Probeer de volgende stappen eens te doorlopen om dit te controleren. Ga naar: Instellingen > het kopje [SMS- berichten].Hier hoort dus het telefoonnummer +31 653131313 te staan.Als dit niet werkt zou kijk dan eens te kijken bij je berichten zelf.
Zorg dat je provider sms-, mms- of RCS-berichten ondersteunt. Check je abonnement of beltegoed om te zien of dit genoeg is om berichten te sturen/ontvangen. Zorg dat je ontvangst hebt. Check of de vliegtuigmodus aanstaat.
Controleer dan of de instelling premium smsdiensten geblokkeerd staat op Mijn Simpel. Onder het kopje sim & instellingen kun je dit controleren. Staat de instelling niet geblokkeerd? Mogelijk heb je dan het Plafond of Gebruikslimiet bereikt of een onbetaalde factuur.
Vandaag ook simfout 28 bij een onbekende nummer waar ik een bericht wou naar sturen. De oplossing was om het nummer toe te voegen bij je contacten en het een naam te geven.
De fout #DEEL/0! wordt weergegeven in Microsoft Excel als een getal wordt gedeeld door nul (0). Deze fout kan optreden wanneer u een eenvoudige formule invoert zoals =5/0 of wanneer een formule verwijst naar een cel met de waarde 0 of die leeg is, zoals in deze afbeelding.
Meestal kun je door een sms te sturen niet zien of je geblokkeerd bent, dus je zult moeten bellen. Let op hoe het gesprek eindigt. Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.
Voor het instellen van het nummer van de sms centrale 06 2400 0000 kijk je in de Toestelhulp. Hier kun je voor jouw toestel de instellingen opzoeken.
Hiervoor kunnen een aantal oorzaken zijn: De persoon aan wie u het bericht hebt gestuurd, heeft geen Apple apparaat. iMessage is uitgeschakeld op uw apparaat of dat van de ontvanger. Ga naar 'Instellingen' > 'Berichten' > 'iMessage' om te controleren of iMessage is ingeschakeld.
Bel ons. Stel je vraag op 015 66 66 66.
Ga naar Instellingen > Berichten en zorg dat de opties iMessage, Stuur als sms en mms-berichten zijn ingeschakeld.
Als je geen berichten via WhatsApp kunt verzenden of ontvangen, heb je mogelijk geen internetverbinding. Je kunt de internetverbinding van je apparaat als volgt controleren: Kijk of je een klok-symbool naast je berichten ziet in plaats van een vinkje. Zo ja, dan zijn je berichten niet afgeleverd.
Verschil herkennen
Zodra u de ontvanger invult bij een nieuw bericht staat er in het tekstvak onderaan de app aangegeven om wat voor soort bericht het gaat, 'iMessage' dan wel 'Bericht'. Na het versturen van het bericht is de tekstballon van iMessage blauw. De tekstballon van een sms is groen.
Als iemand jouw nummer heeft geblokkeerd op zijn/haar telefoon en je naar diegene een sms stuurt dan komt die niet aan bij die persoon. Alles wat van het geblokkeerde nummer komt wordt tegengehouden. Als jij iemand hebt geblokkeerd op jouw telefoon dan kun je naar dat nummer wel gewoon sms'en.
Meldingen voor berichten beheren
Tik in Instellingen op 'Meldingen' > 'Berichten'. Kies uit onder meer de volgende opties: Schakel 'Sta meldingen toe' en 'Tijdgevoelige meldingen' (deze worden onmiddellijk afgeleverd) in of uit. Stel de positie, locatie, stijl en geluiden voor meldingen in.
Controleren of je telefoonnummer geblokkeerd is
Een andere test is om een iMessage bericht naar de contactpersoon te sturen. Dit zijn de berichten met een blauwe tekstballon. Als deze niet wordt afgeleverd of gelezen wil dit zeggen dat de persoon je geblokkeerd heeft.
Met de mobiele abonnementen van Telenet ben je ook in het buitenland altijd bereikbaar. En kan je ook daar je voicemail beluisteren. In de meeste Europese landen bel je daarvoor gewoon naar 5555. Waar dat niet kan, bel je naar +32 (0)468 11 55 55.
Nee, een ander kan niet jouw sms'jes opvragen bij bv een provider. Die vallen onder de privacy gegevens van jou. Enige manier voor een ander om jouw sms'jes te lezen is die te lezen op jouw telefoon (al dan niet met toestemming van jou) of op de telefoon van de ander met wie je gesmst hebt.
Vraag je vriend, zodra je die tegenkomt, of hij je geblokkeerd heeft. De enige manier op zeker te weten of je door een contact geblokkeerd bent is door het te vragen. Er is verder geen andere manier om er achter te komen of je geblokkeerd bent.
Wanneer iemand niet opneemt, dan gaat de telefoon een paar keer over en schakelt daarna over op voicemail. Wanneer iemand je wegdrukt gaat de telefoon een stuk minder over. Ben je echter geblokkeerd, dan zal de telefoon slechts één keer overgaan en daarna doorschakelen naar voicemail.
Meestal kun je door een sms te sturen niet zien of je geblokkeerd bent, dus je zult moeten bellen. Let op hoe het gesprek eindigt. Als de verbinding na één (of soms een halve) keer over te gaan verbroken wordt en je naar voicemail wordt gestuurd, ben je óf geblokkeerd, óf de telefoon van je contactpersoon is leeg.