Over het geheel genomen is de Golf 7 een uitstekende auto. Niet voor niets wordt er elke 41 seconden een geproduceerd. Afhankelijk van je behoeften kunnen we de 1,4 liter motor met 125 pk aanbevelen, die een goede keuze is voor beginnende golfers.
Een 'doodgewone' Golf is een erg fijne auto. Hij is mooi stil, heel comfortabel, stuurt lekker, zit goed, wat wil een mens eigenlijk nog meer? Daarbij is hij zo ruim als je maar mag verwachten van een middenklasse-hatchback. Achterin is ook voor een volwassene prima te zitten.
Na de Zakenauto van het Jaar-titel met de Polo vorig jaar scoort Volkswagen dit jaar opnieuw een hoofdprijs. De jury van de AM Driving Business Awards beoordeelt de Golf 8 als Beste Nieuwkomer.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
Re: Golf VII, golf 7 welke modellen een riem of ketting
Als het goed is hebben de 1.0TSI, 1.4TSI en 1.5TSI vanaf 2013 (eigenlijk eind 2012) gewoon riemen. De 1.2TSI is nog eentje met ketting.
Distributieriem vervangen Volkswagen Golf kosten ✔️ Prijs v.a. € 379.
Volkswagen Golf VI (2008-2014) et VII (2012-2020)
De distributieriemen, op de TDI-motoren vanaf de 6de generatie, zijn versterkt. Plan om ze na 210.000 kilometer (of 14 jaar) te vervangen, volgens de aanbevelingen van de fabrikant.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Maar ons huidige standpunt is dat een benzine auto een gemiddelde levensduur kent van ongeveer 18 jaar en tenminste 250.000 km moet kunnen halen zonder buitensporige defecten. U schetst een tot in de puntjes onderhouden Golf Plus, zorgvuldig en netjes bereden en met een vaste droge parkeerplek in de garage.
Het vermogen van de motoren loopt uiteen van 63 kW (85 pk) tot 228 kW (310 pk). De Volkswagen Golf 7 is onder meer verkrijgbaar met een 63 kW (85 pk) sterke 1.0 TSI die de 1.2 TSI viercilinder turbobenzine als basismotorisering met 63 kW 85 pk) of 77 kW (105 pk) – optioneel met automaat – vervangt.
In 2012 verscheen de zevende generatie van de Golf. De Golf is geleverd in alle soorten en maten, zo is er de station uitvoering (Variant) en de Golf plus met een hogere instap. Verder heb je nog keuze uit de drie of vijfdeurs hatchback carrosserievorm.
De langere en iets bredere Volkswagen Golf staat door die lengte stabieler op zijn wielen dan de Polo. Het rijgedrag is bovendien wat rustiger, terwijl de compacte Polo wat springerig (de vering en demping voel je soms wat heviger) en luider is.
De zuinigste Golf van het land - Volkswagen Golf BlueMotion of Golf 'MijnBlueMotion'? De Volkswagen Golf BlueMotion is de zuinigste, in productie zijnde Golf aller tijden. Door speciale besparingsmaatregelen neemt deze spaarvariant genoegen met 3.8l/100 km en rijdt deze ruim 1 op 26.
Met een volle acculading verbruikt de auto gedurende de eerste 100 km 3,3 liter benzine en 7,0 kWh aan elektrische energie. Als je vervolgens met een lege accu doorrijdt, loopt het verbruik op tot gemiddeld 5,1 l/100 km. Via een normaal stopcontact duurt het opladen van de accu ongeveer 3¾ uur.
De eerste onderhoudsbeurt vindt plaats bij twee jaar of maximaal 30.000km waarbij olie- en inspectieservice worden uitgevoerd. Daarna zal de olieservice elke twee jaar of maximaal 30.000km worden uitgevoerd en de inspectieservice elk jaar of bij maximaal 30.000km.
De gemiddelde kosten van een kleine beurt komen uit op een bedrag van €110,-.
Tussen de intake en de turbo zit bij de Golf 7 GTI en Golf 7R een turbo inlet pipe.
HET PROBLEEM: OPGEREKTE/VERLENGDE DISTRIBUTIEKETTING BIJ 1.2 TSI, 1.4 TSI & 2.0 TSI-MOTOR. De 1.2 TSI, 1.4 TSI en 2.0 TFI motor van Volkswagen is voorzien van een distributieketting. Deze distributieketting is in theorie onderhoudsvrij, maar in de praktijk brengt het regelmatig problemen met zich mee.
De makkelijkste manier om erachter te komen of uw motor een riem- of kettingsysteem heeft is door een kijkje te nemen naar de motor. Als er kunststof kappen op zitten, heeft de motor een distributieriem. Distributieriemen draaien namelijk droog en hebben geen aanvullende bescherming nodig.
Door deze veroudering kan de riem minder flexibel worden en uiteindelijk breken of springen. Op tijd vervangen dus, om ellende te voorkomen. De meeste autofabrikanten raden aan om de distributieriem elke 80.000 tot 120.000 kilometer te vervangen, afhankelijk van het merk en het model van uw auto.