Is je modem verouderd of werkt-ie niet meer optimaal? Dan sturen we je automatisch een sms, een e-mail of een bericht in de Telenet-app. Daar kan je meteen gratis een nieuwe modem bestellen!
Tip: Weet je niet zeker welke modem je hebt? Je vindt het type op de sticker op je modem of bij je modeminstellingen.
Je Wireless modem heeft een ingebouwde router. Je hebt dus geen aparte router nodig.
Hoe vaak moet je je modem opnieuw opstarten? Tenzij je merkt dat er problemen zijn, adviseren we om je modem niet opnieuw op te starten. Pas als het écht nodig is, raden we aan dit te doen. Bijvoorbeeld als je op meerdere apparaten geen verbinding via wifi krijgt.
Verwijder uw draadloze netwerkkaart of usb adapter en sluit deze opnieuw aan op uw computer of laptop. Dit is vaak een oplossing voor problemen met uw draadloze netwerkkaart. Probeer uw wifi kaart eens op een andere computer. Werkt deze hier ook niet, dan zou de kaart kapot kunnen zijn.
- Die modem is gratis. - Je kunt hem zelf installeren of het laten doen tegen betaling. Wil je alleen een nieuwe modem (Telenet Wireless Modem met ingebouwde Wifi), maar verander je niet van internetabonnement? - Dan kost dit € 70,25, inclusief de installatie.
Is je modem verouderd of werkt-ie niet meer optimaal? Dan sturen we je automatisch een sms, een e-mail of een bericht in de Telenet-app. Daar kan je meteen gratis een nieuwe modem bestellen!
Nadat je je diensten hebt opgezegd, lever je je modem in bij een Telenet-winkelpunt of print je je verzendlabel uit en breng je je modem naar een retourpunt in de buurt. Lever je je modem niet of te laat in? Dan rekenen we een eenmalige vergoeding aan, afhankelijk van het type modem.
2. Sticker op het modem. Het is afhankelijk van het modem, maar een simpele sticker op de onderkant of achterkant kan vertellen welk model het is.
Reset dan je modem.
Vaak lost dit storingen op. Je modem reset je door de stekker 15 seconden uit het stopcontact te trekken. Je kan je modem ook resetten via Mijn Telenet. Kies voor 'modeminstellingen' en klik daarna op 'modem herstarten'.
Een modem ziet eruit als een klein kastje waarop je meerdere kabels aansluit. Vaak zit er een router ingebouwd zodat je meerdere apparaten kan verbinden. Op het modem zijn allerlei flikkerende lampjes te bekennen, die met een werkende verbinding groen kleuren.
Algemene storing
Dat kan je makkelijk checken in de Telenet-app of via Mijn Telenet. Als er een storing is, krijg je meteen een melding op het startscherm van de app of een boodschap bovenaan Mijn Telenet.
Het wegvallen van draadloos internet kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat er andere draadloze signalen storen op jouw verbinding. Bijvoorbeeld de draadloze router van de buren. Maar ook andere apparaten die op 2.4 GHz uitzenden kunnen storen, bijvoorbeeld babyfoons en bluetooth apparaten.
Om je modem te herstarten, trek je de stekker 15 seconden uit het stopcontact. Heb je nog andere toestellen, zoals een Access Point, (Wifi) Powerlines, switch of decoder? Trek die dan ook uit het stopcontact. Steek daarna alle toestellen in de juiste volgorde weer in.
Alle opnames gebeuren met de nieuwe TV-box in de cloud, dus op het internet. Bij de oudere digibox/digicorder is dat nog op een lokale, ingebouwde harde schijf. Gegevens tussen beide toestellen zijn niet uit te wisselen. Het is niet mogelijk lokale opnames naar de cloud te kopiëren.
Digibox: € 4,82/maand. Extra Digibox: € 4,82/maand.
Internetabonnement met onbeperkt surfen
Verbruik je meer dan 750 GB tijdens de piekuren? Dan word je tijdelijk gezien als intensieve gebruiker. Je surftt dan trager tijdens de piekuren. Normaal aan 10 Mbps1 downstream en 1 Mbps1 upstream.
Toestellen met korting via Klantenprijs | Telenet.be. Met de Telenet Klantenprijs heb je het hele jaar door recht op een unieke korting tot wel 30% op straffe toestellen. Het enige wat je hoeft te doen om van deze mooie kortingen te genieten, da's Telenet-klant zijn.
Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt.
Controleer eerst of je modem wel internet verbinding heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door het modem direct met een kabel op je computer of laptop aan te sluiten, de draadloze router koppel je dan even los van je modem. Ook dan geen internet? Dan ligt het probleem waarschijnlijk bij je modem of internet provider.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Alle componenten van je thuisnetwerk, van je WiFi-router tot mobiele apparaten, spreken een andere digitale taal en je modem is de vertaler. Hij neemt de signalen die van je internetprovider komen en vertaalt ze in een internetverbinding die je router kan gebruiken voor het versturen van signalen.