Hoe lang facturen ziekenhuis bewaren?

2 jaar. Ziekenhuisfacturen en betalingsbewijzen van andere medische kosten (arts, kinesist, apotheker, tandarts,... enz.), te rekenen vanaf het einde van de maand waarin deze zorgen werden verleend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusmagazine.knack.be

Hoe lang moet je betaalde rekeningen bewaren?

Er is geen verschil met de papieren facturen. Alle facturen en kopieën van facturen moet u voor de FOD Financiën gedurende zeven jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op financien.belgium.be

Welk jaar administratie kan weg?

Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren. Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang facturen bijhouden boekhouding?

Hoe lang moet ik de boekhoudkundige documenten bewaren? De boekhoudkundige documenten – en alle stukken aan de hand waarvan het bedrag van de belastbare inkomsten kan vastgesteld worden – moeten bewaard worden gedurende de 7 jaren (of de 7 boekjaren) die volgen op de belastbare periode waarop ze betrekking hebben.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op financien.belgium.be

Hoe lang moet je papieren van een overledene bewaren?

Facturen en betalingsbewijzen

Vijf jaar na het overlijden vervalt dat. Hetzelfde geldt voor documenten die met de woning te maken hebben: onderhouds - en renovatiewerken. Er geldt een garantie van tien jaar op werken uitgevoerd aan een woning.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radio2.be

Webinar Meerkosten 17-02-2022

22 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang moet je afschriften van de bank bewaren?

Als particulier heb je geen wettelijke bewaartermijn voor bankafschriften. Je bent niet verplicht om ze te bewaren. Toch is het wel verstandig om je bankafschriften minimaal 5 jaar te bewaren. De Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nn.nl

Wat moet je doen met het rijbewijs van een overledene?

Er zijn geen wetten of regels zijn om iets te doen of te laten met een rijbewijs (en met het paspoort) van een overledene. Men kan dus twee dingen doen: - bewaren; - weggooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uitvaart.nl

Welk boekjaar mag weg in 2021?

Als uw boekjaren de kalenderjaren volgen, betekent dit dat u na 31 december 2019 uw administratie over 2012 en eerdere jaren mag weggooien. Als u bepaalde documenten nog nodig hebt, bijvoorbeeld contracten, pensioen- en lijfrentepolissen, moet u deze echter nog wel bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op melkvee100plus.nl

Hoe lang moet je sociale documenten bewaren?

Termijn van bewaring

moeten gedurende vijf jaar bewaard worden. Voor wat het personeelsregister (en het speciale personeelsregister) betreft, begint de bewaartermijn op het moment van de laatst verplichte inschrijving (dit wil zeggen uiterlijk de zevende dag na de datum van uitdiensttreding van de laatste werknemer).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op werk.belgie.be

Hoe lang moet je bankdocumenten bijhouden?

5 JAAR. Bankdocumenten, kwitanties van hypothecaire leningen of kredieten, huurcontracten, betalingen en erelonen van advocaten en facturen en honoraria van notaris moeten 5 jaar bewaard worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doccle.be

Wat moet je 10 jaar bewaren?

Hoe lang bewaart u uw administratie? U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren. Gegevens over onroerende zaken en rechten op onroerende zaken moet u 10 jaar bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Welke administratie kan ik weggooien?

Wat mag je opruimen volgens de bewaarplicht?
  • de debiteuren- en crediteurenadministratie.
  • de in- en verkoopadministratie.
  • de loonadministratie.
  • de kasadministratie.
  • de voorraadadministratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op heinkoning.nl

Hoe lang moet je medische gegevens bewaren?

Algemene bewaartermijn medisch dossier

Uw arts moet uw medische dossier minstens 20 jaar bewaren. Die termijn geldt vanaf de laatste wijziging in uw dossier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Waar belangrijke documenten bewaren?

Fysieke beveiliging van documenten

Er zijn maar genoeg documenten zoals belangrijke contracten die geprint en getekend fysiek bewaard moeten worden. Om te voorkomen dat deze documenten gestolen kunnen worden, kun je deze het beste opbergen in een kluis, en deze kluis vervolgens in een brandwerende kast.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hetnieuwewerkenblog.nl

Hoe lang belastingen bijhouden?

