Eenmaal je pakket geleverd is, kan je online het afleverbewijs bekijken. Je pakket is standaard verzekerd tot 520 euro. Een hogere verzekering is mogelijk op aanvraag.
Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.
Wanneer wordt een pakket als een verzekerd pakket beschouwd in het DPD systeem? Voor al uw pakketten geldt een aansprakelijkheidsvergoeding tot € 520 per pakket (behalve DPD Pickup). Het kan natuurlijk voorkomen dat uw pakket een hogere waarde heeft dan € 520.
Voor alle pakketten die je verstuurt, geldt een bepaalde aansprakelijkheidsvergoeding van DPD. Je kan je pakket versturen en bij verlies of beschadiging van de inhoud hoef je geen extra kosten te betalen, want alle pakketten die je verstuurt, zijn inclusief een standaard aansprakelijkheidsvergoeding.
Momenteel bieden wij standaarddekking tot £ 50 aan. U kunt echter tegen een kleine vergoeding uw pakket tot £ 5.000 verzekeren.
Conclusie. In het kort, DPD, DHL en PostNL zijn drie betrouwbare en efficiënte logistieke bedrijven die actief zijn in de bezorging van pakketten en brieven.
p> Als de chauffeur de goederen afhaalt en het verschil wordt vastgesteld tijdens het transport, dan wordt uw zending vastgehouden bij de vervoerder totdat de situatie is verholpen (bijbetaling, retour afzender, intrekking in de magazijnen van het vervoersbedrijf).
Met een aansprakelijkheidsverzekering ben je verzekerd voor schade of letsel die je per ongeluk veroorzaakt bij een ander. Bijvoorbeeld als je rode wijn over de bank laat vallen bij vrienden, als jouw hond de tuin van de buren heeft vernield of als jouw kind per ongeluk een tablet van iemand anders laat vallen.
Een medewerker van de klantendienst zal uw klacht registreren en een onderzoek opstarten. Vervolgens zal deze medewerker u op de hoogte brengen van het resultaat van het onderzoek. In het geval het onderzoek meer dan 48 uur duurt, wordt u automatisch op de hoogte gehouden over de voortgang van het onderzoek.
Bij een aansprakelijkheidsstelling geeft u aan dat u door het doen of nalaten van een ander schade hebt geleden, stelt u de ander daarvoor aansprakelijk en eist u een vergoeding voor de geleden schade. Het is belangrijk dat de aansprakelijkstelling ondubbelzinnig gebeurt.
Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.
Wat is verzekerd verzenden? Met verzekerd verzenden voeg je een extra zekerheid toe aan je pakket. Deze zekerheid beschermt je zending en de inhoud daarvan tegen de financiële schade die wordt veroorzaakt door verloren, beschadigde of gestolen pakketten.
Verdienen tot wel €19,24 per uur. Een startsalaris van €14,06 per uur.
Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.
Standpunt van PostNL
De consument heeft een standaard pakket verzonden met daarin een horloge. Bij een standaard pakket accepteert PostNL geen aansprakelijkheid.
Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Een klantenservicemedewerker start verschillende interne onderzoeken om de locatie van het pakket te bepalen . Als het onderzoek langer dan 48 uur duurt, houden we u op de hoogte van de voortgang van het onderzoek.
De ervaring met DPD is meestal positief, met tevreden klanten over service en bezorgers, ondanks enkele klachten over leveringsproblemen en kwaliteit. 101x Algemene ervaring met DPD is positief. 176x Algemene ervaring met DPD.
Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Welke schade is niet gedekt door de AVP? Een aantal voorbeelden van schade die niet gedekt is door de AVP zijn schade door motorrijtuigen, schade voor zaken die gehuurd of geleend zijn, opzettelijk veroorzaakte schade en schade die is veroorzaakt door seksuele of seksueel getinte gedragingen.
Een Aansprakelijkheidsverzekering vergoedt de schade die je veroorzaakt aan spullen van anderen. Zoals de televisie die uit je handen glipt tijdens de verhuizing van een vriend. Of je kind die tegen de auto van de buren fietst. Of als iemand anders door jouw schuld letsel oploopt.
De mogelijke redenen hiervoor zijn: Er is een leveringsprobleem (bijv. adresverduidelijking of verkeerde routering van het pakket), en dit wordt momenteel opgelost . Het pakket kan niet direct worden doorgestuurd vanwege een groot volume aan zendingen.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Indien de ontvanger niet aanwezig is wordt de volgende werkdag een nieuwe poging gedaan. Na de 2de poging blijft het pakket 7 dagen op het DPD depot liggen. De ontvanger dient dan contact op te nemen met DPD om een afspraak te maken voor de 3de afleverpoging.