De autoslaaptrein Den Bosch – Koper bestaat helaas niet meer. Vanuit Nederland kun je echter prima richting Kroatië reizen door de autoslaaptrein vanuit Düsseldorf naar Wenen, Innsbruck of Verona te gebruiken. Binnen Kroatië bestaat er tussen Zagreb en Split de mogelijkheid om de auto mee te nemen.
De autoslaaptrein rijdt nog steeds in Duitsland, Oostenrijk, Italië, Kroatië en Finland. Zelfs als je helemaal met de autotrein naar Turkije wil, is dat nog mogelijk. De beste optie vanuit Nederland of België is om in Düsseldorf te beginnen. De autoslaaptrein vanuit Den Bosch rijdt niet meer.
Natuurlijk was een rechtstreekse autotrein naar Frankrijk nog veel prettiger geweest, maar helaas zijn die er al enige tijd niet meer. In 2010 stopte de Nederlandse autoslaaptrein met de verbinding Den Bosch – Avignon. Ook DB Autozug is inmiddels (2015) met de trein Düsseldorf – Narbonne gestopt.
Vanuit Nederland of Duitsland rijdt er geen rechtstreekse autoslaaptrein naar Barcelona, maar wel naar Narbonne. Vanuit Narbonne moet u ongeveer nog 250 kilometer rijden om Barcelona te bereiken. Vanuit Düsseldorf rijdt de autoslaaptrein van DB Autozug naar Narbonne.
Vanaf € 99,- per persoon boekt u treintickets voor de autotrein naar Verona en zijn de slaapplekken, stalling van uw voertuig, ontbijt en overige faciliteiten inbegrepen.
De autotrein gaat als het druk is iedere tien minuten, dus u hoeft bijna nooit te wachten. Kosten: rond de 30 euro, kijk hier voor meer informatie. Aan de zuidkant, in Goppenstein, rijdt u van de trein af en u bent in een half uur in Brig.
Vanuit Nederland rijden er geen autoslaaptreinen meer naar Italië. Ook DB Autozug heeft de treinen naar Italië opgeheven. Toch rijdt er dankzij de Treinreiswinkel vanuit Düsseldorf een autoslaaptrein naar Verona en Livorno. Het is daarmee de enige autotrein vanuit West-Europa naar Italië.
U rijdt uw auto op de trein, en blijft hier zitten of u neemt plaats in het passagiersgedeelte van de trein; dit verschilt per route. Sommige autotreinen moeten vooraf gereserveerd worden. Andere werken als tolwegen: u rijdt erheen, betaalt, en rijdt de trein op.
Vanaf 2021 rijden er gelukkig weer rechtstreekse nachttreinen vanuit Nederland naar Wenen, München, Innsbruck en Zürich. En vanaf de zomer 2022 verzorgt European Sleeper een nieuwe nachttrein naar Praag.
U reist al slapend naar uw bestemming vanaf EUR 29,90, U komt uitgerust en ontspannen aan - direct in het hart van de stad. Bij het boeken wordt er voor u een zitplaats gereserveerd. U kunt ook uw auto, motor of fiets meenemen.
Vanaf 13 december rijdt de Nightjet, zoals de nachttrein heet, elke dag van Amsterdam, Utrecht en Arnhem naar München, Innsbruck en Wenen. Tickets zijn beschikbaar vanaf 29 euro voor een zitplaats, vanaf 59 euro voor een slaapplaats en luxere bedden zijn er vanaf 89 euro.
De meest comfortabele reisoptie is met de "ÖBB nightjet" NJ40295 nachttrein. De prijs van het treinkaartje begint bij 29 EUR. De vertrektijd in München is 20:00 uur. De aankomsttijd in Milaan is 09:15.
Tickets voor auto's en motoren kunt u tot 6 maanden voor uw reis boeken bij de volgende locaties: online, bij de klantenservice van de ÖBB via het nummer +43 (0)5 1717, bij de loketten van de ÖBB, bij de reisbureaus van de ÖBB en bij reisbureaus met ticketverkoop in binnen- en buitenland.
Een slaaptrein is een trein die speciaal ingericht en gebouwd is om in de nacht te reizen, en dat zo comfortabel mogelijk te doen.
Prijzen vanaf €125 per voertuig, per enkele reis.
Vooral spoorstaafbreuken in de Eurotunnel zijn een enorm risico. Door het aanbrengen van de rubberen coating is het risico op deze breuken aanzienlijk verlaagd waarmee ook behoefte in onderhoud is afgenomen. Neem voor meer informatie contact op met onze International Sales Manager Nynke Schaap.
De vanaf prijs voor de oversteek naar Engeland op de autotrein is €43 voor een enkele reis per auto. Dat is het Deze prijs is onderdeel van een retourticket voor 1 of 2 dagen van €86. Dus dat ben je in ieder geval al kwijt. De prijs voor een normale enkele reis is €119 en voor het retour het dubbele daarvan.
15 minuten rijdt de autotrein van Kandersteg (Zwitserland) naar Goppenstein (Zwitserland) om zo vlug Italië te bereiken. De rit met een standaardauto kost CHF 29.50 en je kan betalen met EURO, maar krijg CHF terug, of betalen met bankkaart.
Voor een reis naar Griekenland heb je de keuze tussen grofweg twee opties. Je kunt kiezen voor een avontuurlijke route helemaal per trein. Een reis van drie nachten, met veel mooie uitzichten onderweg. Wat ook kan, is per trein naar Italië, en vanaf daar overvaren naar Igoemenitsa of Patras in Griekenland.
Je hoeft voor de Gotthardtunnel geen tol te betalen. Je hebt wel een vignet voor Zwitserland nodig! Voor Italië en andere landen heb je ook vaak een milieuvignet of milieusticker nodig.
De reis met de trein door de tunnel duurt een kwartiertje. In het weekend rijden bovendien extra treinen elk kwartier heen en weer. De kosten voor de trein zijn niet mals. CHF 22,00 voor een enkele reis op maandag t/m donderdag en CHF 27,00 voor een enkele reis van vrijdag t/m zondag en op Zwitserse feestdagen.
Met een afstand van 955 kilometer vanaf Utrecht is Livigno qua afstand zeer goed te bereiken met de auto. Het geeft onderweg wel het een en ander aan obstakels zoals autobahnvignetten, treintunnels en bergpassen. De kortste route vanaf Utrecht is de A12 tot Duitsland, om over de Duitse A3 richting Frankfurt te rijden.