de inkomende/uitgaande mailserver, de gebruikersnaam en het wachtwoord in en tik op Aanmelden. Als u aanvullende poortgegevens wilt invoeren, voegt u een dubbele punt en het poortnummer toe na uw hostnaam (bijvoorbeeld: 'imap.server.com:993').
U moet uw volledige e-mailadres typen, zoals [email protected]. Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Meestal is dit wachtwoord hoofdlettergevoelig.
De standaardpoort van IMAP is 143 en werkt met TLS-encryptie. Poort 993 van IMAP wordt gebruikt voor SSL-encryptie.
Een IMAP-foutcode is een bericht van uw e-mailprovider dat ons kan helpen begrijpen waarom uw e-mail niet kon worden geopend of gesynchroniseerd . Deze codes worden weergegeven door BlueMail om u inzicht te geven in het probleem.
Selecteer Instellingen > E-mail > Doorsturen en IMAP. Zet onder POP en IMAP de schuifregelaar voor Apparaten en apps POP laten gebruiken of Laat apparaten en apps IMAP gebruiken op AAN , afhankelijk van het account dat u inschakelt. Kies Opslaan.
Outlook-gegevensbestanden zijn beschadigd of beschadigd . Uw geïnstalleerde antivirussoftware is verouderd of conflicteert met Outlook. Uw gebruikersprofiel is beschadigd. Een ander programma conflicteert met Outlook.
De ERR_CONNECTION_REFUSED is een verbindingsfout die kan optreden in Google Chrome. Dit gebeurt wanneer de gebruiker probeert een pagina te openen, maar de browser weigert verbinding te maken. Dit is een probleem aan clientzijde dat waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een slechte internetverbinding.
Veel voorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen zijn uw router opnieuw opstarten, aansluitingen controleren, minder apparaten aansluiten, uw drivers bijwerken en een VPN gebruiken. Het is ook de moeite waard om te controleren of u met het juiste netwerk verbonden bent.
De fout 'Kan geen verbinding maken met de server' treedt op wanneer uw mobiele apparaat geen verbinding kan maken met een externe server via het systeem van uw netwerkoperator .
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.
Incompatibele of verouderde invoegtoepassingen kunnen soms problemen veroorzaken met de verbinding van Outlook met de server. In dat geval kunt u de fout 'Microsoft Outlook maakt geen verbinding met de server' vaak oplossen door deze invoegtoepassingen uit te schakelen.
Klik in Outlook op Bestand. Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Accountinstellingen. Dubbelklik op het tabblad E-mail op het account dat je wilt koppelen aan HubSpot. Onder Serverinformatie zie je de namen van je inkomende e-mailserver (IMAP) en uitgaande e-mailserver (SMTP).
Afhankelijk van uw e-mailprovider is dit meestal uw volledige e-mailadres of het deel van uw e-mailadres vóór het "@"-symbool . Dit is het wachtwoord voor uw account. Meestal is dit wachtwoord hoofdlettergevoelig. De inkomende mailserver voor een IMAP-account kan ook de IMAP-server worden genoemd.
Ga naar het menu Extra en selecteer Accounts. Selecteer het account in het linkerdeelvenster van het dialoogvenster Accounts. Klik op Geavanceerd en klik vervolgens op het tabblad Server. Schakel onder Microsoft Exchange en Adreslijstservice het selectievakje SSL gebruiken om een verbinding te maken in.