Fiscale documenten

Een kopie van de belastingaangifte moet je minstens 7 jaar bijhouden (tot het einde van het 7de jaar dat volgt op de belastbare periode). Documenten die kunnen dienen als bewijsstuk voor je aangifte moet ook minstens 7 jaar bijhouden voor eventuele controle.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radio2.be

Hoe lang bewaar je gas water en elektra rekening?

Bij andere officiële papieren, zoals jaarrekeningen van gas, water en licht, salarisstrookjes, huurovereenkomsten of verzekeringen, is twee jaar voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxmagazine.nl

Welke facturen moet je bewaren?

Alle facturen die u verstuurt of ontvangt, bewaart u in uw administratie. Dat is verplicht, want wij moeten uw administratie kunnen controleren. U bewaart de facturen in de vorm waarin u ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt u dus niet af, maar slaat u digitaal op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Welke documenten moet je bewaren?

aankoopfacturen en/of garantiebewijzen van elektrische toestellen, meubels. De wettelijke garantietermijn bedraagt namelijk minimaal 2 jaar. facturen en bewijs van betaling voor nutsvoorzieningen. Het gaat vooral over de facturen van gas, water, elektriciteit, telefoon en gsm, internet, teledistributie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Hoe lang gegevens oud medewerkers bewaren?

Wettelijke bewaartermijnen

U moet gegevens uit de salarisadministratie die fiscaal van belang zijn, 7 jaar bewaren nadat de medewerker uit dienst is. Loonbelastingverklaringen en een kopie van het identiteitsbewijs van de medewerker moet u 5 jaar na het einde van het dienstverband bewaren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op autoriteitpersoonsgegevens.nl

Hoe lang moet je een loonstrook bewaren?

De Belastingdienst kan tot 5 jaar terug belastingen vorderen op particulieren. Heeft u de bankafschriften en loonstrookjes niet meer, dan wordt het een lastig verhaal om uw gelijk te behalen. Daarom raden we aan om alle loonstrookjes en bankafschriften minstens vijf jaar te bewaren als particulier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op officiumadministratie.nl

Waarom moet je een pakbon bewaren?

Je zult wellicht denken dat je een pakbon niet hoeft te bewaren, omdat de order ook al op de factuur staat vermeld. Het tegendeel is waar. Pakbonnen vallen onder de basisgegevens en zijn een ondersteuning van de bedrijfsadministratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op facturatieoffice.nl

Welke informatie mag de Belastingdienst opvragen?

U bent verplicht informatie te geven als wij daarom vragen. Daarbij gaat het alleen om informatie die van belang kan zijn voor uw eigen belastingheffing. Hebt u bijvoorbeeld nog bankafschriften en bonnetjes? Dan moet u het mogelijk maken dat wij deze inzien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belastingdienst.nl

Wat gebeurt er met je bankrekening na overlijden?

Als iemand overlijdt, moet je dit melden aan de bank. Je kunt als nabestaande niet altijd zomaar de bankzaken regelen. Je moet eerst verschillende documenten opsturen om toegang te krijgen tot de rekening. Dit is vaak ook nodig als je de rekening bijvoorbeeld op 1 naam wilt zetten of wilt beëindigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie informeert de bank bij overlijden?

De notaris legt in een verklaring van erfrecht vast wie de gevol machtigde is. Meld zo snel mogelijk het overlijden bij de bank van de overledene. De bank blokkeert dan de rekeningen die op naam staan van de overledene. Er kan dan niets meer van de rekening worden afgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op notaris.nl

Wat gebeurt er met de bankrekening bij overlijden?

Navraag doen bij banken

Soms is het na iemands overlijden niet duidelijk of en waar hij of zij een bankrekening had. Dan kan je via slapendetegoeden.nl in één keer navraag doen bij de grootste en bekendste Nederlandse banken. Alleen erfgenamen en executeurs kunnen die navraag doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doehetzelfnotaris.nl

Populaire vragen