Wanneer een provider de tarieven verhoogt voor jou als bestaande klant, is dat in strijd met het contract waar je destijds voor getekend hebt. Dat betekent dat je je contract kosteloos kunt ontbinden wanneer dit gebeurt. Ook wanneer je contractperiode nog niet voorbij is.
Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen.
Prijzen zijn in principe vrij. Als een winkel plotseling zijn prijzen verhoogt, kun je daar als consument niets tegen ondernemen. Wordt de prijsverhoging doorgevoerd nadat je een overeenkomst hebt gesloten, dan is dat anders.
Of tussentijdse prijsverhogingen juridisch zijn toegestaan, hangt ook af van de algemene voorwaarden in de offerte. Hierin kan zijn opgenomen dat prijswijzigingen toegestaan zijn. Lees de algemene voorwaarden daarom goed door voor je de offerte tekent, want na ondertekening heb je in feite een overeenkomst gesloten.
Waarom verhoogt Ziggo de prijzen? Ziggo krijgt dit jaar te maken met veel hogere kosten, zoals het duurder worden van netwerkapparatuur en een enorme prijsstijging op het energieverbruik van ons netwerk. Daarom wijzigen de tarieven van onze Ziggo-pakketten ook.
Ziggo heeft nieuwe abonnementen die de goedkoopste opties vormen: Ziggo Basic en Ziggo Voordeelpakket. Beide kosten rond veertig euro per maand en de kabelaar promoot ze niet. Ze zijn enkel bedoeld 'voor bepaalde groepen', aldus de provider.
De alles in 1 pakketten stijgen het meest in prijs, verhogingen van 2,50 euro per maand of zelfs 3 euro per maand. Dat betekent op jaarbasis 30 euro tot 36 euro meer betalen. Het snelste pakket wordt iets goedkoper, dat scheelt 1 euro per maand en dat is een besparing van 12 euro per jaar.
Bij een richtprijs geeft de dienstverlener een schatting over de uiteindelijke prijs. De uiteindelijke prijs kan dus hoger worden. Maar de prijs mag niet meer dan 10% hoger worden dan de richtprijs. De prijs mag alleen meer dan 10% hoger worden met uw toestemming.
Door eerlijk te vertellen waarom je een prijsverhoging doorvoert en dat te onderbouwen, geef je de klant de kans om je keuze te begrijpen. Jij bent de baas van je salon, jij bepaalt je prijzen. Is je klant het daar niet mee eens, dan is dat niet je ideale klant.
Is een offerte bindend? Nee, een offerte is een vrijblijvend aanbod. Op basis van de offerte kan een potentiële klant besluiten wel of niet in te gaan op het aanbod.
De maandprijs voor tv stijgt van 16 naar 17 euro, die voor internet via 4G (Home Flybox 15 GB) gaat van 15 naar 17 euro en die voor een vaste telefoonlijn van 10 naar 12 euro. Wie businessklant is bij Orange Belgium ziet op zijn factuur een indexatie volgens de algemene verkoopsvoorwaarden.
Het gemiddelde uurtarief van zzp'ers ligt tussen de 45 en 60 euro per uur, exclusief btw. Dit is het gemiddelde van alle zelfstandigen dus van de zzp'ers met lage tarieven en de zelfstandigen die een hoger tarief in rekening brengen.
Er zijn verschillende redenen om uw prijs regelmatig (bijvoorbeeld jaarlijks) te verhogen. Bijvoorbeeld: uw kosten zijn gestegen, bijvoorbeeld door inflatie. de kwaliteit van uw dienst of product is verbeterd.
Verhoging maandelijkse kosten
Omdat ook onze kosten zijn gestegen, verhogen we de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2022 met 2,7%.
Dat mag helemaal niet, zo kort van tevoren. Bij toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) zijn ze heel duidelijk: nee, dat mag niet. Een wijziging in je contract, wat het verhogen van de tarieven is, moet 30 dagen van tevoren worden aangekondigd.
Elk jaar veranderen de prijzen door inflatie, schrijft KPN. Dat is de inflatie van het voorgaande boekjaar (= 2,7% voor 2021). Op 1 juli 2022 veranderen daarom de prijzen van dit abonnement. De kosten voor Alles-in-1 Thuis Standaard zijn tot 1 juli 2022 € 71,26 per maand, vanaf 1 juli € 74,04 per maand.
Een paar tips wanneer je dit gaat communiceren: Geef een reden voor deze prijsverhoging. Je hoeft niet je hele verdienmodel uit de doeken te doen, maar geef duidelijk aan wat voor jou de reden is om je prijzen juist nu te gaan verhogen.
Het volstaat dat de offerte als basis dient ter berekening van de factuur. Hierdoor kunt u bij extra uren ook extra factureren. Het nadeel is natuurlijk dat dit commercieel niet zo interessant is, want uiteindelijk willen klanten een totaalbedrag zien en op basis hiervan het een en ander vergelijken.
Volgens het burgerlijk Wetboek strekken alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, partijen tot wet. De klant kan bijgevolg een geldige overeenkomst niet zomaar verbreken zonder een verbrekingsvergoeding te betalen. m.a.w. niet verplichten om u aan de slag te laten gaan. Wel heeft u recht op een schadevergoeding.
In de offerte staat vermeld dat de offerte vrijblijvend is. Er is dus geen termijn waarbinnen de offerte geaccepteerd moet worden. De koper accepteert het aanbod binnen een aantal dagen. Er ontstaat een overeenkomst, de offerte is dus bindend.
Ga je internet en tv vergelijken, dan is KPN goedkoper. Toch bestaat er ook hier een verborgen abonnement van Ziggo met een lagere snelheid die goedkoper is. Ga je alles-in-1 vergelijken, dan liggen de prijzen dicht bij elkaar in de buurt. Toch is KPN net iets goedkoper dan Ziggo.
Na de omzetting van analoge naar digitale ontvangst krijgen Ziggo-klanten er ook extra zenders bij, waaronder Ziggo Sport, met onder andere live Formule 1, Champions League, de Engelse en Spaanse voetbalcompetities en nog veel meer sport. Ook ontvangen zij alle regionale zenders van Nederland.
De snelste manier: bel ons op 1200 (gratis met Ziggo telefoonaansluiting) of 0900 - 1884 (normaal tarief). Natuurlijk kan je dit ook op een andere manier aan ons doorgeven: online met het opzegformulier of per post.