Superplus 98 heeft een hoger octaangetal dan Euro 95. Wij leveren Shell V-Power Benzine met een octaangetal van minimaal 98. Onze verbeterde Shell V-Power reinigt nu voor 100% de belangrijkste motoronderdelen2 en herstelt tot 100% van de motorprestaties2.
E5 bevat maximaal 5 procent ethanol en is dus vergelijkbaar met het oude Euro95. Aan de pomp wordt het ook wel aangeduid als Euro 98/E5. Het is iets duurder dan E10, maar ook iets zuiniger door de hogere energiedichtheid.
De aanduiding E5 geeft aan dat de V-Power tot maximaal 5% ethanol kan bevatten. In V-Power benzine is geen ethanol toegevoegd. Dat betekent dat V-Power het beste alternatief is als uw auto of motor niet geschikt is voor Euro 95 (E10). Doe de E10 check om het zeker te weten.
Tegenwoordig zijn vrijwel alle benzineauto's voorzien van een motormanagementsysteem, dat tijdens de verbranding controleert of er benzine met RON 95 (reguliere Euro 95) of RON 98 (Shell V-Power Benzine) is getankt.
Onze Shell V-Power Benzine heeft een hoog octaangetal van minimaal 98 en is onze beste brandstof ooit. Het bevat 3x meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Euro 95 en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals inlaatkleppen en brandstofinjectoren.
V-power is een prestatiebrandstof, heeft een hoger octaangetal dan Euro 95 en bevat 0% bio-ethanol. Wij leveren Shell V-Power Benzine met een octaangetal van minimaal 98. Zo helpt deze unieke samenstelling extra vermogen te leveren waardoor de prestaties van uw auto of motor verbeteren.
De Shell V-Power brandstoffen zijn de allerbeste brandstoffen van Shell. Deze hebben een nog hogere kwaliteit dan de reguliere brandstoffen van Shell en hebben extra additieven die betere motorprestaties opleveren. Hierdoor is de kostprijs, en dus de pompprijs hoger.
Meer dan 90% van benzinevoertuigen is geschikt voor Euro 95 E10. Op e10check.nl kan je controleren of je voertuig geschikt is voor Euro 95 E10. In het geval je auto niet geschikt is, kan je Shell V-Power Benzine gebruiken. Deze bevat geen bio-ethanol.
Ja, dat mag zeker.Benzines kun je in elke verhouding met elkaar mengen.Je motor moet wel geschikt zijn om deze verschillende benzines (met verschillend octaangetal) te verbranden.
Onze verbeterde Shell V-Power Diesel bevat 60% meer reinigende moleculen dan onze reguliere brandstof Shell Diesel en reinigt daardoor 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals de brandstofinjectoren2.
In Duitsland biedt Shell al enige maanden V-Power-benzine met een octaangetal van 100. Het is daar in de plaats gekomen voor Super Plus 98. Naast alle goede eigenschappen heeft V-Power ook een nadeel: het is duurder dan de oorspronkelijke Super Plus 98.
Staat uw merk er niet tussen en wordt nabij de tankklep of in het instructieboekje niets gezegd over E10? Dan adviseren wij u, uw leverancier te vragen of uw voertuig geschikt is voor E10. Indien u niet weet of uw voertuig geschikt is voor E10, adviseren wij u een benzine E5 met zelfde of hogere octaangetal te tanken.
Bio-ethanol is een alcohol dat gemaakt wordt door fermentatie van suiker, maïs of tarwe en is een vorm van hernieuwbare energie. In E10-benzine is maximaal tien procent ethanol bijgemengd, in E5 is dat maximaal vijf procent en in de praktijk zelfs vaak nul.
Aan de pomp vind je benzine met verschillende octaangetallen. In Nederland zijn de octaangetallen RON 95 en RON 98 de meest gebruikte, beter bekend als Euro 95 en Superplus 98.
Sommige mensen denken dat hun auto beter presteert als ze voor euro 98 kiezen, maar dat is een hardnekkige mythe. Je leest het goed: euro 98 tanken is niet noodzakelijk beter voor je motor.
Bij BP en Shell, bij BP is dit de BP Ultimate Ongelood 98 en bij Shell is dit de Shell V-Power.
Het verschil tussen Euro 95 en Super 98 benzine
Dit heeft te maken met het productieproces. Om het hogere octaangehalte te bereiken moet de brandstof meer bewerkt worden. Dat leidt tot een hogere prijs. Omdat Super 98 onder hogere druk en temperatuur ontvlamt, moet je het zien als een andere type brandstof.
Automobilisten hebben dus goede redenen om te kiezen voor Euro 98 (E5) in plaats van Euro 95 (E10). Zo loopt over het algemeen je motor soepeler en zuiniger. Daarbij kunnen veel oudere auto's niet tegen de hoeveelheid ethanol in Euro 95. Niet als ze ermee rijden en niet als de auto voor langere tijd stilstaat.
De toevoeging E5 betekent 'maximaal 5 procent'. Check even de website van je favoriete brandstofketen om erachter te komen wat zij met hun Euro 98 doen. De brandstofsystemen van sommige auto's bevatten rubbers en kunststoffen die niet tegen ethanol kunnen, dus die moeten wel Euro 98 tanken. Dit zijn vaak oudere auto's.
Shell hanteert V-Power als aanduiding voor Premium benzine met 98 of soms 100 octaan. Aral verkoopt SuperPlus 98 en Aral Ultimate met 102 octaan. Total hanteert de benaming TOTAL EXCELLIUM Super Plus met 98 octaan.
SHELL V-POWER Benzine, kan je uitsluitend vinden op onze SHELL-stations. Het heeft net zoals Euro 98 een hoger octaan gehalte dan de gewone benzine en dit zorgt voor een betere ontstekingskwaliteit en helpt de brandstof om op de juiste moment gelijkmatig te ontbranden. Zo krijg je meer energie uit elke druppel benzine.
Alle nieuwere auto's kunnen met E10 benzine overweg, maar dit is niet voor alle oudere auto's het geval. Ongeveer 10 procent van de benzineauto's in Nederland kunnen niet draaien op E10 benzine. Dit betekent dat bij deze auto's gekozen moet worden voor E5 benzine. Bij twijfel is het beter om te kiezen voor E5 benzine.
Bij Shell wordt de laatste V-Power genoemd om de 'premium' kwaliteit te onderstrepen. De adviesprijs daarvan ligt momenteel rond de 2,18 euro per liter. Terwijl je Euro 95 bij diezelfde Shell-pomp tankt voor circa 1,98 euro.
102 en Fuel Power 98 zijn speciale benzine brandstoffen voor het race segment. Door het verhoogde octaangetal (102 of 98) is de brandstof vluchtiger en vindt er een snellere, schonere en betere verbranding plaats in de motor van uw voertuig waardoor het vermogen toeneemt.
Een Shell V-Power, BP Ultimate, Total Excellium etc. kosten zo'n 14 cent extra per liter. Bardahl adviseert iedere 5.000 - 10.000 kilometer, afhankelijk van het soort kilometers dat u rijdt (veel stadskilometers of alleen snelwegkilometers), een flacon Bardahl benzinereiniger/ dieselreiniger te gebruiken.