Nee.Retourpinnen kan alleen als de aanschaf met uw betaalpas of contactloos afgerekend is. De winkelier heeft daarom de oorspronkelijke pinbon nodig om een retourpintransactie in gang te zetten.
Retourpinnen is als het ware een omgekeerde pinbetaling. De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.
Uw klant krijgt een door u ondertekende retourpinbon mee als bewijs dat het geld gegarandeerd naar hem onderweg is. Net zoals u een pintransactie de volgende werkdag bijgeschreven krijgt op uw rekening, krijgt de consument via Retourpinnen het retourpinbedrag de eerstvolgende werkdag op zijn bankrekening.
Dubbele afschrijving bij het pinnen
De eigen bank kan de betaling niet ongedaan maken. Je hebt zelf in de winkel voor de extra betaling goedkeuring gegeven, ook al was dat onbedoeld.
Vraag het gewoon, het liefst al vooraf: 'Jij kunt wel met mij meerijden en dan delen we de kosten voor benzine. ' Daarna is het kwestie van een Tikkie sturen, die je eigenlijk al aangekondigd had. Dezelfde tactiek werkt voor etentjes, uitjes, geld voorschieten, etc.
Hoe kan ik overgemaakt geld terugboeken? Dat ligt eraan hoe je de overboeking hebt gedaan. Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.
Je kunt zelf kiezen welke betaalpas je kiest voor retourpinnen. Van de winkelier krijg je dan een retourpinbon als bewijs. Het retourbedrag wordt de eerstvolgende werkdag bijgeschreven. Die krijg je op de betaalrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is bij de retourbetaling.
Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Via de betaalautomaat stort u het bedrag terug dat de klant eerder met zijn betaalpas heeft betaald. Het geld staat de volgende werkdag op zijn rekening.
In het dashboard kun je ook kiezen voor retourpinnen. Met retourpinnen krijgt je klant het geld binnen één dag teruggestort op zijn betaalrekening. Controleer wel even voordat je het aanvraagt bij je leverancier of jouw pinautomaat geschikt is voor retourpinnen.
Wat kost retourpinnen? Voor deze extra service naar jouw klanten moet je rekening houden met enkele (kleine) kosten. Retourpinnen kost € 3,60 per maand per geactiveerde pinautomaat. Per retourpintransactie moet je als ondernemer aanvullend € 0,06 betalen.
De volgende werkdag wordt het bedrag bijgeschreven op de rekening van de klant.
U kunt in het algemeen aankopen die u heeft gedaan met Apple Pay retourneren als u het ontvangstbewijs overlegt. Wanneer de verkoper uw terugbetaling heeft verwerkt, wordt deze automatisch teruggestort op de kaart waarmee de betaling is gedaan.
Bij het uitbetalen van digitale koopzegels heb je je smartphone én de AH app nodig. Op je overzichtspagina van je Koopzegels, vind je de knop: "Koopzegels uitbetalen". Als je deze knop aanklikt, krijg je je uitbetaalcode te zien. De code geef je aan de kassière of vul je in bij de zelfscankassa.
Als een onterechte incasso is vastgesteld, dan krijg je het geld teruggeboekt op je rekening. De betrokken banken handelen de procedure in principe binnen 2 weken af.
Automatische incasso terugboeken (storneren)
Is de onterechte incasso al van je rekening afgeschreven? Een automatische incasso kun je tot 8 weken na de afschrijving storneren. Storneren betekent dat je het afgeschreven bedrag terugboekt naar jouw rekening.
Als je geld naar een verkeerde bankrekening overmaakt, heb je dat onverschuldigd betaald. De ontvanger is wettelijk verplicht om het geld terug te storten. De bank staat hier in principe buiten. Je kunt eerst een betaalverzoek sturen.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het verkeerdelijk overgemaakte geld te recupereren.
Volgens de wet heeft u als consument recht op 14 dagen bedenktijd, nadat u een product via internet of telefoon heeft gekocht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webwinkel weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.
Hoe krijg je je geld van PayPal terug? Als je het product niet hebt ontvangen, kun je na betaling een geschil openen op de website van Paypal. De verkoper krijgt 10 dagen om te reageren op het geschil en te bewijzen da het product wel verzonden is.
Bij de bank betaal je transactiekosten. Die zijn gemiddeld tussen de € 0,05 en 0,25 cent per transactie. Dat zijn de kosten die de bank maakt om het geld te verwerken en op je rekening te storten. Een contante betaling kost je daarentegen gemiddeld € 0,29.
Een pintransactie kost gemiddeld tussen de €0,05 en €0,20 per transactie. Dit is sterk afhankelijk van verschillende producten en diensten die komen kijken bij het uitvoeren van een pintransactie. Denk aan de kosten van de transactieverwerking en een transactieoverzicht.