GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk
In 2011 werden Pearle Benelux en Eye Wish Opticiens samengebracht onder een nieuwe naam: GrandVision. Eye Wish behoort door de overname van GrandVision tot de grootste speler binnen de wereld van optiek retail.
Optiekreus EssilorLuxottica is de nieuwe eigenaar van brillenketens Pearle en EyeWish. Het Franse concern neemt een belang van 76,72 procent van de aandelen van moederbedrijf GrandVision. EssilorLuxottica neemt de aandelen over van investeringsmaatschappij HAL.
Samen met 35 Belgische GrandOptical-zaken, worden in totaal 142 Eye Wish-winkels in Nederland overgenomen door MPG. De Oostenrijkers zijn bekend van de optiekketen Hallmann en brillenmerk Robert La Roche.
Wanneer het op oogzorg en deskundigheid aankomt, is er geen verschil tussen de merken Pearle en Pearle Studio. In beide winkels worden onze klanten met dezelfde aandacht en expertise geholpen. Het verschil zit met name in het luxere segment monturen en zonnebrillen dat Pearle Studio aanbiedt.
Brillenketen GrandVision (bekend van Pearle en EyeWish Groeneveld) houdt van de verkoopprijs van je bril 75 procent over als marge. Van jouw aanschafprijs gaat slechts 25 procent op aan de inkoopkosten voor een montuur en voor de glazen. Ruim 50 procent van de kosten wordt gemaakt voor verkoop en marketing.
De brillenglazen van Rodenstock bieden je de beste kijkervaring. 150 jaar vakmanschap en innovatie zorgen ervoor dat je minder vertekening en refelectie ervaart.
Eye Wish is door haar klanten verkozen tot beste opticien van Nederland. Deskundigheid, klantvriendelijk personeel en service genieten top prioriteit bij Eye Wish. Men kan hier onder andere terecht voor persoonlijk stijladvies, online stijladvies, oogmetingen of contactlens controle.
De Nederlandse optiekketen Grandvision, bekend van de merken Pearle, EyeWish en Charlie Temple, wordt overgenomen door brillenproducent en wereldmarktleider EssilorLuxottica. Dat Frans-Italiaanse bedrijf produceert de brillen van onder meer Ray-Ban, Persol, Chanel, Prada, Armani en Burberry.
Multifocaal: 1.6 Advanced glazen met UltraClean coating (vanaf €499. - per paar, €249,50. - per stuk) Enkelvoudig: 1.6 Standard glazen met UltraClean coating (vanaf €179.
142 Nederlandse Eyewish winkels en 35 Belgische GrandOptical winkels worden verkocht aan de Optic Retail International Group BENE (Orig Bene), onderdeel van de Oostenrijkse groep MPG Austria, zo maken de brillengiganten bekend in een persbericht.
Van Brilmij tot Grandvision
In 1979 nam het Amerikaanse bedrijf Pearle Vision de Brilmij-keten over. Daarmee maakten ze een indrukwekkend entree op de Europese optiekmarkt. De winkels bleven tot 1990 Brilmij heten en gingen daarna verder onder de naam Pearle Opticiens.
De geschiedenis van Pearle Opticiens. Pearle Opticiens bestaat in België al sinds 1983. Sindsdien hebben we ons gespecialiseerd in de beste zorg voor ogen en dat heeft ons marktleider in België gemaakt.
Bij Eye Wish is een oogmeting gratis wanneer je een bril aanschaft. Kom je enkel langs voor een oogmeting? Dan kost een oogmeting € 39.
GrandVision vervangt de honderd overblijvende Eye Wish-winkels in Nederland door het nieuwe merk Pearle Studio. Het nieuwe concept van het optiekbedrijf kenmerkt zich door een luxer assortiment. Door de fusie met EssilorLuxottica moest GrandVision het merk Eye Wish verkopen.
Eye Wish Opticiens is ontstaan uit zelfstandige opticiens. In 1934 begon de keten met een zaak en langzamerhand is Eye Wish Opticiens uitgegroeid tot een landelijke winkelformule met 245 winkels door heen Nederland.
Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop? Wanneer je op werkdagen voor 22.00 uur besteld, wordt jouw bestelling de volgende dag geleverd. Dit geldt voor alle zonnebrillen en de meeste contactlenzen.
Uit de praktijkproef blijkt dat consumenten de grootste kans op een goede oogmeting hebben bij Specsavers en Eye Wish. Deze ketens lieten het minst vaak een meting zien die anders is dan de overige metingen. Eyelove kwam het vaakst tot een afwijkende oogmeting.
Onze optometristen
Ervaar je oogklachten? Maak dan meteen een afspraak met Eye Wish Opticiens of kom langs in een van onze filialen. De opticien verwijst je – indien nodig – door naar een Eye Wish-optometrist bij jou in de buurt. Bekijk onderaan deze pagina in welke winkels onze optometristen werken.
Invloeden die tot verkeerde resultaten kunnen leiden:
Contactlenzen beïnvloeden de geometrie van het hoornvlies, en dus ook de visuele prestatie tijdens de oogmeting. Schommelingen in visuele prestaties zijn vaak het gevolg van medicijnen, zo kan bijv. de productie van traanvocht verminderen.
Rodenstock is een Duitse fabrikant die al meer dan 140 jaar brillenglazen en monturen ontwikkelt. Door de vele jaren kennis, ervaring en vakmanschap zijn de glazen van hoge kwaliteit en echt een begrip in de optiekwereld.
Rodenstock Perfection
De Perfection brillenglazen zijn, zoals de naam aangeeft, zeer geschikt voor brildragers die op zoek zijn naar de beste prestaties. Dit zijn dan ook de best presterende glazen op de markt!
Rode of roze glazen
Rood of roze glas vermindert vooral lichtschittering. Roze glazen in een zonnebril maken het zicht veel helderder en verhogen dus de zichtbaarheid en het contrast. Daarom zijn deze brillen ook aan te raden als je op een bewolkte dag op de skipiste staat.
Vaak zegt een bril niet veel over de persoon die hem draagt. Het zegt meestal alleen iets over de smaak van iemand en soms iets over het karakter. Iemand met dure kleding zal ook vaak een dure bril erbij kopen, voor deze persoon geldt vaak dat de uitstraling belangrijk is, of het imago dat opgewekt moet worden.
Mensen doen gemiddeld 3,8 jaar met dezelfde bril, afhankelijk van hoe intensief de bril gedragen wordt. Dat is behoorlijk lang als je bedenkt dat je jouw ogen best jaarlijks laat controleren.