Een technisch mankement lijkt eveneens uitgesloten, zegt de luchtvaartspecialist, omdat dit zou worden gemeld aan de luchtverkeersleiding. “De Boeing 737-800 is heel betrouwbaar. Het is het werkpaard van de luchtvaart”, zegt De Wilde. Ook een fout van de piloten is, volgens de expert, zo goed als uitgesloten.
A: Ja, we hebben het volste vertrouwen in het vliegtuig. Na de hercertificering door de FAA in de VS en de EASA in Europa is de Boeing 737 MAX een van de meest en best geteste commerciële vliegtuigen ooit. Alle onderdelen van het besturingssysteem zijn opnieuw gecertificeerd.
De 737-900 heeft hetzelfde aantal uitgangen als de kleinere 737-800 en heeft hierdoor dezelfde maximale capaciteit. Bij de 737-900ER zijn twee extra deuren toegevoegd waardoor de maximale capaciteit 215 passagiers bedraagt.
De Boeing 737 MAX 8 en Boeing 737 MAX 9 hebben een maximale snelheid van 839 km/u (521 mph) en een bereik van 6510 km (4045 mijl).
Een 'gewone' 737-800 kost volgens de prijslijst van Boeing 89,1 miljoen euro. De in grootte vergelijkbare 737 MAX 8, die nog in ontwikkeling is en naar verwachting vanaf 2017 kan worden geleverd, staat voor 100,5 miljoen euro in de catalogus.
Later besloten agentschappen voor de luchtvaart van diverse landen en de Europese Unie hun luchtruim te sluiten voor de Boeing 737 MAX. In de loop van woensdag 13 maart 2019 werd bekend dat een aantal Amerikaanse piloten eerder besturingsincidenten meldde tijdens vluchten in november 2018 met de 737 MAX 8.
Boeing 737-700
De opstelling in de Economy Comfort en Economy Class is 3-3. De beste stoelen in de B737-700 van KLM zijn: 11B, 11C, 11D, 11E (Y) – Door de nooduitgang heb je hier extra beenruimte.
EVA Air. In dit lijstje van 2023 is EVA Air de grote winnaar.
De cabine
Hieronder staat een voorbeeld van hoe de Boeing 737-800 ingericht kan zijn met 192 passagiers- stoelen in 31 rijen van 6 stoe- len met in het midden de Aisle (midden pad).
Functieomschrijving. Waar de meeste mensen een groot groen vliegtuig zien, kijk jij dwars door het aluminium heen. Jij ziet de elektronica van de Boeing 737-800. En luistert naar het geluid van de CFM56-7B-motoren die op kruishoogte en met constante snelheid samen zo'n 20.000 pk leveren.
Het vliegtuig is in het midden het meest stabiel. Hierdoor is deze plek aan te raden als je angstig bent voor turbulentie. In tegenstelling tot achterin het toestel, waar je juist de meeste last van turbulentie ervaart.
Vroeger op de basis of middelbare school en nu misschien nog steeds wilde je altijd achterin zitten. Maar in het vliegtuig moet je dit echt niet willen. Nu vraag je jezelf misschien af waarom? Het is namelijk zo dat de stoelen achterin het vliegtuig een ingreep zijn op jouw privacy.
De stoelindeling van de verschillende vliegtuigen verschillen. Zo is de veelgebruikte Boeing 737 een narrow-body vlieguig. Dat houdt in dat er 1 gangpad is en 2 rijen stoelen waar je met 3 personen naast elkaar zit. De Airbus 320 heeft ook 1 gangpad en 2 rijen met stoelen voor 3 personen.
Het antwoord is ja!Sommige vliegtuigen kunnen een zogenaamde 'powerback' doen. De meeste vliegtuigen kunnen achteruit rijden door straalomkering te gebruiken. Dit is het omkeren van de uitlaat van een straalmotor zodat de stuwkracht naar voren wordt gericht in plaats van naar achteren.
Maar in de praktijk kan het met een passagiersvliegtuig slechts tien seconden.Dat heeft met de brandstoftoevoer te maken, dat kan niet ondersteboven. ' In de film vliegt het toestel iets langer dan 10 seconden ondersteboven.
Comfort: De Comfort-plekken met de minste kans op overlast, gemiddelde beenruimte en normaal uitzicht: rij 11 en 12.
#4 Zo lang gaat een vliegtuig mee
Misschien heb je het weleens meegemaakt: je komt het vliegtuig binnen en het lijkt alsof je terug bent in de vorige eeuw. Nou, dat kan goed kloppen! Vliegtuigen gaan namelijk gemiddeld zo'n twintig tot dertig jaar mee.
Het vliegtuig moet op grotere hoogte nog steeds hetzelfde aantal luchtdeeltjes raken om dezelfde luchtsnelheid te behouden als op een lagere hoogte. Dit gebeurt door ons steeds sneller door de lucht te verplaatsen ten opzichte van de grond. Voor een piloot is de luchtsnelheid het belangrijkst.
Met een Mach 3.3 (2.532 mijl per uur) is Lockheed SR-71 Blackbird momenteel de snelste jet ter wereld. Om de Blackbird te verslaan, ontwikkelt Hermeus Chimera-motoraangedreven Quarterhorse-vliegtuigen die waarschijnlijk zullen vliegen met Mach 4 (3.069 mph).