Het postadres is en blijft een openbaar gegeven zodat de onderneming bereikbaar blijft. EZK heeft KVK hiermee de ruimte gegeven om vooruitlopend op nieuwe wet- en regelgeving in bepaalde situaties op verzoek een bezoekadres al af te schermen.
Openbare gegevens zijn onder meer: naam van het bedrijf of organisatie. contactgegevens zoals adres, telefoonnummer, faxnummer, e-mailadres en internetadres. gegevens van vestigingen.
Bekijk online de gegevens van je eenmanszaak
Ga naar Mijn eenmanszaak en log in met je DigiD. Kies je eenmanszaak om je gegevens eenvoudig en gratis te bekijken. De gegevens die je online inziet, komen overeen met de gegevens op het KVK-uittreksel. Online inzien van je gegevens is alleen voor eenmanszaken beschikbaar.
KvK inschrijven zonder adres: kan dat? Wil je je bij de KvK inschrijven zonder adres? Dat kan, door een vestigingsadres voor de KvK te huren. Dat gaat verder dan alleen een zakelijk postadres, dat je kunt gebruiken voor jouw klanten, leveranciers en andere relaties.
Wilt u meer informatie over een bedrijf of een organisatie? Bijvoorbeeld wie de directeur is of wat het adres is? Dan kunt u dat opzoeken in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK). Ieder bedrijf en rechtspersoon (bijvoorbeeld een stichting) in Nederland moet zich inschrijven in het Handelsregister.
KVK biedt informatie, voorlichting en ondersteuning aan ondernemers bij de belangrijke thema's op ondernemersgebied. Onze wettelijke taken zijn gericht op het registreren, informeren en adviseren van ondernemers.
Hoe weet ik wie de eigenaar is van een pand, woning, woonboot of een stuk grond? Neem contact op met het Kadaster om te achterhalen wie de eigenaar is van een pand, woning, woonboot of stuk grond (perceel).
Hoe lang is een briefadres geldig? Een briefadres is 6 maanden geldig. Na 6 maanden wordt gekeken of dat het briefadres aangehouden moet worden of dat er inmiddels een woonadres is.
Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door uw gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.
Kan ik een bedrijf op een postbus inschrijven bij de kamer van koophandel? Je bedrijf inschrijven op / in een Postbus kan en mag niet in het Handelsregister. Een postbus kan je wel inschrijven als 'postadres” maar je hebt altijd een fysiek adres nodig. Dit kan ook je huisadres of woonhuis zijn.
Nee, dit is niet mogelijk. KVK is verplicht de openbare gegevens uit het Handelsregister te verstrekken. Een lijst verstrekken met informatie over wie het register heeft geraadpleegd, mag echter niet omdat in een dergelijke lijst gegevens staan die niet openbaar zijn.
Het maximumbedrag voor inkomsten uit overige werk is € 8.750,- (laatste update in 2021). Meer bijverdienen naast dit bedrag mag, mits je je inschrijft als ondernemer. Meer opgeven bij je inkomstenaangifte kan niet en inkomsten verzwijgen betekent dat je zwart werkt en je schuldig maakt aan belastingontduiking.
Online uw gegevens bekijken via MijnOverheid.nl
Via MijnOverheid kunt u controleren met welke gegevens u staat ingeschreven in de BRP. U kunt inloggen met uw DigiD. Na het inloggen klikt u op Identiteit. Vervolgens klikt u door naar uw persoonsgegevens.
KVK bewaart jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor zij zijn verzameld.
Bijvoorbeeld om te controleren met wie ze zaken doen of om hun klantenbestand actueel te houden. Denk aan banken, verzekeraars, telecom- en energiebedrijven en zakelijke dienstverleners. Ook informatiebrokers die adresbestanden leveren aan derden gebruiken KVK-data als informatiebron.
Het is niet toegestaan om meer dan één eenmanszaak te hebben. Dit komt omdat het privé-vermogen van de eigenaar onlosmakelijk is verbonden met de eenmanszaak. Dit is de uitkomst van een uitspraak van de rechtbank.
Iemand op je eigen adres een postadres geven kan gevolgen hebben voor reinigingsrecht, rioolrecht en kan van invloed zijn op het recht op- of de hoogte van uitkeringen en toeslagen.
Het geven van een briefadres door de hoofdbewoner heeft geen gevolgen voor zijn of haar uitkeringen en toeslagen. Het is belangrijk dat de post daadwerkelijk door de aanvrager wordt opgehaald.
Reacties. Het inschrijfadres is het adres waar je woont. Het postadres is adres waar iemand alleen zijn post ontvangt maar niet woont. Iemand die jouw adres als inschrijfadres gebruikt, woont voor de gemeente dus bij jou.
Inschrijven als u in Nederland komt wonen
U moet zich gratis inschrijven bij de gemeente: op uw vaste woonadres; op een briefadres, als u geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld omdat u binnenvaartschipper bent, of in een instelling verblijft (gevangenis, psychiatrische instelling, blijf-van-mijn-lijf-huis).
De Rechtbank heeft de Hoge Raad gevraagd om een uitspraak te doen over de vraag of een deurwaarder een exploot dat bestemd is voor een natuurlijk persoon kan en moet uitbrengen aan een in de BRP opgenomen briefadres? De hoge raad oordeelde dat een exploot mag worden uitgebracht aan een briefadres.
Een briefadres aanvragen is gratis.
De gegevens in onze registraties zijn volgens de wet voor iedereen toegankelijk en openbaar. Hiermee is de rechtszekerheid in het vastgoedverkeer gewaarborgd en ontstaat er geen misverstand over wat van wie is. Het Kadaster registreert onroerende zaken, zoals woningen en bedrijfspanden en de rechten die hierop rusten.
Om als particulier de gegevens van de eigenaar(s) van een onroerend goed op te vragen bij de FOD Financiën kunt u: elektronisch, via MyMinfin (externe link) of op papier een kadastraal uittreksel aanvragen (This hyperlink opens a new window). Die aanvraag moet u kunnen motiveren met een legitieme reden.
Als zakelijk gebruiker kunt u gegevens opvragen via het online portaal Mijn Kadaster. Daar hebt u een abonnement voor nodig. U kunt dan zoeken op adres, perceelaanduiding, aktenummer of naam. Voor iedereen geldt: gegevens zijn alleen verkrijgbaar op aanvraag en tegen betaling.