Controleer of de printer aan staat en correct is aangesloten op de computer. Controleer of de printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die je niet gebruikt. Probeer om het ticket te printen als afbeelding: Open het PDF bestand.
Klik bovenaan rechts op het 'e-Ticket' icoon. Je kan het afdrukken of exporteren naar PDF. Wij raden je aan om veiligheidshalve steeds een print-out of afdruk van je e-Ticket mee te nemen op reis.
We raden je aan je ticket uit te printen, ofwel met behulp van het bevestigingsmailtje, ofwel via onze website. Je bent strikt genomen niet verplicht om je ticket uit te printen, maar op sommige luchthavens wil het incheckpersoneel wel uitgeprinte tickets zien.
Een e-ticket moet gescand worden door een scanner. Soms is dit een vaste scanner zoals bij een NS-toegangspoortje of een mobiele scanner zoals bij een voetbalwedstrijd of concert. De scanners hebben hiervoor wel genoeg licht nodig. Zet daarom de helderheid van de smartphone hoger, zodat het ticket goed leesbaar is.
Een smartphone met Android of Apple iOS; De NS-app. Download de app via de App Store of Google Play Store. Als 'Mijn tickets' niet in het menu staat, download dan de nieuwste versie van de app.
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Op het e-ticket/(vlieg)ticket staan alle gegevens die je nodig hebt om (online) in te checken voor jouw reis. Het is niet nodig om je ticket uit te printen, maar zorg dat je je ticket goed bewaart in je bestanden, zodat je er altijd bij kunt. Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven.
Hoe lang is mijn e-ticket geldig in de app? Een treinticket kan gedurende de gehele dag gebruikt worden voor één rit op de dag waarvoor je ze gekocht hebt. Na aankoop verschijnt je ticket met barcode in je app, waarmee je vanaf dat moment kan reizen.
Daarom staat ook duidelijk in de voorwaarden: Na het afronden van uw bestelling kunt u uw e-tickets binnen een kwartier downloaden en printen.
Lukt het je niet je boardingpass te downloaden of te printen? Dan kun je je boardingpass natuurlijk ook op de luchthaven uitprinten. Dit kan bij één van de check-in balies. Ga voor meer informatie over de openingstijden van de check-in balies naar informatie over inchecken.
Geen boardingpass ontvangen? Als we uw reisdocumenten (zoals uw paspoort of visum) nog moeten controleren, ontvangt u mogelijk een incheckbevestiging in plaats van een boardingpass. In dat geval geven we u de boardingpass op de luchthaven. Ga naar de incheckbalie om het op te halen.
Houd je paspoort en e-tickets bij de hand om het incheckproces te versnellen. Als je geen ruimbagage in hoeft te checken, kun je ook bij de self-service palen op de luchthaven inchecken. Tegenwoordig kun je bij veel airlines ook online inchecken en een boarding pass uitprinten.
Het gekochte e-ticket is je vervoersbewijs, waarmee je direct kunt reizen. Met jouw 9292 e-ticket op je telefoon open je eventuele poortjes die je onderweg tegenkomt. Via de app heb je het e-ticket snel bij de hand tijdens een controle door een conducteur of bij het instappen bij de chauffeur.
Deze e-tickets zijn noodzakelijk om op reis te gaan. Reisbescheiden die niet digitaal beschikbaar zijn worden naar jouw adres gestuurd. Wanneer beschikbaar, is het mogelijk om aanvullende reisinformatie (over bijvoorbeeld de bestemming) te downloaden.
Waar je vroeger fysiek een kaartje moest kopen, zijn tijden nu toch echt veranderd. Het is tegenwoordig heel normaal om voor een concert een e-ticket te kopen. Je gaat in een virtuele wachtrij staan en wacht af. Krijg je een kaartje toebedeeld, dan reken je online af via internetbankieren.
Om je e-ticket te bekijken kun je inloggen via MyTrips. Je ontvangt dan opnieuw de e-ticketmail. Let op, de e-mail is je e-ticket. Op je e-ticket staat per vluchttraject de boekingscode van de airline ( luchtvaatmaatschappij locator) aangegeven.
Houd je chipkaart tegen de kaartlezer van het poortje aan je rechterkant. Zo check je in en open je het poortje. Je hoort 1 piepje. Aan het eind van de reis check je op dezelfde manier weer uit.
Een e-ticket is een euro goedkoper dan een wegwerpkaartje op het station. Ook nu de ov-chipkaart poortjes gesloten zijn op diverse stations kun je nog steeds met een e-ticket of wegwerp kaartje reizen. Op het e-ticket zit een barcode. Daarmee kun je de brede poortjes openen.
Bij reguliere luchtvaartmaatschappijen vind je je ticketnummer of boekingsreferentie nog niet op de boekingsbevestiging, maar op het ticket dat wij uiterlijk 22 dagen na boeking per e-mail versturen.
Als u uw telefoon heeft aangepast, controleert u of het apparaat aan de beveiligingsnormen voldoet. Google Wallet werkt mogelijk niet in winkels op: telefoons met ontwikkelaarsversies van Android, telefoons die roottoegang hebben, een aangepaste ROM gebruiken of waarop de fabriekssoftware is gewijzigd.
Na betaling van jouw reis krijg je 21 dagen voor vertrek een e-mail dat je de e-tickets en overige reisinformatie kunt downloaden in Mijn TUI. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina. Meer informatie over het aanbod en onze corona maatregelen lees je hier.
Hoe een instapkaart af te drukken
Klik om te beginnen op CHECK-IN gevolgd door het invoeren van je ID-documentnummers in de betreffende velden. Vervolgens controleer je incheckextra's en ga je naar je instapkaart. Selecteer AFDRUKKEN en er verschijnt een PDF-versie van de instapkaart die je kunt opslaan en afdrukken.