Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
Uit de praktijkproef blijkt dat consumenten de grootste kans op een goede oogmeting hebben bij Specsavers en Eye Wish. Deze ketens lieten het minst vaak een meting zien die anders is dan de overige metingen. Eyelove kwam het vaakst tot een afwijkende oogmeting.
Volgens de test van de Consumentenbond hebben de ketens Eye Wish en Specsavers de beste resultaten geleverd. De nieuwere optiekketen uit het onderzoek Eyelove, heeft het slechtst gepresteerd in het onderzoek.
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Bij Pearle vind je een breed assortiment multifocale zonnebrillen. Je kunt bij ons kiezen uit 4 heldere glaspakketten. Een multifocale zonnebril heb je al vanaf €140. De prijs is dan berekend met een 'normaal' brilmontuur van €10 met een multifocaal zonneglaspakket van €130.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
Een goede opticien zal dingen willen weten als: waar wilt u uw nieuwe bril gaan dragen? Bent u op zoek naar een bril voor dagelijks gebruik of heeft u de bril nodig voor uw werk of tijdens het rijden. Beschrijf gedetailleerd waar u de bril over het algemeen zal dragen.
Invloeden die tot verkeerde resultaten kunnen leiden:
Contactlenzen beïnvloeden de geometrie van het hoornvlies, en dus ook de visuele prestatie tijdens de oogmeting. Schommelingen in visuele prestaties zijn vaak het gevolg van medicijnen, zo kan bijv. de productie van traanvocht verminderen.
Onze Charlie Temple brillen koop je alleen online. Omdat we geen winkels in de winkelstraat hebben, betalen we geen huur, geen winkelpersoneel, geen elektriciteitskosten, geen stookkosten en ga zo maar door. Allemaal kosten die de traditionele brillenwinkel wel betaalt en die terugverdiend moeten worden aan jouw bril.
Wat kost een oogmeting? Een deskundige oogmeting (ter waarde van €30) is bij Pearle helemaal gratis bij aankoop van een bril of als blijkt dat een zichtoplossing niet nodig is. Dit is inclusief een intakegesprek en een persoonlijk advies na de meting. We noemen dit ook wel ons Goed Zicht Gesprek.
Je kunt je ogen bij elke willekeurige opticien bij jou in de buurt laten meten. Maak voordat je bij de opticien binnenstapt eerst een telefonische afspraak. Geef hierbij aan dat het om een individuele oogmeting gaat en je graag de uitdraai (je brilrecept) mee wilt nemen.
Antwoord: Indien er geen klachten zijn is het verstandig eens in de 2-3 jaar de ogen te laten checken indien een bril gedragen wordt. Bij het dragen van contactlenzen moeten de ogen minimaal eens per jaar gecontroleerd worden.
In bijna alle gevallen kunnen wij jouw bestelling binnen 3 dagen afleveren. Voor enkelvoudige glazen, is het soms mogelijk om deze binnen het uur al klaar te maken. Voor progressieve glazen bedraagt de levertijd 7 tot 14 dagen.
Dit is meestal binnen 3 werkdagen. Voor een bril op sterkte is de levertijd iets langer. Ook dit wordt aangegeven bij je bestelling. Dit is meestal binnen 5 werkdagen.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
De mogelijke gevolgen zijn talloos en omvatten symptomen zoals hoofdpijn, nekpijn tot duizeligheid of dubbel zicht. Brandende of jeukende ogen zijn een ander symptoom. Deze zijn niet alleen het gevolg van het dragen van de verkeerde bril. Droge lucht kan ook de reden zijn.
Zo'n jaarlijkse analyse duurt een uurtje, kost circa € 50,- en is voor eigen rekening.
Antwoord: Wanneer de opticien in uw oog kijkt, controleert hij of alles gezond is. Het oog is het enige deel van het lichaam waar men de gezondheid van bloedvaten kan controleren en daarom kan de opticien controleren op tekenen van hoge bloeddruk of problemen met de bloedsomloop.
Heb jij last van oogklachten, zoals vermoeide of droge ogen? Laat dan je ogen onderzoeken bij Pearle. Maak een afspraak met je opticien of kom langs in een van onze winkels. Als het nodig is, verwijzen wij je door naar een optometrist bij een Pearle vestiging bij jou in de buurt.
Onze opticiens hanteren volgende vuistregels op basis van leeftijd : - Jonger dan 18 jaar: 1x per half jaar. - Tussen 18 en 39 jaar: 1x per jaar. - Tussen 40 en 64 jaar : minstens 1x per twee jaar.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
Enkelvoudige brillenglazen € 50. Zonnebrilglazen zonder sterkte € 50. Enkelvoudige zonnebrilglazen € 100. Multifocale brillenglazen € 290.