Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
De TSI of TFSI motoren zijn sterke, snelle motoren met een groot vermogen. Dit vermogen komt echter niet geheel zonder risico's, aan het eind van de looptijd of zelfs eerder (vanaf 60.000 km) kunnen er zich diverse problemen voordoen met deze motoren.
De 1.0 TSI is beter voor korte ritten en stadsritten, wanneer je veel in de 1e en 2e versnelling moet rijden (vaak stoppen voor verkeerslichten, files, kruispunten etc.). Hij heeft minder turbolag dan de 1.5 TSI. De 1.5 TSI is beter voor lange reizen, en je hoeft niet terug te schakelen om in te halen.
De Volkswagen XL1 is de zuinigste auto.
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
Hoewel de meesten misschien denken dat de eenliter driecilinder niet direct in de Taigun past, werkt hij eigenlijk best goed . Hoewel hij niet zo'n scorcher is als de 1.5 TSI-motor, biedt hij een goede mix van stads- en snelwegprestaties. Wat vooral opvalt aan de motor is de verfijning.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
Onder aan de lijst vinden we een 1.4 TSI ACT met 140 pk, waarmee de eigenaar gemiddeld 1 op 12,4 (8 l/100 km) reed. Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
Topmodellen:
De Volkswagen Jetta heeft een geweldig brandstofverbruik met een snelwegkilometrage van 43 mpg in het model van 2022 en 41 mpg in het model van 2023. De enige Volkswagen-modellen die minder tijd bij het tankstation doorbrengen, zijn de volledig of hybride elektrische voertuigen.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
Turbo met 1,6 bar
De 1.0 TSI-motor heeft een hogedrukturbo die werkt met een laaddruk van maximaal 1,6 bar.
Hoewel de 1.5 TSI stukken betrouwbaarder is dan zijn voorganger, is er wel één probleem. Bij de start kunnen auto's met dit type motor zich soms gedragen als kangoeroes: ze beginnen wild te schudden en te springen. Anders dan dat zijn er weinig problemen bekend met de deze jonge motor.
Potentieel voor hogere onderhoudskosten : TSI-motoren hebben complexere onderdelen zoals turboladers, die mogelijk gespecialiseerd onderhoud of reparaties vereisen. Afhankelijkheid van hoogwaardige brandstof: Voor optimale prestaties en levensduur vereisen TSI-motoren doorgaans brandstof met een hoog octaangehalte, wat iets duurder is.
Deze generatie 1.0 liter in 63, 81 of 85 kW versies heeft een distributieriem. Volkswagen geeft voor deze riem geen vaste interval op. De slijtage en toestand moet na 60.000 km of 3 jaar worden gecontroleerd, daarna om de 60.000 km of 2 jaar. Indien nodig bevonden, wordt de riem (in overleg met de klant) vervangen.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Consumentenbond: VW Polo is de betrouwbaarste auto. De Consumentenbond heeft weer een betrouwbaar onderzoek over de betrouwbaarheid van auto's.
Wat is de zuinigste auto? De Toyota Yaris, de Toyota Aygo en de Peugeot 108 zijn zuinige auto's. Deze hebben een gemiddeld verbruik van 5,26 l / 100 km.
De meest populaire auto van het jaar is de Volkswagen Golf, met maar liefst 72.930 verkochte exemplaren. Op de tweede plaats staat de Volkswagen Polo, die met 70.922 stuks bijna net zo populair is.
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
Naast de VAG 1.2 TSI hebben ook de VAG 1.4 TSI en de VAG 1.8 TSI en 2.0 TFSI problemen met het olie verbruik. Een TSI motor is een krachtige en zuinige motor. Maar helaas, kent de TSI-motor ook problemen zoals verhoogd olieverbruik.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Hedendaagse (benzine)motoren kunnen prima naar de 2 ton gereden worden, en de 1.0 TSI is een betrouwbaar blok.
Turbo Stratified Injection. Maximale kracht en een minimaal verbruik, dat typeert onze TSI-benzinemotoren. Want de motorinhoud mag dan kleiner zijn, door directe inspuiting is de motor een stuk krachtiger.